پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه مرغ تولیدی گلستان به دلیل کیفیت مطلوب مورد استقبال خارج مرزها و ترجیح نخست مصارف داخلی کشور است، گفت: 25 درصد از صادرات مرغ کشور توسط گلستان انجام می‎شود.
شعارسال: اصغر نادران امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه اتحادیه مرغداران واحدهای گوشتی و تخمگذار را تحت پوشش قرار میدهد، اظهار کرد: در حال حاضر 10 شرکت تعاونی و تقریبا 11 تشکل در استان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استان گلستان با تولید سالانه 27 هزار تن تخممرغ در سال در جایگاه هفتم کشور قرار دارد، افزود: استان گلستان با 152 هزار تن تولید گوشت در سال دارای مقام اول تا سوم است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان گفت: سالانه 120 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید میشود که 80 میلیون قطعه آن مصرف داخلی دارد.

* گلستان توان 12 میلیون قطعه جوجهریزی در ماه را وجود دارد

نادران با بیان اینکه توان 12 میلیون قطعه جوجهریزی در ماه وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل رعایت مدیریت تولید از پنج ماه گذشته به تعداد 5 میلیون و 500 قطعه جوجهریزی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته به دلیل تولید اضافه مشکلاتی برای صنعت مرغداری ایجاد شده بود، بیان کرد: تولید را به منظور ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا مدیریت کردیم تا تولیدکننده متضرر نشده و مصرف کننده نیز از قیمت عادلانهای برخوردار شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه اتحادیه مرغداران نقش تنظیم بازار را به عهده دارد، از وجود پنج واحد زنجیره تولید در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این واحدها همه نوع فعالیت اعم از کشتارگاه، مرغ مادر و پرورش انجام میشود.

نادران با بیان اینکه 14 واحد کشتارگاه در استان وجود دارد، اذعان کرد: از این تعداد پنج واحد آن دارای کد IR هستند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از صادرات مرغ کشور توسط گلستان انجام میشود، از صادرات 10 هزار تن تخممرغ خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با اشاره به کیفیت مرغهای تولیدی، مرغ تولیدی گلستان را مورد استقبال خارج مرزها و ترجیح نخست مصارف داخلی کشور دانست و ابراز داشت: 70 درصد گوشتهای تولیدی برای مصارف خارج استان و 30 درصد آن برای مصارف داخلی است.

نادران با اشاره به انتشار برخی مطالب مبنی بر تزریق هورمون رشد، با رد شایعات ایجاد شده گفت: تحت هیچ شرایطی از هورمونهای رشد برای مرغهای تولیدی استفاده نخواهد شد زیرا مصرف آن علاوهبر مقدور نبودن از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان ادامه داد: علت تأمین مرغ مردم در مدت 45 روز انجام اصلاحات ژنتیکی است و به تزریق هورمون ارتباطی ندارد.

* تنها راه نجات صنعت مرغ توسعه صادرات است

وی تنها راه نجات این صنعت را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: در صورتی که از همه ظرفیتهای تولید مرغ در سطح کشور استفاده شود قابلیت تأمین تولید مرغ برای کشور دیگر با همین جمعیت را خواهیم داشت؛ در حالی که مشوقهای صادراتی برقرار شود توان رقابت ایجاد میشود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان بیان کرد: به دلیل تولید اضافه واحدهای تخمگذار قیمت تخممرغ با مشکل مواجه شد که این امر قیمت مرغ را با یک افزایش نسبی مواجه کرده است.

نادران در خصوص برخی نظرات مبنی بر افزایش قیمت مرغ، یادآور شد: افزایش قیمت برای گوشت مرغ منطقی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری اسپی دژ، تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1395، کد خبر: 10047، www.spidezh.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
واقعا گلستان استان پر برکتی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین