پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
نشریه آمریکایی The Drive مقاله‌ای را در رابطه با انتشار یک فیلم مستند سابقاً محرمانه در مورد آزمایشات بمب ۵۰ مگا تنی هیدروژنی AN ۶۰۲ در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به چاپ رسانده که در غرب "بمب تزار" نامیده می‌شود.
شعار سال : فیلم آزمایشات این قوی‌ترین بمب اتمی آزمایش شده در جهان قبلاً در کانال شرکت دولتی "روس اتم" روسیه در یوتیوب منتشر شده بود.

The Drive می‌نویسد این فیلم مستند "نگرش جدید و هیچان انگیزی به این آزمایش بی نظیر و منحصربفرد را ارائه می‌دهد". این نشریه خاطر نشان می‌کند که قبلاً فقط فیلم‌های کوتاه و عکس‌های بی کیفیتی از انفجار "بمب تزار" در دسترس بود.

نویسندگان مقاله با تأکید بر مشخصات نظامی این "سلاح وحشتناک و هیولایی "، ساخت قدرتمندترین بمب اتمی جهان را "یک دستاورد برجسته در زمینه فناوری" می‌دانند.

این نشریه به نقش نیکیتا خروشچف رهبر شوروی در ساخت "بمب تزار" اشاره می‌کند که این بمب هسته‌ای با دستورات شخصی وی در دوره اوج گیری جنگ سرد ساخته شد.

The Drive همچنین اشاره می‌کند که "بمب تزار" برای استفاده عملی نظامی از آن بیش از حد بزرگ بود، زیرا رساندن آن به مقصد برای نشانه گیری آسان نبود.

AN۶۰۲ (بمب تزار) یک بمب هوای هسته‌ای است که در سال‌های ۱۹۵۶-۱۹۶۱ در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی توسط گروهی از فیزیکدانان هسته‌ای به رهبری آکادمیسین ایگور کورچاتوف ساخته شد.

آزمایش AN۶۰۲ در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۶۱ با انداختن آن از هواپیمای توپولف ۹۵ و (Tu-۹۵V) به روی سایت آزمایش هسته‌ای "سوخوی نوس" (جزیره نوایا زملیا) انجام شد. قدرت اندازه گیری شده انفجارآن معادل ۵۸.۶ مگاتن تی ان تی بود.

"بمب تزار " قدرتمندترین بمب ساخته شده در تاریخ بشریت است. این بمب در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان قدرتمندترین بمب آزمایش شده ثبت شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار: ۶ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: sputniknews.com /۲۰۲۰۰۸۲۷۶۸۵۵۴۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
کجا داریم می ریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین