پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
یش از یک سال از جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌گذرد و در این یک سال این باشگاه تمام مطالبات سرمربی پیشین خود را پرداخت کرده است.
شعار سال: اما نکته جالب ماجرا اینجاست که برانکو یک سال قبل حاضر بود ۵٠ درصد از طلبش را ببخشد تا با توافق پرونده مختومه شود. برانکو زمان جدایی از پرسپولیس با توجه به آپشن‌های قراردادش حدود یک میلیون یورو از این باشگاه طلب داشت، البته این مبلغ صرفا مربوط به برانکو بود و دستیارانش مبالغ دیگری طلبکار بودند. مربی کروات پس از به بن‌بست خوردن چند دور مذاکره با مدیران پرسپولیس، به فیفا شکایت و پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالانه کرد. یک خبرگزاری اسفندماه سال قبل روایتی از جلسه استانبول را منتشر کرد که در آن جلسه دارو بوشیچ، وکیل برانکو حاضر بود تخفیف ۵٠ درصدی ارائه کند که اگر این موضوع از سوی پرسپولیس پذیرفته می‌شد، سرخ‌ها می‌توانستند با ۵٠٠ هزار یورو آن هم در روز‌هایی که نرخ یورو در بازار حدود ١٣ هزار تومان بود (یعنی حدود ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان) پرونده را مختومه کنند، اما با بی‌توجهی این توافق حاصل نشد و پرسپولیسی که از نقل و انتقالات محروم بود در نهایت برای بسته شدن پرونده حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار یورو با نرخ یوروی ٣٠ هزار تومانی (حدود ٣٣ میلیارد تومان) به برانکو ایوانکوویچ پرداخت کرد.

ماجرا از این قرار است که در جلسه‌ای که ١۶ تیر ٩٨ در یکی از هتل‌های استانبول برگزار شد، از طرف باشگاه پرسپولیس مهدی ذاکر به عنوان مدیر حقوقی باشگاه و امیرعلی حسینی به عنوان مدیر امور بین‌الملل باشگاه حاضر بودند و از طرف برانکو نیز دارو بوشیچ به عنوان وکیلش حضور داشت.
 
مهدی ذاکر (مدیر وقت حقوقی باشگاه پرسپولیس) درباره جزئیات این جلسه، صحبت‌هایش را اینچنین شروع کرد: قبل از اینکه بخواهم درباره جزئیات این جلسه صحبت کنم، در یک جا باید شفاف‌سازی صورت بپذیرد. اتفاقاتی در مذاکرات استانبول رخ داد و باعث شد من که ۵ سال و نیم در باشگاه پرسپولیس فعالیت کرده بودم، بعد از بازگشت از استانبول، استعفای خود را تقدیم هیأت‌مدیره کنم.
وی افزود: برانکو مرد شریفی است که برای پرسپولیس زحمات زیادی را متحمل شده و وکیل او آقای دارو بوشیچ، انسان بسیار خوبی است و در مذاکرات دائم می‌گفت ما به خدا اعتقاد داریم. او فرد بسیار صادقی بود. قبل از اینکه به استانبول برویم، به ما گفتند بروید و موضوع را جمع کنید. به همین خاطر از هیأت‌مدیره اختیاراتی می‌خواستم. در آن مقطع برانکو با الاهلی قرارداد بسته بود و هواداران باشگاه را تحت فشار گذاشته بودند که چرا حقوقش را نداده‌اند. البته از دید من به لحاظ حقوقی تخلفاتی از سوی برانکو صورت گرفته بود که چرا با الاهلی مذاکره کرده و از پرسپولیس جدا شده بود و حتی بعد از انتشار تصاویر برانکو در صفحه رسمی باشگاه الاهلی، فسخ قرارداد او با پرسپولیس به باشگاه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با همه شرایط من و امیرعلی حسینی با وکیل برانکو جلسه‌ای برگزار کردیم تا به صلح و سازش برسیم. قبل از جلسه آقایان رغبتی، نبی و عرب از من خواسته بودند موضوع را جمع کنم. طبیعی بود ما بگوییم آقای برانکو از نظر ما تخلفاتی مرتکب شده و از طرفی از ما مطالباتی دارد. پس چگونه می‌توانیم به یک توافق برسیم؟ مذاکرات تا جایی پیش رفت که وکیل برانکو یک پیشنهاد فوق‌العاده به ما داد. من و امیرعلی حسینی واقعا انتظار چنین پیشنهادی را نداشتیم. وکیل برانکو به ما گفت اگر از نصف طلب برانکو شروع کنیم شاید روی یک مبلغ توافق کنیم، اما اینکه از کل مبلغ طلب گذشت کنیم، اصلا امکان ندارد و مذاکرات موضوعیت ندارد.

ذاکر با بیان اینکه پیشنهاد وکیل برانکو منصفانه و عادلانه بود، گفت: در آن مقطع برانکو حدود یک میلیون یورو از پرسپولیس طلبکار بود، اما درباره دستیارانش گفتند، چون مبالغ کم است، انتظار تخفیف نداشته باشید. ما از پیشنهاد خوشحال شدیم، چون از نظر حقوقی می‌دانستم مطالبات برانکو، حق او است و باید دریافت کند. حتی اگر برانکو در باشگاه دیگری استخدام نمی‌شد، می‌توانست از پرسپولیس غرامت هم بگیرد، البته ما برای شکایت از الاهلی مستند‌سازی کرده بودیم و بعد از جدایی من دیگر نمی‌دانم چه شد که شکایت نکردند. وی تاکید کرد: ما از پیشنهاد وکیل برانکو واقعا ذوق‌زده شده بودیم، چون وقتی در یک جلسه بتوانید ۵٠٠ هزار یورو تخفیف بگیرید بسیار خوب است. البته ما به مبلغ مشخصی نرسیدیم، اما از ابتدا به ما گفته شد از نصف طلب شروع کنیم، یعنی همان تخفیف ۵٠٠ هزار یورویی که بسیار خوب بود. پس از این صحبت من از دارو بوشیچ خواستم کمی استراحت کند تا ما هم بتوانیم با تهران تماس بگیریم. من با آقای عرب تماس گرفتم و گفتم الان بهترین زمان برای مصالحه است و از او خواستم به من درباره تخفیف اختیار بدهد. یعنی پرسیدم تا سقف چند درصد می‌توانم با دارو بوشیچ مصالحه کنم؟ آقای عرب به من گفت گوشی تلفن را نگه دارم، ظاهرا او داشت با یک مقام بالادستی صحبت می‌کرد. صدا روی اسپیکر بود و مقام مافوق به آقای عرب اصرار کرد پیشنهاد پرسپولیس برای مصالحه با برانکو «صفر» باشد. یعنی ما هیچ پولی پرداخت نکنیم. من صحبت‌ها را می‌شنیدم، بعد هم آقای عرب به من گفت که خودت شنیدی. پس برو و بگو هیچ پولی پرداخت نمی‌کنیم. من هم گفتم مذاکره برای «صفر» معنا ندارد، این فرصتی که ما داریم استثنایی است و اجازه بدهید مصالحه کنیم، اما آن مقام مافوق تاکید کرد همین که من می‌گویم انجام بشود.
ذاکر ادامه داد: وقتی دوباره به جلسه رفتم، آنقدر ناراحت بودم که دارو بوشیچ متوجه شد و به من گفت که گفته‌اند بگویی «صفر»؟ پاسخ دادم چطور مگر؟ که دارو بوشیچ گفت وقتی از کرواسی به استانبول می‌آمد، به او گفته بودند به این سفر نرو، چون پیشنهاد آن‌ها (پرسپولیس) صفر است. وقتی مذاکرات به بن‌بست خورد، هم دارو بوشیچ و هم ما ناراحت بودیم، چون همه مقدمات فراهم بود تا ما با دست پر به تهران بازگردیم و ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار یورو به سود باشگاه کار کنیم. اما وقتی به صورت قهری به شما بگویند «صفر» و مذاکرات به بن‌بست بخورد، ناراحت‌کننده می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی دیگر مذاکرات تمام شد، دارو بوشیچ با برانکو تماس گرفت و موضوع را بیان کرد و برانکو هم به من و امیرعلی حسینی سلام رساند و از وکیلش خواست از محل پولی که در اختیارش است، ما را برای شام میهمان کند. این معرفت و مرام برانکو بود. وکیلش حاضر بود نصف طلب موکلش را ببخشد تا به توافق برسیم، اما در ایران قبول نکردند.

مدیر سابق حقوقی پرسپولیس همچنین گفت: وقتی بازگشتم واقعا ناراحت بودم، چون می‌توانستم از طلب برانکو حدود ۵٠٠ هزار یورو کم کنم، اما اجازه این کار داده نشد. شاهد این موضوع هم که گفتم، امیرعلی حسینی، دارو بوشیچ و همین بیانیه آخر برانکو است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس در آن مقطع از باشگاه الاهلی یا خود برانکو شکایت نکرد، گفت: علت این موضوع را نمی‌دانم، چون بعد از بازگشت به تهران، از سمت خودم استعفا کردم. ما به آقای برانکو علاقه داریم، اما برای شکایت از باشگاه الاهلی مستند‌سازی شده بود و از این جریان فرار کردند.
***
[آقای وزیر! این متن را بخوان]
همیشه پول بیت‌المال به وسیله دزدی و اختلاس از بین نمی‌رود، بعضی اوقات نشستن افرادی که هیچ تخصصی در مدیریت فوتبال ندارند، می‌تواند به اندازه ۱۰۰ اختلاس و دزدی به بیت‌المال ضربه بزند. مدیر سابق حقوقی باشگاه پرسپولیس بعد از یک سال و نیم سکوت، سرانجام واقعیت را درباره سوءمدیریت وزارت ورزش برملا کرد. در این مصاحبه او صریحا می‌گوید تابستان سال قبل براحتی می‌شد ۲۶ میلیارد تومان از ضرر و زیان به بیت‌المال (خزانه باشگاه دولتی پرسپولیس) جلوگیری کرد. او نمی‌گوید مافوق ایرج عرب چه کسی بود، اما از ۲ حالت خارج نیست؛ یا مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با بالاترین مقام موجود یعنی رئیس مجمع باشگاه (وزیر ورزش و جوانان) در حال گفتگو بود یا با معاونت وقت ورزش قهرمانی وزارت ورزش یعنی محمدرضا داورزنی. در حالت عادی ۲ مافوق مدیرعامل پرسپولیس این ۲ مقام می‌توانند باشند و در فرض دیگر می‌شود یکی از نزدیکان به وزیر ورزش را پشت خط تلفن فرض کرد. در هر صورت این فرد از وزارت ورزش بوده است.
امروز جعفر سمیعی بر مسند کار نشسته و می‌گوید وظیفه نخستش برقراری انضباط مالی است. اما دلالان در بهترین حالت چند تومان می‌توانند در طول یک فصل در باشگاه قرمز‌ها به جیب بزنند؟ مشکل بزرگ مدیریت سرخابی‌ها این مسائل نیست. نه اینکه به فساد و دلالیسم و این چیز‌ها بی‌توجه باشند، نه! اما موضوع اولی همان مدیریت صحیح منابع مالی است. اینک مشخص شده به واسطه ندانم‌کاری یک مدیر بالادستی، پرسپولیس چگونه از یک فرصت عالی و تاریخی عبور کرد و یک سال و نیم بعد مجبور شد چندین برابر آن رقم را پرداخت کند، آن هم بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه. دکتر سلطانی‌فر! چند ماهی بیشتر به پایان کارتان در این دولت باقی نمانده، اما تاریخ مدیریت شما و انتخاب افرادی که برای ۲ باشگاه بزرگ ایران گماردید را با این اتفاقات قضاوت می‌کند. هر چه تلاش کنید قسمتی از فینالیست شدن پرسپولیس را به اسم وزارتخانه بزنید هیچ ثمری ندارد، چون هواداران این تیم دیدند شاهکار دوحه خلق نمی‌شد مگر با درایت کادر فنی و رشادت بازیکنان جدید و قدیمی قرمزها. قبل از دوحه ۳ ستاره اصلی را از دست دادند و اگر ضرب و زور قرارداد بازیکن عراقی نبود بعد از رفتن به فینال می‌شد ۲ بازیکن اصلی دیگر را خارج شده از ترکیب تیم اصلی قلمداد کرد. شجاع خلیل‌زاده رفت و بشار رسن در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی دی‌ماه از ایران می‌رود. هواداران این تیم می‌دانند مشکل کجاست و چه کسانی باید در موقع نیاز از این تیم دولتی حمایت می‌کردند، اما دست روی دست گذاشتند و تنها مترصد این هستند در صورت قهرمانی احتمالی پرسپولیس در آسیا به فرودگاه بروند و با جام عکس انداخته و آن را به حساب مدیریت فاخر دولت‌شان بگذارند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۲۶۲۸۷، vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
این فقط مشتی از خروار سوءمدیریت در کشور ماست. مدیرانی که به ناحق در پست مدیریتی قرار گرفته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
این ها وقتی پول هم ندارن با طرف قرارداد میبندن و این مایه تاسف برای باشگاه های ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین