پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: واردات حوزه سرمایه ای و محصولات خط تولید کارخانجات استان افزایش یافته است.
شعارسال: امین قربانی ، اظهار کرد: اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش ها و حوزه های مختلف ارائه خدمات می دهد و در راستای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه و پیشرفت استان اقداماتی از جمله اعزام و پذیرش هیات های تجاری انجام می دهد.

وی گفت: صدور مجوز اعزام و پذیرش هیات های تجاری، برنامه ریزی صدور مجوز نمایشگاه های داخلی، ثبت سفارش کالاها، برگزاری روز ملی صادر کننده نمونه استانی، صدور کارت های بازرگانی، ارائه آموزش تجارت خارجی و ... از جمله وظایف این اداره است.

قربانی همچین ساماندهی مرزنشینان را مهم ترین وظیفه اداره بازرگانی خارجی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا نیز ١١ شرکت مرزنشین در استان مستقر هستند که امورات مربوط به مرزنشینان را پیگیری و انجام می دهند.

وی اظهار کرد: دولت نیز به منظور تسهیل در امور مرزنشینان تسهیلات و حمایت هایی از جمله عدم پرداخت تعرفه برخی کالاها از سوی مرزنشینان را دارد.

قربانی با اشاره به افزایش واردات برخی کالاها در استان گفت: به طور کلی افزایش واردات استان در حوزه سرمایه ای و محصولات خط تولید کارخانجات خراسان شمالی است و کالاهای مصرفی واردات چندانی نداشتند.

وی افزود: این در حالیست که خراسان شمالی به دلیل برخی کمبودها نیاز اساسی به واردات تجهیزات و کالاهای مورد نیاز کارخانجات برای فعالیت دارد و با فعالیت کارخانه ها اشتغال گسترش و بیکاری کاهش می یابد.

قربانی تصریح کرد: اگرچه واردات کالاهای سرمایه ای و محصولات خط تولید کارخانجات استان از جمله نیازها است اما واردات در بلند مدت نیز مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دولت به طور کلی در راستای کاهش واردات کالاها به کشور تدبیرات و برنامه هایی دارد که از جمله آنها می توان عدم اجازه ورود برنج به داخل کشور را نام برد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته پایش تجارت خارجی گفت: در این جلسه در خصوص اجرای فرایند انتخاب صادر کننده برگزیده استانی در شش گروه بازرگانی عمومی، صنایع غذایی و کشاورزی، محصولات ساختمانی و صنایع فلزی، صنایع شیمیایی و پلاستیک، صادر کنندگان جدید و صنایع بزرگ استان بحث شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم نیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 4 مهر 1395، کد خبر: 802339، www.nasim-news.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
چقدر و کجا؟آیا معنادار است؟ خودتان چه فکر می کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین