پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
صبح امروز سه شنبه دوم مهرماه افرادی با هجوم به دفتر حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد سروش محلاتی در خیابان صفائیه قم ضمن خسارت زدن به سالن برگزاری جلسات، لپ تاپ و هارد کامپیوتر وی را به سرقت بردند. گفتنی است محمد سروش محلاتی از جمله شاگردان آیت الله وحید خراسانی و آیت الله شبیری زنجانی و برخی استادان دیگر نظیر آیات عظام حسن‌زاده آملی، جوادی آملی و انصاری شیرازی است و گرایش اصلی وی در پژوهش، فقه سیاسی است.

شعار سال : به سالن برگزاری جلسات خسارت زده اند

صبح امروز سه شنبه دوم مهرماه افرادی با هجوم به دفتر حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد سروش محلاتی در خیابان صفائیه قم ضمن خسارت زدن به سالن برگزاری جلسات، لپ تاپ و هارد کامپیوتر وی را به سرقت بردند.

این استاد و مدرس حوزه در متن کوتاهی گزارش این حمله هدفمند را بدین شرح منتشر کرده است:

«امروز صبح که برای درس به دفترم در خیابان صفائیه کوچه ۱۵ رفتم با صحنه عجیبی مواجه شده و متوجه شدم :

دیشب افرادی با باز کردن قفل درها وارد آنجا شده و همه اتاق ها و قفسه ها و حتی یخچال آشپزخانه را به هم ریخته اند.

از میان همه اموال، لپ تاپ و هارد کامپیوتر را که مجموعه درسهای فقه و اصول و سخنرانی ها را ذخیره داشت  با خود برده اند.

این روزها به دلیل کرونا درس هایم را از مدرسه آیه الله گلپایگانی به آنجا منتقل کرده و بصورت محدود برگزار و پخش می نمودم.

البته از این محل برای موسسه مفتاح کرامت و برگزاری جلسات علمی آن در طبقه پایین نیز استفاده می گردد که به آن سالن نیز هجوم برده و خسارت زده اند.

هم چنین به دفتر مجله مطالعات فقه معاصر نیز تعرض نموده و آن به هم ریخته اند!

مراتب به پلیس اطلاع داده شده و توسط آنان صورت جلسه گردید .»

گفتنی است محمد سروش محلاتی از جمله شاگردان  آیت الله وحید خراسانی و آیت الله شبیری زنجانی و برخی استادان دیگر نظیر آیات عظام حسن‌زاده آملی، جوادی آملی و انصاری شیرازی است و گرایش اصلی وی در پژوهش، فقه سیاسی است.

او در آثارش به شرح و تبیین نظریات فقهی-سیاسی آیت الله سید محمدحسین طباطبایی، امام خمینی، استاد شهید مرتضی مطهری و آیت الله شهید سید محمد بهشتی پرداخته‌است.

از جمله تولیدات فکری این محقق حوزه می توان به این آثار اشاره کرد: دین و دولت در اندیشه اسلامی، اندیشه و ایمان در آزادی، امکان‌سنجی انتخابات در نظام اسلامی، شهر مردگان: ده مقاله در حقوق اساسی مخالفین، مبانی حریم خصوصی در اندیشه اسلامی، مجموعه مقالات دولت و ابزارهای الزام شهروندان به شریعت، نظارت خبرگان نصیحت نخبگان؛ نگاهی به حقوق و وظایف مجلس خبرگان رهبری، اسلام و مقتضیات زمان، دولت و اجرای شریعت: سلسله مقالات دولت و ابزارهای الزام شهروندان به شریعت، ولایت، در مغالطه و مصادره: سه مقاله در نسبت ولایت فقیه و حکومت، عقلانیت در عاشورا، فقاهت در عاشورا و تاملات سیاسی علامه طباطبایی

شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی تدبیر پرس

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین