پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
چنان بر طبل توانمندی بخش کشاورزی کوبیده می شود که اگر کسی نداند ، فکر می کند که با صنعتی تحول یافته مواجه هستیم. آدرس غلط ندهید. سرکوب قیمت ها در بخش کشاورزی در کنار تولید به ریال و فروش به دلار باعث سودآوری صادرات پشکل هم می شود. هشیار باشید که با این کار نابخردانه، امنیت غذائی در کشور به مخاطره نیفتد. بخش کشاورزی باید تامین کننده امنیت غذائی باشد نه کانال ورود دلار. پناه بر خدا از شر مدیران نادان و مدیریت آب زرشکی. قضاوت در خصوص آمار زیر با خودتان.

شعار سال: براساس آمارهای جدید گمرک ایران، درحالی میزان صادرات غیرنفتی کشورمان در پایان ۵ ماهه امسال به ۱۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با صادرات مدت مشابه سال گذشته،۳۸/۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که طی این مدت میزان صادرات بخش کشاورزی با رشد ۲۳ درصدی در وزن و رشد نزدیک به ۱۰ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، از لحاظ وزنی به بیش از ۳ میلیون تن و از لحاظ ارزش نیز به ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است. 

طبق آمارهای گمرک ایران، طی ۵ماهه امسال پنج قلم عمده صادراتی بخش کشاورزی از لحاظ ارزش عبارتند از: پسته با پوست تازه یا خشک با ۲۵۲ میلیون دلار، گوجه فرنگی تازه با ۱۴۰ میلیون دلار، هندوانه با ۱۱۸ میلیون دلار، رب گوجه فرنگی با ۷۰ میلیون دلار، مغز پسته تازه یا خشک با ۶۵ میلیون دلار.

قابل ذکر است در ۵ ماهه اخیر واردات بخش کشاورزی نیز ۴ میلیارد و ۹۱ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی ، تاریخ انتشار 19 شهریور    99، کد خبر:   2134332، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین