پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
در حوزه قاچاق دارو‌های تقلبی مربوط به کرونا یک محموله در غرب تهران کشف شد که عاملان این قرص‌های تقلبی نیز دستگیر شدند. از زمان شیوع کرونا در کشور در این حوزه با جدیت رصد‌ها انجام شده است و با عاملان فروش قرص‌های دروغین و تقلبی برخورد شده است.

شعار سال: قاچاق مقوله‌ای است که در این روزها با توجه به شرایطی اقتصادی که در عرصه بین المللی بر ایران تحمیل شده است به گونه ای دیگر مورد توجه قرار گرفته است. ادعاهایی در مورد قاچاق سیگار و یا واکسن آنفولانزا زمینه‌ای شده است تا سودجویان اقدام به ورود غیرقانونی و بعضا تقلبی کالاهای مورد نیاز شهروندان کنند.

سرهنگ جلال امینی، رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی کشور، در این خصوص  گفت: تا این لحظه موردی از قاچاق واکسن آنفولانزا مشاهده نشده است و در این حوزه طی چند هفته اخیر کشفیات نداشته‌ایم. قاچاق و فروش غیرقانونی واکسن آنفولانزا صرفا در حد شایعات بوده است و تا کنون به صورت عینی موردی رصد نشده است.

او افزود: در حوزه قاچاق داروهای تقلبی مربوط به کرونا یک محموله در غرب تهران کشف شد که عاملان این قرص‌های تقلبی نیز دستگیر شدند. از زمان شیوع کرونا در کشور در این حوزه با جدیت رصدها انجام شده است و با عاملان فروش قرص های دروغین و تقلبی برخورد شده است.

این مقام انتظامی در خصوص سیگارهای قاچاق که وارد کشور می شوند، خاطرنشان کرد: در این اواخر به علت برخورد جدی ما با قاچاق سیگار، جاسازی محموله دخانی شدت گرفته و متخلفین با شیوه‌های جدید، اقدام به قاچاق سیگار می‌کنند.

سرهنگ امینی گفت: بعضا مشاهده شده سیگارهای قاچاق توسط خودروهای شوتی جا به جا می‌شود و این مورد بیشتر مشاهده شده است. بیشترین میزان قاچاق سیگار از مرزهای جنوبی کشور رقم می‌خورد و پس از مرزهای جنوبی، مرزهای غربی بیشتری آمار قاچاق سیگار و محموله های دخانی را دارند.

رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز کشور در خصوص خروج سیگار از کشور به صورت قاچاق اذعان کرد: مرزهای شمال غرب کشور به خصوص در حوالی آذربایجان غربی شاهد هستیم مقوله صادرات سیگار به صورت قاچاق در این روزها پر رنگ تر شده است که با این موارد نیز برخورد می شود.

او افزود: از ابتدای امسال 3 طرح سراسری برای مقابله با قاچاق سیگار در کشور اجرایی شده است. علت قاچاق سیگار شکاف میان عرضه و تقاضاست. امروزه تقاضای سیگار در کشور 20 میلیارد نخ بیشتر از آن چیزی است که تولید می‌شود و این امر سبب شده تا این شکاف به وسیله قاچاق تامین شود. تولید سیگار امروز در کشور کمتر از تقاضاست و این چالشی است که سبب شده است مقوله قاچاق سیگار شایع شود.

این مقام انتظامی در خصوص کشفیات قاچاق سیگار در 6 ماه نخست امسال گفت: در این مدت 10 میلیون نخ سیگار قاچاق در کشور کشف شده است. بر اساس ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا پس از کشف کالای قاچاق آن دسته از سیگارهایی که امکان مصرف آن ها نیست، معدوم می شوند.

سرهنگ امینی در پایان در خصوص سرانجام سیگارهای قاچاق افزود: سیگارهای قاچاق پس از کشف تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی می شود و سیر مراحل رسیدگی آن نیز توسط مراجع قضایی انجام می شود. این سیر برای مواد دخانی است که صاحب آن‌ها مشخص است اما آن دسته از مواد دخانی قاچاقی که بلاصاحب هستند تحویل ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) می شوند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19 مهر 1399، کد خبر: -، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
از من گفتن حالا ببينيد كه چقدئر ادم سر همين واكسن ها پولدار ميشن سر بدبخت كردن مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واکسن آنفولانزا هم که هنوز نیومده چه قاچاقی آخه.شایدم صداش بعدا درمیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین