پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
گزارش محرمانه‌ای منتشر شده که فاش کرده است عربستان سعودی در انرژی هسته‌ای پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و اورانیوم کافی برای تولید سوخت هسته‌ای در اختیار دارد.
شعار سال: یک گزارش محرمانه چینی که نشریه گاردین آن را رویت کرده است، نگرانی‌ها در خصوص برنامه تسلیحاتی احتمالی سعودی‌ها را تشدید کرده است.
این گزارش محرمانه را زمین‌شناسان چینی که به سعودی‌ها در نقشه‌برداری از ذخایر اورانیوم کمک می‌کنند، برای دولت عربستان تهیه کرده‌اند.
گاردین فاش کرد عربستان ممکن است سنگ اورانیوم کافی برای تولید سوخت هسته‌ای در اختیار داشته باشد.
مقامات عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ اعلام کرده‌اند قصد دارند در تولید اورانیوم مورد نیاز برای تأمین انرژی هسته‌ای این کشور، به خودکفایی برسند.
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سال ۲۰۱۸ با اتهام زنی به ایران ادعا کرده بود که اگر تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای پیش برود، ریاض نیز در کوتاه‌ترین زمان این کار را خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۹۵۴۳۶، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین