پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
خصوصی سازی صنایع بزرگ دولتی که سالهاست به آقازاده سازی تبدیل شده است آخرین قطرات خون اقتصاد در حال احتضار ایران را می‌مکد. شرکت کنتورسازی ایران یکی از این هزاران موارد است.

شعار سال: شرکت کنتورسازی ایران در سال 1347 تاسیس و سود خوبی داشت اما متاسفانه آقازاده ای کارخانه را به عنوان بلوک مدیریتی خود در قسمت سازمان خصوصی ‌سازی خریداری می کند.

شرکت کنتورسازی‌ایران در سال 1347 در شهر صنعتی البرز تاسیس شد که در آن زمان تحت حمایت دولت ویژه قزوین بود. موضوع فعالیت این شرکت ، همانطور که از نام آن پیداست تولید و ساخت کنتور الکتریکی و سایر دستگاه های اندازه گیری مانند کنتورهای آب و گاز و طراحی ، ساخت و تهیه سیستم های اندازه گیری متغیرهای قابل تبدیل به سیگنال های الکتریکی و مکانیکی و تجهیزات و اجزای انتقال و پردازش آنها و تجهیزات مرتبط با استفاده از فن آوری های بود.

 

تعداد بازدید : 17

 

واگذاری و شروع بحران

قبل از واگذاری 4.38 درصد از سهام کنتورسازی ایران به شرکت مادر متخصص در ساخت و تأمین آب و برق (ساتکاب) اختصاص داشت و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و شرکتهای سرمایه گذاری صنعت و معدن به ترتیب 69.9٪ و 22.1٪ بود.

آنها سهام کنتورسازی ایران بودند. 81/21 درصد سهام متعلق به سهامداران اقلیت و فعالان بازار بورس بود و 8 درصد سهام این شرکت به شریک فرانسوی ، اکتاریس تعلق داشت.

سهام شرکت ساتکاب در کنتورسازی ایران پس از قرار دادن اآگهی مزایده  از طریق بورس و تحت نظارت سازمان خصوصی ‌سازی  در خرداد 87 توسط آقازاده ای به شرکت سرمایه ‌گذاری و بازرگانی معین رنان منتقل شد.

پس از این واگذاری ، سهام شرکت سرمایه ‌گذاری ملی ایران و سرمایه گذاری صنعت و معدن در شهریور ماه به شرکت سرمایه گذاری و تجارت معین رنان منتقل شد و بدین ترتیب این شرکت 2/70 درصد سهام کنتورسازی ایران را به دست آورد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نبظ بازار، تاریخ انتشار: 1 مهر  1399، کد خبر: - ، nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین