پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
بر اساس صحبت‌های سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، مبارزه با اراذل و اوباش و اختلال گران امنیت و نظم عمومی از مهمترین اولویت‌های کاری نیروی انتظامی است.

شعار سال: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: قرارگاه مرکزی مبارزه با اراذل و اوباش در پایتخت و متناظر آن در تمام استان ها و شهرستان ها راه‌اندازی شده است تا خواسته به حق مردم برای مبارزه با کسانی که مخل امنیت عمومی هستند با برنامه‌ریزی و جدیت دنبال شود.

سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بندرعباس اظهار داشت: مبارزه با اراذل و اوباش و کسانی که مخل امنیت عمومی و روانی خانواده ها هستند، مهمترین اولویت کاری نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه عرض اندام نمی دهیم و پاسخ نیروی انتظامی به آنها پشیمان کننده خواهد بود و در این زمینه مجرم سابقه دار و مجرم نوظهور تفاوتی نداشته و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

سردار رضایی در پاسخ به پرسشی در باره مبارزه با سرقت گفت: امسال عملکرد نیروی انتظامی در تمام شاخص ها بهتر شده که نشان دهنده تلاش کارکنان این نیرو است اما سرقت به عنوان  یک پدیده چندوجهی باید از زوایای مختلف به آن توجه شود.

 به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، مهمترین قسمت در برخورد با سرقت، بحث پیشگیری است و برای تحقق این پیشگیری باید تمام امور پیوست امنیتی داشته باشد.

 وی ادامه داد: صنعت خودروسازی یکی از مواردی است که باید با افزایش ضریب ایمنی خودروها در مرحله ساخت، به پیشگیری از سرقت کمک کند.

 وی همچنین با تاکید بر لزوم متناسب بودن هزینه جرم با مجازات آن اظهار داشت نیروی انتظامی در مواردی با سارقانی مواجه می شود که بیش از ده بار سابقه سرقت داشتند و رکورد دستگیری فردی با ۳۷ بار سابقه سرقت نیز وجود دارد.

سردار رضایی اظهار داشت: دستگاه قضایی نیز در این زمینه با جدیت حضور دارد و از مجلس یازدهم مطالبه داریم تا قوانینی تصویب  کند که در بحث سرقت، کار به پلیس و مرجع قضایی نرسد و اگر به این مرحله رسید قوانین و مجازات های سارقان بازدارنده باشد و این امر مصداق تحقق اقدام انقلابی از سوی مجلس انقلابی خواهد بود.

 

پلیس گمرک به زودی در ستاد گمرکات مستقر می‌شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا به زودی فرمانده پلیس گمرک در ستاد گمرکات کشور مستقر خواهد شد و عضو این ستاد خواهد بود.

رضایی قاچاق کالا را  یکی از خط قرمزهای نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا خواسته مهم مقام معظم رهبری و سایر بخش‌های نظام است.

وی با بیان اینکه استقرار پلیس در گمرکات با هدف تقویت مبارزه با قاچاق کالا بوده که تاکنون نتایج رضایت بخشی داشته است، افزود: در حقیقت پلیس گمرک بازو و یاری دهنده گمرک در مبارزه با قاچاق کالا است و در این مدت موفق به کشف بخش قابل توجهی از کالای قاچاق و بازپس گیری  حقوق بیت المال شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در عین حال تاکید کرد:  پلیس برای معیشت مرزنشینان نیز اهمیت قائل بوده و قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرماندهی انتظامی هرمزگان را از استان های موفق کشور توصیف کرد.

سردار رضایی کشف ۳۵تن مواد مخدر توسط پلیس هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون و افزایش ۲۵درصدی کشف کالایس قاچاق در همین مدت را مصداق های موفقیت پلیس هرمزگان معرفی کرد.

همزمان با حضور جانشین فرمانده انتظامی، ساختمان جدید پلیس امنیت اخلاقی و اماکن عمومی نیز در خیابان انتظام بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان دارای ۷۵۵متر مربع زیربناست که با اعتبار ۱۵میلیارد ریال در مدت هشت ماه ساخته شده است.

شعار سال، با اندکی تخلص و اضافات برگرفته از سایت ایرنا، تاریخ انتشار: 7 شهریور 99، www.irna.ir/news/84016854/

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
باشه متوجه شدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین