پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۹۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
علی‌احسان ظفری با بیان اینکه نیاز سالانه ایران به کَره اگر بخواهد از طریق واردات تامین شود بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن است،‌ بیان کرد: اگر دولتمردان دلسوزی بیشتری داشته باشند، می‌توانیم در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله کاری کنیم که دیگر نیازی به کره وارداتی نداشته باشیم.

شعار سال: علی‌احسان ظفری، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی اظهار داشت: نیاز سالانه ایران به کَره اگر بخواهد از طریق واردات تامین شود بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن است. اکنون اگر واردات ۴۵ هزار تن با ارز آزاد را در نظر بگیرم، با این قیمت گزاف طبیعی است که مصرف هم به همان تناسب کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد در سال جاری بیش از ۳۰ هزار تن کره وارداتی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: مطمئنا اگر دولتمردان دلسوزی بیشتری داشته باشند، می‌توانیم در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله کاری کنیم که دیگر نیازی به کره وارداتی نداشته باشیم و صنعت این آمادگی را دارد.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی افزود: در گذشته پنیر و بسیاری از محصولات وارداتی بود، اما صنعت کمر همت را بست و در این راستا پیشرفت کردیم. کره هم موضوعی نیست که قابل تولید نباشد و نتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم، اما بحثی که وجود دارد آن است که حمایت دولت کجای این کار قرار دارد؟ آیا دولت صنعت را مورد حمایت خود قرار می‌دهد یا رها می‌کند؟

ظفری گفت: بر این اساس بهترین سناریوی ممکن این است که اولا دولت قیمت کره را اصلاح کند و ثانیا تولیدکنندگان ملزم به تولید شوند؛ امری که با توجه به اظهار نظر مسئولان غیرممکن نیست و می‌توانند پس از چند ماه ایران را به کلی از واردکننده کره به تولیدکننده آن تبدیل کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 22 شهریور    99، کد خبر:   2134369، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
اگر مسئولان دلسوزی داشته باشیم می تونیم خیلی بیشتر از هر کالایی تولید کنیم. کشاورزی واقعا نیاز ساماندهی است. صنعت همینطور. باید تولید کننده حمایت بشه. کشور همه چی داره فقط مدیر و مدیریت می خواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین