پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مستند «ترال» درباره صید به شیوه ترال در خلیج فارس، دوشنبه پنجم آبان ساعت ۲۲ در شبکه افق روی آنتن رفت. این مستند با بهره گیری از شهادت تنی چند از صیادان محلی و صیادان فعال روی کشتی‌های صید ترال، دستیابی به اسناد و قرارداد‌های رسمی، تحقیقات میدانی و مشاهدات فیزیکی و... اقدام به تشریح و راستی آزمایی ادعا‌های سازمان شیلات نموده است. بنا بر گزارشات دریافتی، مستند با استقبال خوب بینندگان همراه بوده است. سازمان بازرسی کشور، می‌تواند بعنوان شروع روند بررسی از مستندات ارایه شده در این فیلم ۴۵ دقیقه‌ای بهره برداری نماید.
شعار سال: صید ترال یکی از روش‌های منسوخ شده در دنیاست که از حدود ۲۰ سال قبل ممنوع شده، ولی این شیوه در خلیج فارس هنوز هم استفاده می‌شود، آن هم توسط کشتی‌های به اصطلاح چینی. در این روش که برای محیط زیست خطرآفرین است، ماهیان زیادی صید می‌شوند و به این ترتیب کار صیادان بومی با مشکل مواجه گردیده و اقتصاد ساحل نشینان و صیادان با مخاطرات فراوان همراه شده است.
مستند «ترال» تلاش می‌کند با اتکا بر اسناد رسمی سازمان شیلات و همچنین با کمک گرفتن از تصاویر مربوط به صید ماهیان «ترال» توسط این مستند با شفافیت تمام، پشت پرده قرارداد‌ها و واقعیت کشتی‌های به اصطلاح چینی، اصل ماجرا و عوامل پشت پرده آن را برای مخاطب روشن ساخته و از سوی دیگر در این مستند تلاش شده تبعات این اتفاق از دیدگاه زیست‌محیطی و اثرگذاری نامطلوب روی ناپایداری اقتصاد جوامع محلی و صیادی، مورد بررسی قرار گیرد. یاسر شاه پیری تهیه کننده و حجت الله عدالت پناه کارگردان «ترال» هستند. این مستند دوشنبه پنجم آبان ساعت ۲۲ از شبکه افق پخش شده و بنا بر شنیده ها، مورد استقبال خاص قرار گرفته است. تکرار این سریال، ساعت ۱۵ روز سه شنبه از شبکه افق پخش می‌شود.


شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از تارنمای شبکه افق
اخبار مرتبط
برچسب ها: شعار سال ، صید ترال ، ممنوعیت صید ترال ، صید با کشتی های چینی ، صید با کشتی های به اصطلاح چینی ، پشت پرده صید ترال ، اثرات صید ترال بر محیط زیست ، اثرات صید ترال بر ناپایداری اقتصاد صیادی ، پخش مستند ترال ، پخش مستند ترال از شبکه افق ، استقبال از مستند صید ترال ، بازپخش مستند ترال ، مستند ترال ، ترال در افق ، افشاگری در مستند صید ترال ، پاسخگوئی شیلات به مستند صید ترال ، بارانی کیست ، افشاگری در مستند ترال ، شیلات چه پاسخی دارد ، شیلات چه می گوید ، ماجرای قرارداد20سال ، قرارداد20ساله صید ترال ، ذینفعان قرارداد صید ترال ، منافع صید ترال برای کیست ، چه کسانی پشت صید ترال هستند ، فعالیت غیر شفاف شیلات در صید ترال ، ورود مجلس به صید ترال ، ورود سازمان بازرسی به صید ترال ، ورود بازرسی ریاست جمهوری به صید ترال ، شکایت از صید ترال ، شکایت از سازمان شیلات ، ورود نهادهای مدنی به صید ترال ، ممانعت سپاه از صید ترال ، برخورد سپاه با صید ترال ، ورود وزارت اطلاعات به صید ترال ، ورود قوه قضائیه به صید ترال ، ورود دیوان محاسبات به صید ترال ، تخلفات اداری و صید ترال ، شکایت کیفری از مجریان صید ترال ، جلوی صید ترال را بگیرید ، قرارداد طرف ایرانی با شرکت خارجی برای صید ترال ، دور زدن سامانه رصد شیلات ، ورود بازرسی بیت رهبری به صید ترال
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
مردم ایران اتفاقا خیلی مستند دوست هستن و کسانی این حرف رو باب کردن مستند برای مردم خوب نیست که ازش واهمه داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
اتفاقا منم یکی از دوستانم که اصلا مستند بین نیست دعوت کرد تا هر شب ه تماشای این مستند بشینم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین