پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر تقویت و توسعه قدرت دفاعی کشور تاکید کرد و گفت: به شهادت تاریخ، وقتی نظام سلطه، ملتی را فاقد قدرت دفاعی ببیند به او حمله خواهد کرد.

شعار سال: امیرسرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران افزود: امروز دشمنان ما از دزدترین راهزنان عالم هستند و برای همین می خواهند رشد دفاعی ما را متوقف کنند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی علیرغم تلاش دشمنان برای متوقف کردن قدرت دفاعی بر اساس اصل جهاد و با تبعیت نکردن از دشمن، روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهد افزود.
امیر موسوی در باره ماهیت نظام سلطه و علل تقابل آن با انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی با ماهیت الهام بخشی، الگوسازی، آرمان گرایی و اطاعت نکردن از طاغوتها و ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسید و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار با پیروزی انقلاب اسلامی تمام الگوها و برنامه های تمامیت خواهانه خود را نقش بر آب دید و مانند همیشه که رویارویی حق و باطل صورت می گیرد، رودر روی ایران اسلامی قرار گرفت.
وی علت شروع جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران را برآورد غلط دشمن از قدرت دفاعی کشور دانست و گفت: دشمن با این محاسبه توسط صدام جنگ را علیه کشورمان آغاز کرد و ما از این نکته بسیار مهم این درس را فرامی گیریم که همیشه باید قدرت دفاعی خود را حفظ کنیم و آن را توسعه دهیم.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که دفاع مقدس ما دفاع یک ملت تنها و بدون پشتیبان بود که تنها به خداوند تکیه داشت، افزود: ما با این قدرت الهی بر همه قدرت های ظاهری آن روز دنیا فائق آمدیم و تکرار این جملات سودمند است و باید بدانیم که در طول هشت سال دفاع مقدس ما نه تنها با ماشین جنگی صدام بلکه با ائتلاف بین المللی از شرق و غرب جنگیدیم و پیروز شدیم.
موسوی برجسته ترین درس دفاع مقدس را پیروزی یک ملت با امکانات محدود علیه دشمنی با امکانات نامحدود برشمرد و افزود: این کار بزرگ حضرت امام راحل بود که انگیزه و علت نبرد با دشمن را فراتر از آب و خاک معرفی کرد.
وی یادآور شد: با رهبری امام راحل، همه نیروها در کنار هم قرار گرفتند تا وعده خداوند متعال را که نصرت با اهل حق است، نشان دهند و برای خلق این حماسه بزرگ همه ملت جمع شدند تا تحقق آیه قرآن که برای دفاع از اسلام همه نیروها با تمام توان جمع شوند را محقق کنند.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ادامه داد: در این اجتماع بزرگ دفاع از حریم اسلام، حتی یک نفر هم منیت نداشت و در صحنه های دفاع مقدس تنها نام خداوند متعال، ائمه معصومین و پیرجماران بود.
موسوی اضافه کرد: در روزهای دفاع مقدس مردم با درس هایی از رمضان بر روی امکانات خود تکیه کردند و با الهام از عاشورا و عشق به جهاد فی سبیل الله دفاع را به دفاع مقدس تبدیل کردند تا این مساله برای همه آیندگان درس و حجت باشد.
وی با بیان این که درس ما در دفاع مقدس این بود که تکلیف و وظیفه را از همه چیز بالاتر بدانیم، افزود: تبعیت از رهبری، بی اعتمادی مطلق به دشمنان، مدیریت جهادی و امید به نصرت الهی که امام راحل سرمشق آن را نوشتند و رهبر معظم انقلاب هم به بهترین نحو آن را ادامه دادند، از دیگر درسهای دفاع مقدس بود.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این همان درس بزرگی بود که دفاع مقدس به دشمنان سلطه گر نشان داد و همچنین درسی است که به انسانهای تشنه عالم داد که هر ملتی با ایمان به خدا بر سر آرمانهای خود ایستادگی کند و از منافع حقیر خود بگذرد سرانجام به پیروزی خواهد رسید.
موسوی گفت: درس دفاع مقدس به دشمنان این است که هر قدرت ظاهری با هر امکاناتی وقتی برای منافع پست مادی می جنگد در برابر اراده پولادین ملت همچون خانه عنکبوت فرو خواهد ریخت و ما در این سالها شاهد فروپاشی های فراوانی بودیم.
وی خطاب به آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش و شجره خبیثه گفت:اگر با اطلاعات غلط بخواهید شانس خود را آزمایش کنید، ملت ما پاسخی محکم تر از آنچه که تصورش را دارید به شما خواهند داد و نیروهای ما در آمادگی بالا و از هر زمان مصمم تر هستند.
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح از دشمنان ایران اسلامی خواست تا ملت خود را فریب ندهند و وقت و مال آنها را به نابودی نکشانند و افزود: کشور ما کشور امامت و ولایت است و در دفاع مقدس این درس را به همه دشمنان دادیم که ما عزت و سربلندی خود را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 2 مهر95 ، کد مطلب: 82240042: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین