پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
طبق اعلام روزنامه گاردین یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا انجام شد نشان می‌دهد که چاقی خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را حدود ۵۰٪ افزایش می‌دهد و ممکن است تاثیر واکسن رو روی مبتلایان به ویروس کم کند.
شعار سال: پژوهشگران نتیجه این پژوهش را خطرناک توصیف و تاکید کردند که خطرات پیش روی افراد چاق از آنچه قبلاً تصور می شد بیشتر است.

نتیجه این پژوهش به دولت ها فشار می آورد که به دنبال معالجه بیماری چاقی باشند به ویژه در انگلیس که بوریس جانسون خود را در راس یک کمپین مبارزه با چاقی قرار داده است.

طبق اعلام «شبکه الحره» این پژوهش تاثیرات کرونا را بر روی افرادی که از چاقی رنج می برند مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای ۳۰ است از همه بیشتر در معرض خطرات ویروس کرونا هستند تا جایکه ۱۱۳ درصد بیشتر از دیگران در صورت ابتلا در بیمارستان بستری می شوند و ۷۴ درصد هم نیاز به مراقبت های ویژه دارند و ۴۸ درصد بیشتر هم در معرض مرگ و میر هستند.

پروفسور «باری پوپکین» از گروه تغذیه دانشکده بهداشت جهانی انگلیس گفت که وی از نتایج این پژوهش شوکه شده است و نتایج بسیار بالاتر از آن چیزی است که تصور می کرد.

او ادامه داد: با صراحت بگویم که خطرات بستری شدن افراد چاق در بیمارستان افزایش یافته است و نیاز آنها به مراقبت های ویژه هم بیشتر شد و به دنبال آن مرگ و میر این افراد هم افزایش پیدا کرده است.

نتیجه این پژوهش که در مجله Obesity Reviews منتشر شد آنالیزی از مجموعه ای از پژوهش های است که در کشورهای مثل چین، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و انگلیس انجام شده است.

این پژوهش تاکید کرد غالبا افرادی که از چاقی رنج می برند و مشکلات قلبی و یا دیابت نوع ۲ دارند بیشتر در معرض کرونا قرار می گیرند و ممکن است که چاقی باعث ایجاد تغییر در متابولیسم مانند مقاومت به انسولین و التهاب شود و در نهایت همین امر باعث می شود که بدن در برابر ویروس مقاومت نداشته باشد.

پروفسور «ملیندا بک» که در این پژوهش حضور داشت، گفت: افرادی که مبتلا به چاقی هستند همچنین بیشتر در معرض بیماری های جسمی مثل آپنه و به دنبال آن بالا رفتن فشار خون ریوی قرار می گیرند که این مبارزه با کرونا را برای آنها سخت می کند.

این پژوهشگران در پایان تاکید کردند که آزمایشات انجام شده ثابت کرده است که اگر واکسن کرونا پیدا شود برای افراد چاق کم فایده و تأثیر نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1399، کد خبر: 1000160،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین