پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
رییس جمهوری روز شنبه در تماسی تلفنی با 'ماتئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب تری موکول شود.
شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه عنوان کرد.

رئیس جمهوری در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط گروهک های تروریستی، افزود: ما می دانیم که فعالیت های تروریستی تا چه اندازه نفرت انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که تروریست ها در برابر اراده همه ملتها و دولتها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.



** ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند

'ماتئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رییس جمهوری ایران است و امیدوارم که این سفر هر چه سریعتر انجام پذیرد.

نخست وزیر ایتالیا همچنین با اشاره به دلایل قابل درک تعویق این سفر، افزود: ما خواهان گسترش روابط تهران رم هستیم و همه زمینه ها برای گسترش این روابط مهیا است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند و ما باید متحد و در کنار هم، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده، قرار بود حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از امروز(شنبه) سفر خود را به سه کشور ایتالیا، واتیکان و فرانسه آغاز کند که به علت بروز حادثه تروریستی در پاریس، این سفر به زمان دیگری موکول شد.

بر اساس اعلام منابع پلیس فرانسه، در حادثه تروریستی پاریس که نیمه شب گذشته رخ داد تا کنون 127 نفر کشته و 180 نفر زخمی شده اند که حال 80 نفر آن ها وخیم گزارش شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 آبان 1394، کد خبر: (4986171) 81837717، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین