پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
خوزستان معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه فرمانداران باید مانع حرکت زائران به سمت مرز‌ها شوند، گفت: صداوسیما باید در جهت توجیه افکار عمومی اقدام کند.
شعار سال:ولی‌الله حیاتی در نشست شورای اربعین استان که امروز ۳۰ شهریورماه برگزار شد، با تاکید بر اینکه طرح مهار باید از مبدا اجرا شود، اظهار کرد: طرح مهار به این معنی است که علاوه بر سختگیری در ورودی‌های استان و تقویت نیروی انتظامی و ایست بازرسی، نیروهای فرهنگی نیز باید مستقر شوند و زائرین را اقناع‌سازی کنند.
 
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شورای تامین هر شهرستان مسئولیت اجرای این مصوبه را در شهرستان خود بر عهده دارد و اگر هیات یا دسته‌جاتی از شهرستان عبور کرد و به شهرستان دیگر وارد شد قطعا شهرستان مبدا باید پاسخگو باشد.
 
حیاتی ادامه داد: فرمانداران نباید اجازه ورود زائرین به مرز را بدهند چراکه برگرداندن زائرین از مرز، ما را با بحران‌های جدی مواجه می‌کند. همچنین صداوسیما باید در جهت توجیه افکار عمومی اقدام کند و در این راستا، باید تصاویر مسیرهای منتهی به مرز که خالی از مواکب خدمت‌رسان هستند در صداوسیما نمایش داده شود تا مردم بدانند که خدمت‌رسانی از سوی مواکب وجود ندارد و با موکب‌داران هم گفت‌وگوهای تلویزیونی انجام شود و آن‌ها هم بگویند که هیچ‌ موکبی در مرزها ندارند و به جای آن به رزمایش کمک مومنانه خواهند پرداخت تا مردم بسته بودن مرزها را باور کنند. همچنین باید این اطلاع‌رسانی علاوه بر زبان فارسی به زبان عربی هم انجام شود تا مردم بدانند که امسال اربعین را به سبک و سیاق گذشته نخواهیم داشت.
 
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران نیز در خصوص جمع‌بندی این جلسه نیز بیان کرد: در جلسه ستاد اربعین استان تبادل نظرها صورت گرفت و با توجه به اینکه کشور عراق اعلام کرده که پذیرش کشورهای خارجی را برای اربعین امسال ندارد بنابراین مرزهای چهارگانه عراق روی زائرین بسته شده است.
 
وی ادامه داد: با این وجود تمام تدابیر باید این باشد که زائرین از مبدا به سمت مرزها حرکت نکنند لذا همه فرمانداران شهرها توجیه شدند که نباید اجازه حرکت زائران به سوی مرزها از مبادی شهرستان‌ها داده شود.
 
حیاتی با اشاره به اینکه برنامه عزاداری دهه آخر صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرها انجام شود، عنوان کرد: با اقناع‌سازی فرهنگی که به عمل خواهد آمد و همچنین مردم به منظور حفظ سلامتی خود و هم‌استانی‌ها مراعات کنند و به مرزها مراجعه نکنند چراکه زیرساخت خدماتی در مرزها وجود ندارد پس قطعا با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  ایسنا ، تاریخ انتشار:  30 شهریور 1399  ، کدخبر:www.isna.ir 99063022923،
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
من واقعا موندم با اینکه خود کشور عراق هم این همه هشدارداده باز برای چی این ها به سمت مرزدارن روانه میشن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
واقعا من هم موندم! امروز يه تصويري ديدم كه اصلا باورم نميشد يه چيزي ميگم يه چيزي ميشنويد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین