پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی گفت: کشاورزان به نرخ‌های اعلامی محصولات کشاورزی معترض هستند و دولت باید این اعتراض را بشنود.
شعارسال: سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی  با اشاره به اینکه نرخ‌های اعلامی محصولات کشاورزی با نرخ‎های واقعی تولید همخوانی ندارند، اظهار کرد: با وجود تشدید حلقه‌های تحریم و مشکلات جابه‌جایی پول، در سال آینده تامین و خرید محصولات اساسی غذای مردم برای دولت سخت می‌شود.

او افزود: با وجود خصومت استکبار جهانی آمریکا با ملت ایران، دغدغه تامین غذای مردم برای ما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد که باید ابزارش را در کشور فراهم کنیم.

حسینی ادامه داد: با توجه به افزایش ۵ تا ۷ برابری قیمت سموم و کود شیمیایی، هزینه‌های کارگری، حمل و نقل و تورم انتظاری، تا سال آینده که محصول کشاورز به دست می‌آید، قیمت‌های اعلامی با نرخ واقعی تولید همخوانی ندارد که همین امر منجر به سردرگمی و تردید کشاورزان شده است.

کشاورزان رغبتی به کشت محصولات اساسی ندارد

او با بیان اینکه کشاورزان استقبالی نسبت به کشت محصولات کشاورزی ندارند، گفت: با توجه به نرخ‌های اعلامی دولت، کشاورزان با ضرر و زیان در امر تولید مواجه خواهند شد، به همین خاطر استقبالی از کشت نمی‌کنند. به عنوان مثال در شرایط فعلی قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال آینده ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت کلزا ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است که متاسفانه نرخ‌های اعلامی کمتر از قیمت واقعی است.

آینده تولید محصولات اساسی به مخاطره افتاد

این مقام مسئول با بیان اینکه آینده تولید محصولات اساسی در معرض خطر است، افزود: اگر دولت نرخ واقعی محصولات اساسی نظیر دانه‌های روغنی، گندم، جو، چغندرقند و ... را متناسب با هزینه‌های واقعی تولید، تورم و در نظر گرفتن سود منطقی برای کشاورزان اعلام نکند، برای تامین نیاز داخل چاره‌ای جز واردات وجود ندارد که بدون شک محصولات خارجی با قیمت‌های سرسام آور و چند برابر نرخ‌های فعلی به دست مردم می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر زمان تاریخ کشت محصولات استراتژیک بگذرد، دیگر نمی‌توان کاری کرد، از این رو تا فرصت باقی است دولت باید اقدام به اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات کند.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تصریح کرد: نظام صنفی این آمادگی را دارد که با دولت در تعیین قیمت و تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی تعامل داشته باشد، از این رو انتظار می‌رود دولت حرف کشاورزان را بشنود و به درخواست آن‌ها پاسخ دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگروفودنیوز تاریخ انتشار ۳۰ مهر ۹۹، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
همه جوره باید هوای کشاورزان را داشته باشیم. آنها نبض تولید هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
برای اینکه انقد تو این بازار این هارو شکست دادی که جونی برای ریسک ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین