پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۰۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
سعید توکلی گفت: تمامی حوادث گازگرفتگی در سال‌های اخیر مربوط به شبکه‌های داخلی خانه‌ها بوده است. اگر مقررات و استاندارد‌های شرکت ملی گاز که مورد تایید سازمان نظام مهندسی است به صورت کامل رعایت شود، میزان حوادث به شکل چشم گیری کاهش خواهد یافت.
شعار سال: فصل سرما در کشور ما غالبا با افزایش مصرف گاز و اتفاقی دردناک به نام گازگرفتگی و قطعی گاز در برخی مناطق همراه می شود. اتفاقی  که سالهاست در کشور ادامه دارد و تبعات بسیار تلخی را بر جامعه تحمیل کرده است. دو مقوله ای که با ساده ترین اقدامات می توان آن ها را مدیریت کرد.
 
سعید توکلی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که کرونا همه بخش های کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما با تلاش های همکاران زمستانی بدون مشکل در حوزه گاز خواهیم داشت. امروزه مصرف انرژی در کشور، 4 برابر میانگین جهانی است و این مصرف بی رویه است که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
 
او افزود: اگر بخواهد این میزان مصرف استمرار داشته باشد احتمال دارد که شرکت ملی گاز برای برخی نیروگاه ها در زمستان محدودیت ایجاد کند و آن ها را به سمت استفاده از سوخت مایع سوق دهد. این اتفاق سزاوار نیست. شهروندان با کم کردن فقط یک درجه می توانند به مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.
 
این مقام مسئول در شرکت ملی گاز با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در فصل سرد سال اظهار کرد: شهروندانی که انشعابات غیرمجاز گاز دارند و یا از بخاری در اتاق های کوچک تر از 12 متر استفاده می کنند و یا اتصالات آن ها استاندارد نیست، بیشترین خطر متوجه آن ها است و باید از این اقدامات پرهیز کنند زیرا این اتفاقات است که مخاطرات مصرف گاز را در سال های اخیر افزایش داده است.
 
توکلی ادامه داد: شهروندان حتما در خانه خود راهی را برای رفت و آمد هوای تازه اختصاص دهند. شهروندان زمانی که به سوخته نشدن کامل گاز مشکوک شده و یا در دستگاه تنفسی خود اختلالی مشاهده کردند در همان ثانیه های ابتدایی اقدامات لازم را نظیر خاموش کردن دستگاه های گرمایشی در دستور کار قرار دهند.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خاطرنشان کرد: تمامی حوادث گازگرفتگی در سال های اخیر مربوط به شبکه های داخلی خانه ها بوده است. اگر مقررات و استانداردهای شرکت ملی گاز که مورد تایید سازمان نظام مهندسی است به صورت کامل رعایت شود، میزان حوادث به شکل چشم گیری کاهش خواهد یافت.
 
او افزود: شرکت ملی گاز با تلاش هایی که انجام داده است در زمستان سال جاری در شبکه توزیع گاز شاهد کمترین قطعی ممکن خواهیم بود. یکی از مهم ترین بخش های تامین بودجه کشور فروش گاز است. بخشی از درآمدهای فروش گاز به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه کشور برای این درآمدها برنامه ریزی کرده است و  لازم است است شهروندان اقدام به پرداخت مبالغ گاز خود کنند.
 
این مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران در پایان گفت: شهروندان با ارسال پیامک به شماره 20001704 و ارسال شماره اشتراک، قبوضشان به صورت الکترونیکی برای آن ها ارسال می شود. شرکت ملی گاز در اوایل کرونا تا حدودی با مشترکینی که قبض خود را با تاخیر پرداخت می کردند مماشات کرد اما امروز ضرورت دارد، قبوض هرچه سریع تر پرداخت شود زیرا بخشی از این درآمد نیز صرف هزینه نگهداری از خطوط و توسعه گازرسانی به روستاها می شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:  4 آبان  1399  ، کدخبر:  1077477 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
هم بايد اصلاح الگوي انرژي داشته باشيم هم بايد فرهنگ مردم رو در مصرف بالاتر ببريم با استفاده از رسانه ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
کشور های پیشرفته تمام لباس های گرم حتی ژاکت و جوراب پشمی تو خونه میپوشن تا حدالامکان از انرژی کمتر استفاده شود ولی تو ایران با لباس نازک و تابستونی هستن و داخل خونه رو عین کوره گرم می‌کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین