پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
یک قاضی ایالت پنسیلوانیای آمریکا طی حکمی ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن چینی تیک تاک را که وزارت بازرگانی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد.
شعار سال: یک قاضی ایالت پنسیلوانیای آمریکا طی حکمی ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن چینی تیک تاک را که وزارت بازرگانی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد.

بر اساس حکم این قاضی، لغو ممنوعیت استفاده از تیک تاک از ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) اجرایی می‌شود.

وانگ وِن بین سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این حکم ابراز امیدواری کرد که آمریکا به طور عملی و واقعی به اقتصاد بازاری و اصل رقابت برابر احترام بگذارد و ضمن رعایت مقررات اقتصاد و تجارت بین المللی، شرایط باز، برابر، عادلانه و بدون تبعیض در امور بازرگانی را برای شرکت‌های همه کشور‌ها در خاک خود ایجاد کند.

این مقام چینی تاکید کرد: چین همواره با رفتار‌های باجگیرانه آمریکا با توسل به تعمیم مفهوم امنیت ملی، سوء استفاده از نیرو‌های ملی و سرکوب بی دلیل شرکت‌های خارجی مخالفت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین متوجه شدیم که قاضی آمریکایی در حکم خود نوشته است که تفسیر دولت آمریکا از تهدید اپلیکیشن تیک تاک علیه امنیت ملی خیالی است.

پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور داده بود که دانلود و استفاده از این نرم افزار چینی از ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر روز ۷ مهر ممنوع شود.

منع فعالیت دو نرم افزار تیک تاک و «وی چت» تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین به شمار می‌رفت.

دولت ترامپ از آغاز فعالیت خود به جنگ تجاری با چین روی آورده و تعرفه‌های سنگینی بر واردات کالا از آن کشور وضع کرده است. این اقدام، تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین است. ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده تا فعالیت این نرم افزار در آمریکا را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 آبان 1399، کدخبر: 84097082، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
خیلی قانون های با حاالی دارن این ها! که یک قاضی میتونه خلاف رای رییس جمهور نظر بده و اون رو اعمال کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
سیستم حکومت داری شون علاوه بر نقص های زیادی که داره این چیزاش خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین