پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
پس از تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی شهرک های صنعتی استان اینبار نوبت به بازارچه مرزی رسید تا شاهد قفل بی مهری روی خود باشد.
شعارسال: در تمامی کشورهای جهان به مرزهای مشترک بین کشورها به عنوان فرصت نگاه می‌شود چرا که به اذعان کارشناسان نقاط مرزی معمولا فرصت‌های اقتصادی مطلوبی هستند که با راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی و رونق اقتصادی و بازرگانی می‌توانند نقش موثری در اقتصاد کشورها ایفا کنند. لذا به دلیل استفاده از ظرفیت مرزهای سیستان مردم این منطقه که در سال های اخیر شاهد خشکسالی و فقر و بیکاری بودند خواهان بازگشایی بازارچه های مرزی این منطقه شدند.

علی رغم وعده های مسئولین در بازگشایی بازارچه مرزی سیستان همچنان شاهد بسته بودن آن هستیم و تنها سایه قاچاق کالا بر مرزی های استان سنگینی می کند.

* بحران فقر بابسته شدن بازارچه‌های مرزی

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی در سیستان، گفت: متاسفانه به دلیل عدم راه اندازی بازارچه های مرزی ناهنجاری و ناامنی های زیادی را شاهد هستیم.

سیدباقر حسینی، با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه‌های مرزی در کشور به ویژه در سیستان، افزود: ایجاد بازارچه‌های مرزی در کشور با هدف تامین معیشت مرزنشینان به ویژه در منطقه سیستان مصوب شد و با توجه به کشیده شدن دیوار امنیتی، قرار بود تا همراه با این دیوار مراوادات مردم، مبادلات تجاری و استفاده از فرصت مرز با تاسیس بازارچه مرزی شکل گیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم راه اندازی بازارچه‌های مرزی ناهنجاری و ناامنی‌های زیادی را شاهد هستیم تا زمانی که دیوار امنیتی وجود نداشت، بازارچه مرزی فعال و رونق اقتصادی خوبی در منطقه حاکم بود به گونه‌ای که از نقاط مختلف برای خرید به این مناطق سفر می کردند.

* بیکاری درسیستان بیداد می‌کند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه با احداث دیوار امنیتی و بسته شدن بازارچه های مرزی فقر و محرومیت درمنطقه تشدید شده است، تصریح کرد: اکنون با بسته شدن این بازارچه زمینه هیچ گونه اشتغالی فراهم نیست از سویی دیگر به دلیل خشکسالی و عدم ورود آب به سیستان از طریق رود هیرمند و خشکی تالاب هامون بخش اعظمی از مردم بیکار شدند لذا لازم است هرچه سریع تر وزارت کشور تمهیداتی برای رفع این معضل بیندیشد.

وی یادآور شد: این وضعیت باعث شده مردم مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه شوند درحالی که تاکنون پیگیری های زیادی صورت گرفته اما به طور مقطعی این بازارچه ها راه اندازی شد اما بعد از مدتی دوباره بسته شدند.

حسینی تاکید کرد: واقعیت آن است که در زمینه راه اندازی بازارچه های مرزی متولی درستی وجود ندارد و درمورد فعالیت آن نیز سلیقه ای عمل می شود به گونه ای که گمرک، مرزبانی و فرمانداری هر یک براساس میل و سلیقه خود عمل می کنند و هیچ مدیریت صحیحی برای نظارت برعملکرد آنها وجود ندارد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت کشور باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشد این درحالی است که اکنون تنها راهکار برای معیشت و جلوگیری از مهاجرت مردم و کاهش ناامنی ها فعالیت بازارچه های مرزی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آذر 1394، کدخبر: 79858، www.asrehamoon.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
این استان دارد روز به روز فقیر تر از گذشته میشود , پس این مسئولین کشور دارند چه کاری انجام میدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین