پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
عباس گودرزی با اشاره کوتاهی به دلایل کاهش تمایل به فرزندآوری گفت: موضوع صرفاً اقتصادی نیست، بلکه بُعد فرهنگی هم دارد. مثلاً شما اگر الان مصاحبه کنید با یک نفر و بگویید ۵۰ میلیارد در بانک برنده شوی و با این پول چه می‌کنی؟ همه می‌گویند می‌رویم خانه می‌خریم، ملک می‌خریم، لوازم می‌خریم؛ کمتر کسی به فکر افزایش فرزندان است.
شعار سال:عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس یازدهم طی گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت بحث جمعیت در کشور و اینکه جمعیت جوان یک مسئله حیاتی و راهبردی است، گفت: جمعیت جوان برای آینده کشور، اقتدار یک ملت و یک نظام سیاسی اهمیت دارد. وی افزود: الان که کشور ما در معرض پیری زودرس است در مقایسه با زمانی که اعلام می‌شد باید جمعیت کنترل شود و تمام ظرفیت‌های کشور پای کار آمد؛ خیلی کندتر پیش می‌رود. با وجود اینکه حضرت آقا نگرانی کارشناسان و حساسیت این موضوع رو تبیین فرمودند و حتی ایشان اعلام توبه کردند؛ باز به مانند دوران سیاست‌های کاهش جمعیت، همه ظرفیت‌ها پای کار نیامده‌است.
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در خصوص نگرانی اصلی در حوزه جمعیت گفت: نرخ باروری کل ما زیر سطح جانشینی و کمتر از نرخ ۱/۲ است؛ یعنی اگر با این فرمان برویم جلو در آینده جزو کشور‌های پیر و کم جمعیت خواهیم بود و در این صورت دیگر نیاز به دشمن نخواهیم داشت و خودمان با دست خود کشور را نابود خواهیم کرد.
 
نماینده مردم بروجرد با اشاره کوتاهی به دلایل کاهش تمایل به فرزندآوری گفت: موضوع صرفاً اقتصادی نیست، بلکه بُعد فرهنگی هم دارد. مثلاً شما اگر الان مصاحبه کنید با یک نفر و بگویید ۵۰ میلیارد در بانک برنده شوی و با این پول چه می‌کنی؟ همه می‌گویند می‌رویم خانه می‌خریم، ملک می‌خریم، لوازم می‌خریم؛ کمتر کسی به فکر افزایش فرزندان است.
 
وی افزود: وقتی نظام نگرش‌ها عوض شده باید کار فرهنگی شود. از باب اهمیت موضوع و حیاتی بودن مسئله می‌طلبد که در مجلس یک کمیسیون ویژه تشکیل شود و متولی بحث جمعیت باشد و در واقع موضوع به صورت برنامه ریزی شده جلو رود.
 
گودرزی در پایان با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده اختلاف نظر وجود دارد، گفت: با وجود اینکه برخی مخالف تشکیل ساز وکار ویژه برای جمعیت هستند، به نظر من این کمیسیون باید تشکیل شود.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی مدآرا   ، تاریخ انتشار:  21 مهر1399  ، کدخبر: 137120، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
درین حدم درست نیست اگر این پول را به مردم ایران بدهند نود درصد کسانی که قادر به بارداری هستند قطعا فرزند می‌آورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
درست مساله خیلی ابعاد فرهنگی هم داره اما خیلی از والدین هم که دوست دارن فرزنداوری کنن اما پول ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین