پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از بررسی و بازرسی نسبت به وضع نامناسب صعود به دماوند از سوی کوهنوردان خبر داد و گفت: نتیجه بدست آمده، به ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ارائه خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری شود. طی دو هفته گذشته با توجه به موج دوم شیوع کرونا و تعطیلات آخر هفته، فدراسیون کوهنوردی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که قرارگاه‌ها در دماوند هیچ خدماتی نخواهند داد، اما این ممنوعیت صعود تنها در حد نامه بود و بارگاه‌های مستقر در دماوند که زیر نظر فدراسیون هستند، به کوهنوردان خدمات می‌دادند
شعار سال :‌ طی دو هفته گذشته با توجه به موج دوم شیوع کرونا و تعطیلات آخر هفته، فدراسیون کوهنوردی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که قرارگاه‌ها در دماوند هیچ خدماتی نخواهند داد، اما این ممنوعیت صعود تنها در حد نامه بود و بارگاه‌های مستقر در دماوند که زیر نظر فدراسیون هستند، به کوهنوردان خدمات می‌دادند و بی توجهی کوهنوردان را هم در پی داشت بطوریکه طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد پیشگیری حوادث کوهستان، بیش از هزاران نفر در مسیر جنوبی دماوند حضور داشتند.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که اعلام شده بود صعود به دماوند به خاطر وضعیت قرمز کرونا ممنوع است، اما تعداد بسیار زیادی کوهنورد بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی اقدام به صعود کردند و هیچ نهادی نیز اقدام جدی برای جلوگیری این وضعیت نکرده است.

نکته قابل تامل اینکه، شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی عموم فعالیت‌های ورزشی در کشور شده است و تنها تعداد معدودی از رشته‌ها آن هم با دریافت مجوز از ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در عین حال، حضور حداقل نفرات مجوز فعالیت مجدد را دریافت کرده اند و حتی به رشته‌های ورزشی برخوردی تاکنون اجازه برگزاری لیگ در فصل آینده داده نشده است.

حال سوال این است که علی رغم همه این محدودیت‌ها در ورزش که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده، به چه علت شاهد چنین وضعیت نگران کننده‌ای در دماوند هستیم؟

فدراسیون کوهنوردی به عنوان متولی صعود‌های ورزشی که باید جلوی این تجمعات را بگیرد اخیرا طی اعلامیه‌ای اعلام کرد که هیچ گونه خدماتی به کوهنوردان در پناهگاه‌ها داده نمی‌شود؛ اتفاقی که عملا رخ نداد. اما نکته حائز اهمیت عدم پذیرش مسئولیت تجمعات از سوی این فدراسیون بود و توپ را به زمین شهرداری رینه انداخت و آن‌ها را مسئول این اتفاقات دانست!

همچنین در اطلاعیه فدراسیون کوهنوردی آمده بود: «نظر به اعلام ممنوعیت تردد در صعود به قله دماوند توسط بخشداری لاریجان و به رغم نادیده گرفتن درخواست مذکور توسط شهرداری و شورای شهر رینه، پناهگاه‌های فدراسیون از ارائه خدمات به کوه‌نوردان گرامی معذور و مسئولیت هرگونه رخداد ناشی از نادیده گرفتن بیماری کرونا بر عهده نهاد‌های متخلف است.»

با توجه به شرایط پیش آمده و شانه خالی کردن از سوی نهاد‌های مختلف در راستای رسیدگی به وضعیت نامناسب صعود‌ها به دماوند که بر اساس تصاویر مشاهده شده به هیچ وجه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه نیست، سراغ سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی رفتیم تا به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش موضوع را پیگیری کنیم.

محمد اسد مسجدی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص صعود‌های صورت گرفته به دماوند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: انجام بازرسی در این زمینه کلید می‌خورد و افسران کنترل سلامت در ورزش جهت رسیدگی به وضعیت پیش آمده در دماوند که ناشی از صعود‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این گزارش‌های ارسالی از دماوند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه این فدراسیون به نمایندگی از ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به این مسئله ورود می‌کند، گفت: نتیجه بازرسی و بررسی‌های صورت گرفته به فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ارائه خواهد شد تا در نهایت نسبت به وضع به وجود آمده در دماوند چاره اندیشی شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۸ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۷۱۵۰۶، entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین