پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
دولت حسن روحانی از یک سو مردم را ملزم به استفاده از ماسک می‌کند و در سوی دیگر با کمال سهل انگاری نه تنها در زمینه تامین آن اقدامی نمی‌کند که حتی اجازه می‌دهد هرج و مرج کامل در بازار آن حاکم شود. در غیاب یک دولت سالم، کارآمد، مسئولیت پذیر و پشتیبان مردم، این وظیفه قوای مقننه و قضاییه است که این کمبود را بر طرف کنند.
شعار سال:بیش از ۶ ماه است که از شیوع کرونا می گذرد و ایران یکی از کانونهای بحران این همه گیری است. دولت حسب دستورالعمل اقتصادخوانده های نئولیبرال در بازار عرضه و تقاضای الکل و ماسک دخالت نکرد و فرض کرد که بازار خود به تعادل خواهد رسید.

هم اکنون بهای الکل در سطح خرده فروشی از ۱۰۰ هزار تومان در لیتر کمتر نیست و بازار سیاه برای آن تشکیل شده است. آخرین بهای جهانی الکل ۱.۲۸ دلار در  لیتر است که به بهای ارز آزاد می شود کمتر از ۳۰ هزار تومان و حتی با ۷۰ درصد حاشیه سود توزیع قیمت الکل در سطح خرده فروشی نبایستی بیش از ۵۰ هزار تومان باشد.
همین ماجرا برای ماسک وجود دارد.

ایران تولیدکننده و صادرکننده الکل و مواد اولیه تولید ماسک است.

دولت حسن روحانی از یک سو مردم را ملزم به استفاده از ماسک می کند و در سوی دیگر با کمال سهل انگاری نه تنها در زمینه تامین آن اقدامی نمی کند که حتی اجازه می دهد هرج و مرج کامل در بازار آن حاکم شود.
در غیاب یک دولت سالم، کارآمد، مسئولیت پذیر و پشتیبان مردم، این وظیفه قوای مقننه و قضاییه است که این کمبود را بر طرف کنند.
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین