پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
«غالب قندیل» کارشناس سیاسی لبنانی معتقد است که ایران نقش مهمی را در ایجاد هماهنگی و همکاری میان بغداد و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم ایفا کرده است.

شعار سال: چندی پیش «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که دستور حمله به مواضع تروریست های داعش در خاک سوریه را به نیروی هوایی عراق صادر کرده است. وی همچنین گفت که عملیات هوایی جنگنده های عراقی در خاک سوریه موفقیت آمیز بوده است.

«غالب قندیل» کارشناس سیاسی لبنانی، در خصوص حملات هوایی جنگنده های عراقی به مواضع داعش در خاک سوریه گفت: این عملیات، نقطه عطفی در روند مبارزه با تروریستهای داعش و همچنین در نحوه همکاری‌ها و هماهنگ‌های میان بغداد و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم، محسوب می شود.

وی افزود: نبرد با داعش در سوریه و عراق در واقع یک نبرد محسوب می شود، چراکه تمامی گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره، القاعده و ... که سوریه را هدف قرار داده‌اند، در آن واحد در عراق نیز مرتکب جنایت می شوند.

قندیل در ادامه افزود: هماهنگی میان بغداد و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم در این سطح حاکی از آن است که نبرد با تروریسم وارد مرحله سرنوشت سازی شده است.

وی ادامه داد: دستاوردهایی که نیروهای مشترک عراقی در نبرد با داعش در این کشور محقق ساختند، موجب شد تا دولت بغداد دست همکاری را در عرصه مبارزه با تروریسم به سمت دمشق دراز کند. بدون شک ایران ایفاگر نقش مهمی در زمینه‌چینی برای چنین همکاری‌ها و هماهنگی‌های سازنده‌ای بوده است.

قندیل در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون چراغ سبز آمریکا به عراق برای حمله به مواضع تکفیریها در سوریه، گفت: اینکه آمریکایی ها به نیروهای عراقی چراغ سبز نشان داده باشند، مطلب درستی نیست. در طرف مقابل، طرف ایرانی بر لزوم همکاری های دوجانبه میان بغداد و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم اصرار ورزید.

وی در ادامه اظهار داشت: همکاری ارتش عراق با سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم دست این کشور را برای تأمین امنیت مرزهای خود بیش از پیش باز می کند. بدون شک این همکاری، امنیت عراق را بیش از پیش تضمین می کند.

این کارشناس لبنانی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اقدام آنها در ارائه اطلاعات لازم به نیروهای عراقی برای انجام عملیات نظامی در خاک سوریه، گفت: آمریکایی ها با طرح چنین مسائلی به دنبال بزرگنمایی خود هستند. آنها اینگونه وانمود می کنند که از عملیات نیروهای عراقی در سوریه مطلع بوده اند.

این کارشناس لبنانیهمچنین به نقش نیروهای حشد شعبی در ایجاد هماهنگی میان بغداد و دمشق در عرصه نبرد با تروریسم، تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچکس نمی تواند منکر نقش بسزای حشد شعبی در ایجاد این هماهنگی شود. در عین حال، نیروهای حشد شعبی شایستگی خود در نبرد با تروریسم را به دفعات ثابت کرده اند.

قندیل در همین ارتباط تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای حشد شعبی ایفاگر نقش بسیار مهم و ویژه ای در نبرد با تروریست های تکفیری داعش در نقاط مختلف به ویژه در شهر موصل هستند. در هر صورت، این فرماندهان نظامی عراقی هستند که تشخیص می‌دهند کدامیک از سازمان های زیرمجموعه آنها با ارتش سوریه وارد همکاری شود.

وی همچنین در بخش پایان اظهارات خود گفت: نقش عراق در زمینه نبرد با تروریسم بسیار ویژه و استراتژیک است. عراق به عنوان کشور دوست و برادر سوریه دارای منافع مشترک با این کشور است.

این کارشناس لبنانی همچنین در خصوص اقدامات مخرب ترکیه در منطقه و به ویژه در عراق و سوریه، اظهار داشت: اردوغان نقش بسیار تحریک آمیز و خصمانه‌ای در سوریه ایفا می کند. اعزام نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه به خوبی گویای این حقیقت است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 10 اسفند 95، کد مطلب: 3918868: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
بله که نقش مهمی ایفا می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین