پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۶۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درحاشیه مراسم ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور، از نهایی شدن مراحل ساخت واکسن کرونا توسط محققان جوان این ستاد خبر داد.
شعار سال: آیین آغاز مرحله سوم پویش ملی "احسان سلامت " با هدف ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور برای مقابله با بیماری کرونا ، باحضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، مدیران عامل بنیادهای برکت و احسان در نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی برگزار شد.

محمد مخبر دراین مراسم با تأکید براینکه یکی از وظایف تمام دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد بستر مشارکت و نقش‌محوری برای مردم است، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که که مشکلات از داخل حل می‌شود به این دلیل است که ابزار حل مشکلات خود مردم هستند و ما در ستاد این را تجربه کردیم که گره‌ها به دست خود مردم باز میشود.

مخبر افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و حتی کرونا همیشه جزو اولین دستگاه‌هایی بوده که درکنار مردم حضور یافته و با تمام قوا برا رفع مشکلات و امدادرسانی بی وقفه اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: نخستین جلسه در ستاد اجرایی فرمان امام برای مبارزه با کرونا در اسفندماه برگزار شد و بلافاصله برای چالشهای روبرو ورود کردیم و امروز میتوانم ادعا کنم اگر ستاد در بحث کرونا و تأمین و تولید اقلام بهداشتی و دارویی ورود نمیکرد ، کشور دچار یک بحران جدی می شد.

مخبر با اشاره به تلاش محققان ستاد برای تولید واکسن کرونا افزود: محققان دارویی ستاد از ۶ مسیر برای ساخت واکسن کرونا اقدام کردند که دو مسیر به مراحل نهایی نزدیک شده و چندمرحله تست حیوانی آنها ازجمله تست و تزریق ویروس بسیار قوی شده برروی میمون، با موفقیت انجام شد وکارایی واکسن تأیید شد و به زودی تست انسانی هم انجام خواهد شد.

وی افزود:پس از اینکه واکسن به میمون تزریق شد، هیچ اثری از ویروس در این حیوان مشاهده نشد و حتی در پاتولوژی هم اثری از ویروس نبود؛ تمامی مستندات ساخت واکسن به وزارت بهداشت ارائه شده تا مجوز تست انسانی صادر شود.

وی عنوان کرد: خط تولید مجهز واکسن کرونا را نیز ساخته و آماده شده و همزمان با اعلام مؤفقیت تست انسانی ، افتتاح این خط تولید انجام خواهد شد که دراین خط تولید بیش از نیاز کشور میتوانیم واکسن کرونا تولید کنیم.

مخبر با اشاره به توزیع 9 میلیون بسته معیشتی و اقلام بهداشتی بین آسیب دیدگان کرونا در ماه‌های اخیر توسط ستاد اجرایی افزود: امروز هم یک میلیون بسته بهداشتی حاوی پنج میلیون ماسک و یک میلیون مواد ضدعفونی کننده برای مناطق محروم کشور، همچنین ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی و سه هزار رمدیسیور هم بصورت رایگان بین بیمارستان‌های مناطق محروم توزیع خواهیم کرد، همچنین کاروان‌های سلامت مجهز به کیتهای تشخیص کرونا و تجهیزات دوراپزشکی هم از امروز به این مناطق اعزام میشوند.

در بخش دیگری از این مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با پنج استان قم، فارس، هرمزگان، گیلان و یزد برقرار شد تا با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توزیع اقلام بهداشتی توسط نیروهای جهادی همکار ستاد دراین استانها آغاز شود.

حجت‌الاسلام دژکام؛ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: از خدمات ستاد اجرایی در مناطق محروم تقدیر و تشکر می‌کنیم به ویژه خدماتی که در حوزه کرونا برای ارسال بسته‌های معیشتی و بهداشتی و ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان کرونا داشتند.

حجت‌الاسلام سعیدی؛ نماینده ولی‌فقیه در قم نیز با تأکید بر اینکه خدمات ستاد به مردم باعث افتخار برای نظام است، تصریح کرد: مردم در عین گرفتاری از ایثار دست بر نمی‌دارند؛ عقلانیت، نگاه به درون و اتکا به مردم ایثارگر است.

حجت‌الاسلام ناصری؛ نماینده ولی‌فقیه در یزد نیز با بیان اینکه بزرگترین ویژگی ستاد اجرایی فرمان امام این است که هیچ مشکل و مانعی آن‌ها را متوقف نمی‌کند، گفت: ای کاش در این شرایط کشور چند نهاد مثل ستاد اجرایی داشتیم که بجای نگاه به بیرون، بتوانند برای نجات کارخانه‌های تعطیل شده و حل معضل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم، نیروهای داخل را بسیج کنند و جلوی خروج ارز و خام فروشی‌ها را بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 مهر 1399، کد خبر: 99072216773،  www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
امیدوارم با تلاش محققان ایرانی با این شرایط تحریم هرچه زودتر واکسن کرونا در داخل ساخته شده تا این بیماری منحوس ریشه کن بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
برداشتي كه اين ها از محصولاتشون دارن با واقعيتي كه اين محصولات دارا هستن زمين تا اسمون فرق داره بعدا معلوم ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین