پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی در نامه‌ای به برخی روسای کشور‌های اسلامی نسبت به تلاش‌های چند کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

شعار سال: زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در نامه ای به برخی روسای کشورهای اسلامی نسبت به تلاش های برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت دولت های اسلامی باید مراقب خشم ملت های خود در این خصوص باشند.

او در این نامه سرگشاده آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی است موضوع همکاری با رژیم صهیونیستی توسط برخی دولت های اسلامی مطرح است. با توجه به این موضوع و احساس تکلیفی که به عنوان یک سازمان مردم نهاد حامی ملت فلسطین در خود داریم، لازم دانسته تا مواردی را به عنوان ناصحی مشفق و هشداری مشفقانه با شما در میان نهیم.همانطور که می دانید فلسطین یک سرزمین اسلامی بوده و با توجه به اماکن مقدسه اسلامی که در آن قرار دارد و در راس آن حرم شریف قدس که قبله نخست اسلام و جایگاه عروج پیامبر مکرم اسلام  صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه است، در نزد جوامع اسلامی از قداست و اهمیت ویژه ای برخوردار است. صهیونیست ها با اشغال این سرزمین مقدس اسلامی و تاسیس یک رژیم نامشروع صهیونیستی در آن که با قتل عام و آواره سازی وسیع ملت فلسطین همراه بوده است، عملا به مقدسات اسلامی توهین و احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده اند.


شکل گیری آرمان آزاد سازی فلسطین و قدس شریف و مسجدالاقصی در میان جوامع اسلامی بر اساس همین حس زخم خورده امت اسلامی است. زیرا ادامه اشغال فلسطین و قدس شریف یک توهین مستمر بر امت اسلام بوده و عملکرد جنگ افروزانه این رژیم یک تهدید مستمر برای امنیت  و منافع همه کشورهای منطقه است. تهدیدی که متاسفانه طی 72 سال گذشته اقدام قاطع و تاثیر گذاری از سوی کشورهای اسلامی برای حذف آن به عمل نیامده است. آوارگی 72 ساله مردم فلسطین شاخص مهمی در کوتاهی رهبران جهان اسلام در موضوع فلسطین است. اقدام برخی رهبران جهان اسلام در نادیده انگاری اشغال فلسطین و رنج اشغال و آوارگی مردم فلسطین و گام نهادن در مسیر برقراری رابطه سیاسی با اشغالگران فلسطین در واقع خلاف آموزه های اسلامی و نص صریح قران کریم « وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» است و انتخابی علیه اخوت و وحدت اسلامی که فرمود: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و بی هیچ تردیدی زمین نهادن تکلیف جهاد آزاد سازی دار الاسلام از اشغال دارالکفر است. رژیم صهیونیستی بر پایه آموزه های منحرف یهود شکل گرفته است. یهودی که خدا آنان را بدترین دشمنان نسبت به مومنین معرفی کرده است، « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ» و نیز فرمان موکد داده است تا کسی با آنان دوستی نکند « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ » و تاکید دارد که هرمسلمانی این فرمان را نادیده بگیرد، از دایره ایمان خارج و در زمره آنان قرار می گیرد؛« وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ » و آنانی که دوستی اهل ایمان را رها کرده و با دشمنان دوستی می کنند از ستمگران شمرده می شوند و هرگز هدایت خداوندی و بر این اساس رحمت خداوندی آنان را شامل نمی شود« إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ».


اگر مسلمانی اعم از فرد و یا حکومت، به دنبال دوستی و رضایت غیر مسلم باشد بداند که غیر مسلمانان اعم از یهود و مسیحی هرگز نه دوست مسلمانان خواهند بود و نه به عهد و پیمان دوستی با مسلمانان پایبند خواهند بود و تنها خواستار آنند که از فرامین و خواسته های آنها پیروی شود، « وَلَن تَرضی عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاری حَتّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم.» و به تعبیر دونالد ترامپ تنها وظیفه این افراد شیر دادن است!


شکی نیست که انتخاب همکاری با اسرائیل به معنی پذیرش اشغال فلسطین و همپیمانی با بدترین دشمنان مسلمان علیه مسلمانان است و این انتخابی است که احساسات امت اسلامی را جریحه دار کرده و موجد اعتراضات ملت های مسلمان و نیز اقدامات شدیدتر در میان ملل اسلامی علیه خائنان به آرمان آزاد سازی فلسطین و قدس شریف خواهد شد و کسانی که این انتخاب اشتباه را کرده اند تاوان سختی را نیز باید پرداخت کنند. سرنوشت تلخ انور سادات نباید فراموش شود. کما اینکه وی با انتخاب خیانت به آرمان بزرگ امت اسلامی و سازش با دشمن صهیونیستی نه تنها موجب شکوفایی مصر در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و نظامی نشد بلکه مصر عزیز را به مصر ذلیل تبدیل کرد.


سر گذشت ملت ها و حکومت ها که قران موکدا به مطالعه آن دعوت می کند، نشان می دهد که حکومت ها ماندنی نیستند اما ملت ها پایدارند و این ملت ها هستند که حکومت هایی را که خیانت می کنند تنبیه خواهند کرد. بر این اساس ملت های مسلمان سرانجام از دولت هایی که دوستی با دشمن امت و آن هم بدترین دشمن امت را انتخاب کرده اند، انتقام سختی خواهند گرفت.


جمعیت دفاع از ملت فلسطین و اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی حامی حقوق مردم فلسطین که از سازمان های مردمی بوده و در حقیقت صدای اراده و خواست مردم ایران و همه اعضای حقیقی و حقوقی  داخلی و خارجی خویش هستند، خود را مکلف می دانند که همه دولت های عربی و اسلامی را نسبت به پیامدهای تلخ انتخاب خیانت به آرمان فلسطین و همکاری با دشمن صهیونیستی هشدار دهند. بی شک آنچه که در آینده این انتخاب پیدا است، مشکلات متعدد و گسترده سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی برای دولت و ملت شما است. حضور نظامی و امنیتی در کل منطقه غرب آسیا و شمال افریقا و خصوصا در منطقه رهبردی خلیج فارس از سیاست های رژیم صهیونیستی است.


تاکید آریل شارون نخست وزیر اسبق اسرائیل و قصاب صبرا و شتیلا بر «ضرورت حضور نظامیان اسرائیل در خلیج فارس و کنترل نفت این منطقه» تردیدی ایجاد نمی کند که هدف غایی اسرائیل در ادبیات فریبکارانه صلح طلبی گسترش اراده اشغالگرانه اش بر جغرافیای جهان اسلام است و ماحصل آن نیز به خطر افتادن منافع و امنیت همه کشورهای منطقه است و بی شک کشورهای کوچک از این رهگذر بیشترین آسیب ها را خواهند دید.


ما در مقام ناصح، به همه دولت های عربی و اسلامی نسبت به افتادن در دام این اشتباه هشدار می دهیم. بی شک قرار گرفتن دولت عربی اسلامی در کنار ملت فلسطین و محور هم پیمان با او از جمله ایران اسلامی که آزاد سازی فلسطین از اشغال را به عنوان اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است و در 42 سال گذشته این مسیر را با ثبات و صلابت ادامه داده است، آزادی فلسطین را تسریع کرده و حرکتی در مسیر خاتمه ناامنی های ملی و منطقه ای در پرتو همکاری ها است. یقین کنید که قدرت های استعمارگر از بسط حضور خود در سطح منطقه به تنها چیزی که نمی اندیشند امنیت و منافع کشورهای منطقه است. اسرائیل ماحصل سال ها تجربه استعماری آنها است و اراده آنها بر این است تا با محوریت صهیونیست ها بر کل منطقه سلطه یافته و به زعم رئیس جمهور امریکا ثروت منطقه را بدوشند و در پایان آنها را ذبح کنند. «قُل إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الهُدی وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ  ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ».

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1399، کد خبر:99062317051، isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین