پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
اپل به تازگی شکایتی علیه شرکت GEEP که به عنوان بازیافت کننده آیفون و آیپد با این کمپانی همکاری می‌کرد، تنظیم کرده است. ظاهراً این شرکت کانادایی حداقل 103845 آیفون، آیپد و اپل واچ را که وظیفه بازیافت آنها را داشت مجدداً فروخته است.

شعار سال: طبق گزارش وب سایت لاجیک از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۷ بیش از ۵۰۰ هزار آیفون، آیپد و اپل واچ این شرکت ارسال شده است، اما پس از حسابرسی اپل، آن‌ها کشف کردند که ۱۸ درصد از از این دستگاه‌ها همچنان به شبکه اینترنت موبایلی دسترسی دارند. این ۱۸ درصد شامل دستگاه‌هایی از اپل که از شبکه موبایلی پشتیبانی نمی‌کنند نمی‌شود و در واقع رقم نهایی حتی ممکن است از آن هم بالاتر باشد. اپل حالا در تلاش است تا ۲۲.۷ میلیون دلار از شریک سابق خود بابت این تخلف دریافت کند.

شرکت بازیافت، اما زیر بار همه تخلفات نرفته است و تنها از وقوع یک سرقت خبر می‌دهد. ظاهراً این شرکت نیز شکایتی علیه سه کارمند خود به دلیل وقوع این ماجرا تنظیم کرده است. البته اپل چندان با این موضوع موافق نیست چرا که این سه کارمند در واقع مدیران ارشد GEEP به حساب می‌آمدند.

بد نیست بدانید که سال گذشته رکورد تولید زباله‌های الکترونیکی شکسته شد. از همین رو شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی مانند اپل تلاش می‌کنند تا تکنیک‌های کمک به محیط زیست خود را با تلاش برای بازیافت قطعات بهبود ببخشند. یکی از راهکار‌های اپل همکاری با شرکت‌هایی مانند GEEP است که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ دستگاه‌های قابل بازیافت خود را به آن‌ها تحویل می‌داد. با این حال حالا ثابت شده که اعتماد به چنین شرکت‌هایی راهکار مناسبی برای اپل نبوده است.

اپل شکایت خود را در ژانویه سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است، اما اسناد دزدی متعلق به دوره سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده است. از آن زمان اپل دیگر با این شرکت کانادایی همکاری نکرده است. اپل معتقد است که فروش کالا‌های بازیافتی حتی برای بازار‌های سطح پایین مناسب نیست و مطابق با استاندار‌های این شرکت نبوده. این محصولات حتی اگر با قطعات تقلبی بازسازی شوند، می‌توانند از نظر ایمنی نیز برای کاربر مشکل ساز باشند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار 22 مهر    99، کد خبر:   30877، www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
ای جانم خلاقیت خخخخ ایفون بازیافت شدشم آیفونه بازم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
من فكر ميكردم اين زيرابي رفتن ها فقط براي شرمكت هاي ايراني باشه نگو پس تو همه جاي جهان وقتي گير ميكنن زيرابي ميرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین