پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
خانه‌های سفید، کلیساهایی با گنبد آبی، ماسه‌های طلایی و خط ساحلی شگفت‌انگیز، هر گردشگری را در جهان به یاد دهکده‌های یونان می‌اندازند. با سفر به این مناطق، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی خواهید داشت.

شعار سال: بیشتر افراد یونان را با جزایر خلوت و ایدئال آن می‌شناسند؛ اما جالب است بدانید که این کشور مدیترانه‌ای دارای دهکده‌های دوست‌داشتنی و فوق‌العاده زیبایی است که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید.

به همین منظور، کجارو قصد دارد بهترین دهکده‌های یونان از «پیرگی» (Pyrgi) تا «اویا» (Oia) را به شما معرفی کند تا در سفر به این کشور مسحورکننده، حتما از آن‌ها دیدن کنید.

۱. اِس تِمنیتسا (Stemnitsa)؛ دهکده کوهستانی در آرکادیا (Arcadia)

اِس تِمنیتسا

این دهکده کوهستانی و سنتی در گوشه غربی کوه «مای‌نالو» (Mainalo) قرار دارد

«اِس تِمنیتسا» در کنار «دیمیت سانا» (Dimitsana) و «آندریتسینا» (Andritsaina)، یکی از سه دهکده منطقه کوهستانی آرکادیا است. این منطقه باستانی در «پلوپونز» قرار دارد و در قصیده‌های روستایی مردم پلوپونزی به آن اشاره فراوان شده است.

روستاییان مستقل و مغرور، دام‌های خود را در این دهکده نگه می‌دارند و برای گذران زندگی، کاملا به خود متکی هستند. چیزی که روستای «اِس تِمنیتسا» را منحصربه‌فرد می‌کند، مدرسه طلا و نقره سازی «اسمیتری» (Smithery School) است، جایی که کارآموزان یاد می‌گیرند چگونه با طلا و نقره، جواهر و زیورآلات درست کنند. این مدرسه در دهه ۱۹۷۰ در این دهکده تاسیس شد.

مدرسه اسمیتری علاوه بر کشاندن جمعیت زیادی از دانشجویان در طول ترم به این دهکده، به رونق کارگاه‌های بسیاری در کوچه‌های باریک و پر پیچ‌و‌خم که جواهرات دست‌ساز می‌سازند کمک می‌کند.

۲. آگیوس گرگیوس نیلیاس (Agios Georgios Nilias)؛ دهکده کوهستانی در دامنه کوه پلیون (Pelion)

 آگیوس یرگیوس نیلیاس

دهکده آگیوس یرگیوس نیلیاس، یکی از تماشایی‌ترین دهکده‌های یونان است

کوهستان «پلیون» در استان «تسالی» در مرکز یونان، خانه برخی از تماشایی‌ترین دهکده‌های این کشور است و هیچ‌یک از آن‌ها به‌اندازه دهکده «آگیوس یرگیوس نیلیاس» زیبا نیست.

دهکده «آگیوس یرگیوس نیلیاس» در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا با خانه‌های قدیمی ساخته‌شده از سنگ «شیست» و سقف شیروانی در کنار عمارت‌های نئوکلاسیک قرن نوزدهمی، آن‌قدر چشم‌نواز است که چشم‌ها از دیدن آن سیر نخواهد شد.

عمارت‌های نئوکلاسیک این دهکده متعلق به بازرگانانی است که به اسکندریه در مصر مهاجرت کردند و با تجارت پنبه و منسوجات پولدار شدند و به دهکده‌های خود بازگشتند تا این اقامتگاه‌های تابستانی خارق‌العاده را بسازند.

در حال حاضر، ساکنان فعلی، در میدان روستا زیر سایه سه درخت چنار گرد هم می‌آیند؛ مکانی که مرکز زندگی در تمام دهکده‌های پلیون به شمار می‌آید.

بازدیدکنندگان به این دهکده می‌آیند تا از عصرگاه‌های دلچسب و آرامش‌بخش آن لذت ببرند و غذاهایی را امتحان کنند که با گیاهان معطر جنگلی طبخ می‌شوند و عطر آن‌ها واقعا هوش را از سر می‌برند.

۳. آرنِیا (Arnea)؛ دهکده‌ای در خالکیدیکه (Chalkidiki)

آرنِیا

آرنِیا برای دهکده‌های سنتی زیبایش مشهور است

«آرنِیا» احتمالا یکی از نمادین‌ترین روستاهای سنتی در منطقه مقدونیه یونان است. این دهکده در ارتفاع ۵۵۰ متری در یک جنگل متراکم و سرسبز در کوهستان «هولومونداس» (Holomondas) ساخته شده است. خانه‌های دو و سه طبقه روستایی آرنِیا از چوب و سنگ ساخته شده‌اند و درهایی کوتاه دارند تا در زمستان‌های بسیار سرد، گرما را در خانه نگه دارند.

تراس‌های خانه‌های روستا از ساختمان بیرون‌زدگی دارند و همین ویژگی، معماری آن‌ها را کاملا منحصربه‌فرد کرده است. این تراس‌ها شبیه به بالکن‌های بازی که در جنوب یونان دیده می‌شوند، نیستند. آن‌ها در حقیقت اتاق‌های بیرون‌زده‌ای هستند که فضای طبقات بالاتر را زیادتر می‌کنند.

سبک معماری متمایز دهکده آرنِیا توسط عثمانیان به این منطقه آورده شده است و هم‌اکنون در بسیاری از مناطق سرد یونان دیده می‌شود.

۴. آنو سیروس (Ano Syros)؛ دهکده‌ای در مجمع‌الجزایر سیکلادس (Cyclades)

آنو سیروس

دهکده آنو سیروس، مشرف به ارموپولی دارای کلیساهای تماشایی و حیرت‌انگیزی است

دهکده «آنو سیروس» بر نوک تپه‌ای قرار دارد که مشرف به «ارموپولی» (Ermoupoli)، پایتخت جزیره «سیکلادس» است و یک شهرک کلاسیک قرون‌وسطایی سیکلادسی به شمار می‌آید. جمعیت غالب دهکده یونانیان کاتولیکی هستند که نوادگان مهاجران ونیزی بوده‌اند، مهاجرانی که در اواخر قرون‌وسطا به اینجا آمدند.

اگرچه خیابان‌های دهکده مملو از خانه‌های آشنای سفیدرنگ سیکلادسی و کوچه‌های سنگ‌فرش باریک هستند، صومعه آن متعلق به راهبان «کاپوچین»، فرقه‌ای کوچک از راهبان فرانسیسکان است.

کشیش‌ها با صورت‌هایی اصلاح‌شده در کلیساهایی که هیچ تمثال و تصویری به غیر از مجسمه‌های سنت فرانسیس و سنت بندیکت در آن‌ها قرار ندارد به موعظه می‌پردازند و جزوات روی نیمکت‌ها، ترجمه یونانی سخنرانی‌های پاپ هستند.

ساکنین دهکده «آنو سیروس» برای برقراری روابط حسنه، جشن عیدپاک را با معافیت ویژه واتیکان بر طبق تقویم ارتودکس جشن می‌گیرند.

۵. پیرگی؛ دهکده‌ای در جزیره خیوس (Chios)

پیرگی

خانه‌های این دهکده قرون‌وسطایی در جنوب خیوس مزین به نقوش زیستا هستند

«پیرگی» با لقب «دهکده نقاشی‌شده»، متعلق به مجموعه روستاهای «ماستیک» (mastichochoria) است، ۲۴ روستای قرون‌وسطایی در جنوب جزیره «خیوس» که در قرن چهاردهم ساخته شدند و یکی از برجسته‌ترین مشخصه‌های این جزیره به حساب می‌آیند. دلیل نام‌گذاری این روستاها، بوی معطری است که از درختان مصطکی با گل‌های سبز و قرمز در این منطقه بلند می‌شود .

خانه‌های خیوس با تزیینات طوسی و سفید هندسی و نقوش برجسته روی سفال که به آن «زیستا» (xysta) می‌گویند، پوشانده شده‌اند. دهکده پیرگی، مکانی فوق‌العاده برای لذت‌بردن از این سبک معماری تماشایی است. شما حتی یک دیوار در اینجا پیدا نمی‌کنید که از تکنیک لعاب‌خراشی روی سفال در آن استفاده نشده باشد.

تضاد میان این الگوهای تک‌رنگ و گیاهان گلدانی رنگارنگ و گل‌های کاغذی عجیب‌و‌غریب «بوگین ویلیا»، فضایی بی‌نهایت جذاب برای لذت‌بردن در حین پیاده‌روی و عکاسی فراهم کرده است.

۶. اویا؛ دهکده‌ای کوچک در جزیره سانتورینی

اویا

اویا، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های سانتورینی است. عکس از «الکسی ویتویتسکی» (Alexey Vitvitsky)

خانه‌های سفیدکاری‌شده با درهای آبی، مناظر شگفت‌انگیز بر فراز دهانه آتشفشانی و  مسیرهای زیگزاگی از جذابیت‌های دهکه اویا است

همان طور که می‌دانید دهکده اویا، منطقه‌ای لوکس و بسیار شلوغ است؛ اما تمام این‌ها دلیل موجهی دارد؛ دهکده ساحلی و خوش‌منظره اویا بدون شک، مشهورترین نقطه در سانتورینی و شاید در کشور یونان باشد. عکس‌های تمام گوشه و کنارهای این دهکده آن‌قدر به اشتراک گذاشته شده‌اند که تصور اکثر مردم جهان از دهکده‌های یونانی، بر پایه آن‌ها شکل گرفته است.

محبوبیت و شهرت جاودان اویا به‌معنای جذب هزاران گردشگر از کشورهای دیگر است که به خاطر جذابیت خانه‌های سفیدکاری‌شده با درهای آبی، مناظر شگفت‌انگیز بر فراز دهانه آتشفشانی و  مسیرهای زیگزاگی در گذرگاه‌های مرکزی به اویا سفر می‌کنند.

برای اجتناب از رویا‌رویی با خیل جمعیت گردشگران، بهتر است صبح زود به اویا بروید، قبل از اینکه اتوبوس‌های تورها به آنجا برسند. شما همچنین می‌توانید پس از غروب آفتاب در عصرگاه به اویا بروید، زمانی که بیشتر بازدیدکنندگان ناپدید می‌شوند.

۷. لیتوچورو (Litochoro)؛ دهکده‌ای در پیریا (Pieria)

لیچورو

لیتوچورو به‌علت موقعیت مکانی‌اش در ورودی کوهستان «اولمپ» در میان کوهنوردان از محبوبیت بالایی برخوردار است. عکس از «جان مالاترونز» (John Malathronas)

موقعیت مکانی یک دهکده برخی اوقات مهم‌تر از ویژگی‌ها و مشخصه‌های آن است و دهکده «لیچورو» با چشم‌اندازهای باورنکردنی از کوه المپ، دقیقا یکی از همین موارد به شمار می‌آید.

دهکده لیچورو با کلبه‌های کوهستانی، خیابان‌های پهن و نهرهای زیبا بیننده را به یاد یک دهکده سوئیسی مرتب و منظم می‌اندازد، ولی میدان اصلی این دهکده مملو از عطر و بوی کباب‌های سوولاکی لذیذ و خوشمزه است که نوعی کباب یونانی متشکل از گوشت‌های تکه‌ای و سبزیجات است.

لیچورو همچنین یکی از نقاط عزیمت کوه‌نوردان برای صعود به قله مرتفع ۲.۹۱۷ متری کوهستان المپ یا «اقامتگاه خدایان» است. در حین فصل کوهنوردی، می‌توانید دو روزه، در مسیری خشک و آفتابی به بلندترین قله این کوه صعود کنید. در اساطیر یونانی، المپ اقامتگاه رئیس خدایان یونانی، زئوس بود و بهترین خدایان یونان، معابد و کاخ‌هایی در قله آن داشتند.

۸. لیندوس (Lindos)؛ دهکده ماهیگیری در جزیره رودس در دودکانس یونان (Rhodes)

 لیندوس

لیندوس برای آکروپلیس باستانی روی تپه مشهور است. عکس از «الکسی دانیچو» (Alexei Danichev)

«لیندوس» در پایین‌دست ویرانه‌های باستانی یک آکروپلیس واقع شده است. این دهکده یونانی آن‌قدر زیبا است که باید در لیست آرزوی هر گردشگری جای داشته باشد.

دهکده لیندوس با مساحت ۱۶٫۵۸ کیلومتر مربع با خیابان‌های بدون ماشین، سواحل شنی و آب‌های شفاف و گذرگاه‌هایی شیب‌دار که کماکان چهارپایان باربر در آن‌ها دیده می‌شوند، قطعا یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها در یونان برای سفر و تفریح به حساب می‌آید.

 متاسفانه باید بدانید که دهکده لیندوس، بسیار مشهور است و برای همین در فصل تابستان خیل گردشگران به‌سمت آن سرازیر می‌شوند. تنها راه‌حلی که برای بازدید از این دهکده دارید این است که شب را در همین منطقه سپری کنید و در ساعاتی به‌جز ساعت شلوغی گردشگری بعد از ظهر بیرون بروید تا بتوانید با آرامش در دهکده بگردید، از ویرانه‌های روستا بدون عجله بالا بروید و بدون مزاحم و آزادانه در خلیج کوچک شنا کنید.

۹. خورا (Chora)؛ دهکده‌ای در مجمع‌الجزایر فوله‌گاندروس (Folegandros)

خورا

خورای فوله‌گاندروس، دهکده‌ای جذاب با خانه‌های بهم چسبیده است

انتخاب زیباترین پایتخت جزایر سیکلادس کار مشکلی است؛ زیرا تمام آن‌ها در هر جزیره، «خورا» خوانده می‌شوند. این انتخاب، ناگزیر به سلیقه و تجربه شخصی گذشته فرد بستگی دارد.

 اگر قرار باشد جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین خورا در دریای اژه را به شما معرفی کنیم، آن قطعا خورای «فوله‌گاندروس» خواهد بود. کوچه‌های بی‌نام و نشان این دهکده، مکانی برای گم‌شدن در یک دهکده جذاب یونانی هستند که خانه‌های آن آن‌قدر نزدیک بهم ساخته شده‌اند تا از حمله دزدان دریایی در روزهای قدیم جلوگیری کنند. با این وجود، کماکان فضای کافی برای چند میدان سرزنده و زیبا در این دهکده وجود دارد.

۱۰. آسوس (Assos)؛ دهکده‌ای در جزیره کیفالونیا در غرب یونان (Cephalonia)

آسوس

آسوس در میان درختان کاج و سرو، بخشی از واحد شهری اریسوس به شمار می‌آید

دهکده «آسوس» در سواحل غربی جزیره «کیفالونیا»، بهترین نمونه بندر ماهی‌گیری مرتبط به «ایونیان» (Ionian) است. این دهکده خلوت و دنج در میان درختان کاج و سرو در دامنه یک تپه صخره‌ای در یک شبه‌جزیره باشکوه ساخته شده است و بخشی از واحد شهری «اریسوس» (Erisos) به شمار می‌آید.

آسوس، مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است و با خانه‌های رنگ‌شده دوست‌داشتنی در احاطه پوشش گیاهی سرسبز و متراکم و آب‌های آبی، دل شما را با زیبایی خود خواهد لرزاند. این دهکده در نزدیکی ساحل «میرتوس» (Myrtos)، بهترین ساحل شنی کیفالونیا واقع شده است.

برجسته‌ترین مشخصه دهکده آسوس، ویرانه‌های یک قلعه ونیزی قرن شانزدهمی تماشایی است که از آنجا می‌توانید غروب‌های فراموش‌نشدنی را تماشا کنید.

۱۱. آپیرانتوس (Apiranthos)؛ دهکده‌ای کوهستانی در ناکسوس (Naxos)

آپیرانتوس

این دهکده کوهستانی در جزیره ناکسوس واقعا تماشایی است

«ناکسوس»، بزرگ‌ترین و سرسبزترین جزیره سیکلادس است و رشته‌کوهی با ارتفاع ۹۱۴ متر در آن قرار دارد. این جزیره درست به‌اندازه کشور «باربادوس» در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی، وسعت دارد و چندین دهکده کوهستانی سیکلادی را در خود جای داده است.

دهکده «آپیرانتوس» در دامنه کوه «فناری» (Fanari)، جواهری در تاج جزیره ناکسوس است که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را در سفر به یونان از دست بدهید. از مشخصه‌های اصلی شاه‌راه مارپیچ اصلی آن می‌توان به خانه‌های بلند سنگی، خیابان‌های سنگ‌فرش مرمری و چشم‌اندازهای باورنکردنی خشکی اشاره کرد که جایگزینی جذاب برای مناظر دریایی به شمار می‌آیند.

آپیرانتوس همچنین دارای پنج موزه عجیب و جالب به نام‌های موزه باستان‌شناسی آپیرانتوس، موزه زمین‌شناسی، موزه تاریخ طبیعی، موزه هنرهای تصویری و موزه فولکلور است که مساحت آن‌ها از یک اتاق هتل بزرگ‌تر نیست.

۱۲. پاپینگو (Papingo)؛ دهکده‌ای کوهستانی در رشته‌کوه پیندوس در شمال یونان (Pindos)

پاپینگو

پاپینگو واقع در کوه‌های پیندوس با معماری تاثیرگذار سنگی ساخته شده است

دهکده پاپینگو، دروازه دره حیرت‌انگیز ویکوس در رشته‌کوه پیندوس است

دهکده «پاپینگو»، دروازه دره حیرت‌انگیز «ویکوس» (Vikos Gorge) در رشته‌کوه «پیندوس»، یکی از ۴۶ دهکده مرتفعی است که با نام «زاگاروخوریا» (Zagorochoria) شناخته می‌شوند.

 شرایط سخت کوهستانی در این دهکده منجر به مهاجرت وسیع ساکنان شده است؛ اما جالب است بدانید که اصل و نسب «مایکل دوکاکیس»، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به این دهکده‌ها برمی‌گردد.

دهکده‌های زاگاروخوریا توسط پل‌های سنگی طاق‌دار و مسیرهای مال‌رو بهم متصل شده‌اند و در وسط منطقه‌ای از زیبایی‌های طبیعی برجسته، یعنی منطقه مهم گردشگری آلپ یونان قرار گرفته‌اند.

پاپینگو به‌دلیل وجود «کولیم بیترس» (kolimbithres) مشهورترین دهکده‌ این منطقه است. «کولیم بیترس»، سازندهای سنگی بزرگی از جنس سنگ‌های گرانیت هستند که به‌صورت طبیعی تراشیده شده‌اند و استخرهای آب کوچکی در آن‌ها شکل گرفته است. این جاذبه طبیعی خارق‌العاده در فاصله کوتاهی از دهکده قرار گرفته است و با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توان به آن رسید.

کوهنوردانی که به‌سمت دره ویکوس می‌روند اغلب در فصل تابستان در این استخرهای آب که شبیه حوض‌های غسل تعمید در کلیساها هستند، شیرجه می‌زنند و حسابی خنک می‌شوند.

۱۳. کالاریتس (Kalarites)؛ دهکده‌ای کوهستانی در شهر یوآنینا (Ioannina) در غرب یونان

کالاریتس

دهکده کوهستانی کالاریتس در یوآنینا، پایتخت ایپروس

دهکده «کالاریتس» در پارک ملی «زومرکا» (Tzoumerka National Park) در غرب یونان واقع شده است و مملو از خانه‌های سنتی سنگی خاکستری زیبا است. این دهکده برخلاف دیگر دهکده‌های کوهستانی یونان در وسط چمنزارهای جلگه‌ای شکل قرار دارد و منطقه‌ای عالی برای تماشای فرهنگ غالب چوپانی به شمار می‌آید.

ساکنان این دهکده عموما «ولاک» هستند؛ گروهی قومیتی و بومی جنوب بالکان که به زبان لاتین سخن می‌گویند. در واقع، نام کالاریتس به‌معنای «اسب‌سوار» است و ریشه‌ای مشترک با کلمه «کابالروس» (caballeros) دارد که در جنوب غربی آمریکا به‌معنای اسب‌سوار است.

«زومرکا»، منطقه‌ای در یونان است که با وجود دام‌های این روستا، مکانی مناسب برای زندگی حیوانات درنده‌ای چون خرس وحشی و گرگ است. شما در گشت‌و‌گذار در این پارک ملی به احتمال زیاد با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد، پس حسابی مراقب باشید.

۱۴. گیتیو (Gytheio)؛ دهکده‌ای در ناحیه لاکونیا (Laconia)

گیتیو

قایق‌های ماهیگیری در دهکده جذاب گیتیو

بندرگاه جذاب «گیتیو» که هم‌اکنون شبیه به یک شهرک ساحلی مدرن شده است، کماکان بیننده را به یاد فضای دلپذیر روستایی می‌اندازد، به‌خصوص زمانی که اطراف اسکله قرن نوزدهمی آن قدم می‌زنید.

بندرگاه کوچک گیتیو از طریق یک اسکله به جزیره کوچک پوشیده از کاج «ماراتونیزی» (Marathonisi) متصل شده است، مکانی که طبق افسانه‌ها میعادگاه «پاریس» و «هلن تروی»، پس از فرار از دست «اسپارتا» بوده است.

انتخاب، میان چشم‌اندازهای ماراتونیزی به سرزمین اصلی و برعکس دشوار است، اما گردش در اطراف ساحل با قایق‌های ماهیگیری رنگارنگ، کلیساهای کوچک منحصربه‌فرد و نماهای نئوکلاسیک، یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توان در یونان به دست آورد. عکاسی در این بهشت جزیره‌ای را فراموش نکنید.

۱۵. کاتاس‌تاری (Katastari)؛ دهکده‌ای در جزیره زاکینتوس (Zakynthos)

کاتاس‌تاری

کاتاس‌تاری در کوهپایه کوه وراچیوناس

دهکده یونانی «کاتاس‌تاری»، یک جاذبه گردشگری مشهور به شمار نمی‌‌آید. دلیل این موضوع این است که این دهکده در فاصله ۲٫۵ کیلومتری از اقامتگاه ساحلی «الیکس» (Alykes) در خشکی قرار دارد. بیشتر گردشگران به این اقامتگاه ساحلی می‌آیند و از بازدید از دهکده «کاتاس‌تاری» غافل می‌مانند.

«کاتاس‌تاری» در میان درخستان‌های زیتون و تاکستان‌ها در پای کوه «وراچیوناس» (Vrachionas) واقع شده است و قطعا ارزش بازدید را دارد. شما در این منطقه می‌توانید به دور از سر و صدای خیل گردشگران به تماشای زندگی روزانه روستاییان بنشینید و روزی آرامش‌بخش برای خود بسازید.

کلیسای دوقلوی مریم مقدس برای چنین روستای کوچکی، بسیار بزرگ به نظر می‌آید و چشم‌اندازهای دریایی گسترده از صومعه یحیی بن زکریا (St. John the Baptist)، یکی از منحصربه‌فردترین تجربیاتی هستند که در این منطقه می‌توان کسب کرد.

۱۶. کاسترو (Kastro)؛ دهکده‌ای در جزیره سیفنوس (Sifnos)

کاسترو

دهکده زیبای کاسترو

«سارکوفاگوس‌های» مرمری مرتبط به عصر «هلنیستی» که به‌عنوان تابوت از آن‌ها استفاده می‌شد در جهان امروز، کمی نایاب هستند، اما جالب است بدانید که سه ساکوفاگوس در کوچه‌های دهکده «کاسترو» قرار دارند و این، تنها یکی از جزئیات خیره‌کننده درباره دهکده کوهستانی زیبای کاسترو در جزیره «سیفنوس» در دریای اژه است.

اهالی سیفنوس، درست مانند دیگر جزیره‌ها در گذشته به‌طور دائم مورد حمله دزدان دریایی قرار می‌گرفتند. به همین منظور قلعه‌ای به نام کاسترو به‌منظور دفاع از جزیره در این منطقه ساخته شد که امروز دیگر اثری از آن نیست.

بخش شرقی دهکده کاسترو با یک صخره شیب‌دار و غیرقابل دسترسی در قرن سیزدهم توسط ونیزی‌ها دارای استحکامات شد. در همین حین در قسمت داخلی دهکده، خانه‌ها در مجاورت یکدیگر ساخته شده‌اند و درست شبیه به دیوار قلعه، سدی در مقابل تجاوز دشمنان پدید آورده‌اند.

اگرچه ساختمان‌های مشابهی در سراسر دریای اژه قرار دارند، اما مطمئن باشید که هیچ منطقه‌ای به‌اندازه کاسترو، دارای ساختمان‌های محافظت‌شده نیست.

۱۷. آرخانس (Archanes)؛ دهکده‌ای در جزیره کریت (Crete)

آرخانس

آرخانس، مملو از خانه‌های بازسازی‌شده و میادین عجیب‌و‌غریب است

مقاله‌های مرتبط:

  • بهترین زمان سفر به هراکلیون؛ خانه قصرهای عصر برنز در یونان
  • راهنمای سفر به سانتورینی؛ جزیره‌ای یونانی در دریای اژه

دهکده «آرخانس» در ۱۶ کیلومتری شهر «هراکلیون» به‌عنوان یکی از بهترین دهکده‌های بازسازی شده یونان به شمار می‌آید. رنگ طوسی و سبز کم‌رنگ درختان‌ زیتون اطراف به‌طرز خارق‌العاده‌ای با خانه‌های کوتاه پر زرق‌و‌برق آن در تضاد است و یک صحنه سرزنده و جذاب را خلق کرده است.

شما در آرخانس با خانه‌های سفیدرنگ مختص جزایر اژه روبه‌رو نخواهید شد و به‌جای آن، رنگ‌های صورتی، قرمز مایل به قهوه‌ای و دیوارهای زرد، درهای چوبی قهوه‌ای و پنجره‌های آبی یا سبز که با پیچک‌‌های گل‌ کاغذی بنفش تزئین شده‌اند، چشم شما را به خود خیره خواهند کرد. خیلی جای تعجب ندارد که در این فضای هنرمندانه با کارگاه‌های مجسمه‌سازی و موزه‌های فولکلور روبه‌رو شوید.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت کجارو، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 99، کد خبر:   179945، www.kojaro.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین