پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۷۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
محمد جواد حق شناس جمعیت و گستره تهران و همچنین فرصت‌ها و تهدید‌های آن را بزرگ دانست و گفت: دولت و مجلس علاوه بر اهتمام لازم در عمل به تعهدات خود در قبال شهر؛ در لایحه بودجه سال آینده نیز ردیف مشخصی را به جایگاه ویژه پایتخت اختصاص دهند.
شعار سال: محمد جواد حق شناس در دویست و چهلمین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور با اشاره به فرا رسیدن روز تهران گفت: هر سال در چهاردهم مهرماه، به مناسبت روز تهران، فرصتی فراهم میشود تا تاریخ و عظمت و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی پایتخت ایران اسلامی را پاس بداریم. شهری که آب و هوای دلچسبش و زیبایی هاى دلفریبش و مردمان با فرهنگش همچنان مایه مباهات و سرشار از زندگی است.

وی ادامه داد: شهرتهران ازسال ١٢٠٠ هجرى قمرى بیش از دو قرن قلب تپنده سیاست و اقتصاد، فرهنگ و هنر و مدنیت ایرانی بوده است. در اینجا و به سهم خود مراتب سپاس و تقدیر خود را به همکاران عزیزم در شورای چهارم که ابتکار این نامگذاری را داشته اند تقدیم می‌کنم.

حق شناس افزود:، اما نامگذاری روزی برای شهر تهران اهدافی فراتر از یک یادبود و بزرگداشت ساده دارد. روشن است که می‌توان بسادگی برای یک روز یا یک هفته برنامه‌های کوچکی را تدارک دید و با چند همایش و بازدید و گرفتن عکس از مدیران و نخبگان از آن عبور کرد. یا اینکه می‌توان برای این روز و هفته برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای تحریک توجه و تفکر مردم و مسئولان برای نیاز‌ها و ضرورت‌ها و فرصت‌ها و تهدید‌های شهر داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: می‌توان روز و هفته تهران را فرصتی طلایی برای برند سازی، جهانی سازی و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و تزریق نشاط و سر زندگی در جامعه قرار داد.

لازم است تا روز و هفته تهران مردمی شود


حق شناس ادامه داد: اگر امروز یک نظر سنجی در مورد روز و هفته تهران از مردم شهر انجام شود خواهیم دید که طی چند سال گذشته در گرامی داشت روز تهران توجه چندانی به مشارکت و همراهی اهالى تهران نشده و برنامه‌ها رخنه چندانی در دل مردم نداشته است؛ لذا لازم است قوای سه گانه به اهمیت موضوع توجه داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران پایتخت ایران است. گرامی داشت روزی بنام تهران بدون توجه وهمکارى مردم و حاکمیت و قوای سه گانه لطفی نداشته و توفیقى به همراه نخواهد داشت. لازم است ضمن گرامی داشت گذشته، حال و آینده شهر مورد توجه قرار گیرد.

حق شناس گفت: تهران خانه ماست. نیاز به نگهداشت، زیبا سازی، رونق و توسعه دارد. این شهر امروز و آینده باید سمبل پیشرفت و آبادانی و پیشرو در منطقه و جهان و مایه افتخار هر ایرانی باشد. لازم است دولت و مجلس سهم و نقش خود در قبال تهران به عنوان پایتخت را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: جمعیت و گستره تهران بزرگ است. مسائل، فرصت‌ها و تهدید‌های آن نیز عظیم است. دولت و مجلس علاوه بر اهتمام لازم در عمل به تعهدات خود در قبال شهر شایسته است در لایحه بودجه سال آینده ردیف مشخصی را به جایگاه ویژه پایتخت و الزامات آن اختصاص دهند.
 
لزوم توجه جدی به سرمایه اجتماعی عظیم انباشته در شهر

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: لازم است به سرمایه اجتماعی عظیم انباشته در شهر توجه جدی شود. شهر تهران حدود ٩میلیون نفر جمعیت ساکن دارد. جمعیتی که ریشه و سطح بالایی از نخبگی و نفوذ در سرتاسر کشور را دارد.

وی افزود: لازم است به سطح شعور و آگاهی و اعتماد مردم و داشته‌های آن احترام بگذاریم.

حق شناس با اشاره به اینکه لازم است رسانه‌ها نقش خود را ایفا کنند گفت: نقش انتقادی و سازنده رسانه‌ها در پیگیری مسائل و موضوعات و کاستی‌ها و همچنین طرح مسائل و ضرورت‌های شهر و تبدیل فرصت روز و هفته تهران بی بدیل است و انتظار می‌رود با قدرت بیشتری موضوعات را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه لازم است سازمان‌های مردم نهاد نقش و جایگاه جدی در اداره امور شهر ایفا کنند افزود: سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران تهران برخاسته از دل مردم و آگاه به درد و رنج و نیاز‌ها و فرصت‌های شهر نیاز به دلگرمی دارند و بی منت فعالیت می‌کنند کافیست بستری برای فعالیتشان فراهم شود.

حق شناس خاطر نشان ساخت: رویکرد حفظ ارزش‌ها و منابع شهر و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و گردشگری ارزشمند است، در دنیای امروز صنایع سنگین جای خود را به صنایع خلاق مبتنی بر فرهنگ، هنر و گردشگری می‌دهد. میراث شهر تهران از جمله در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تاریخ، طبیعت و معماری و تنوع قومی و گردشگری کم نظیر است.

حق شناس با بیان اینکه باید قدر این سرمایه را بدانیم چرا که این یک سرمایه ملی است گفت: شهر فروشی چاره کار نیست توسعه گذر‌ها و پهنه‌های فرهنگی، رونق گردشگری و اقتصاد فرهنگ و هنر و تبدیل تهران به یک مقصد گردشگری فعال می‌تواند جایگزین پایدار برای اقتصاد سنتی و وابسته به نفت شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان، تاریخ انتشار: 13 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: 30618، eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
تهران هرچقدر که زیبا و فریبنده از لحاظ کار و امکانات به دیگر شهر ها نشان داده شده باید گفته شود به همان اندازه شهری پر از تهدید نیز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
اینا تعهدات اصلی خودشون رو در قبال کشور انجام بدن حالا استان ها و شهر ها بماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
الان که زمان آخر دولت روحانی است می‌گوید عمر این دولت کفاف اینکار را نمی‌دهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین