پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
فرح وشی با تاکید بر اینکه کاملا موافق برگزاری مسابقه انتخابی است، تصریح کرد: شاید خیلی از فدراسیون‌ها در این دوره کرونا فعالیت نداشتند و مسابقه و اردویی نبود، اما در این مدت شاهد برگزاری لیگ، تشکیل اردوی تیم ملی و برگزاری انتخابی تیم ملی با وجود اینهمه مشکل از سوی فدراسیون کشتی بودیم.
شعار سال: محسن فرح وشی پیشکسوت و سرمربی اسبق تیم ملی در مورد مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: نه تنها ورزش ما بلکه دنیا، در این تقریبا 10 ماه گذشته تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و صدماتی دیدیم. شاهد تعطیلی تمرینات در این ماه ها بودیم، چون کشتی فقط در تهران نیست، بلکه در روستاهای مختلف و دیگر شهرها کشتی گیران زیادی تمرین می کنند که در این مدت کلاس های تمرینی تعطیل شدند و بچه ها نتوانستند زیر نظر مربی خود تمرین کنند. اکثرا فقط توانستند وزنه بزنند، در کوه تمرین کنند و کارشان استقامتی و بدنسازی بود، اما این کافی نیست و کشتی گیر باید روی تشک برود. شاهد افت تکنیکی در مسابقات انتخابی بودیم، شاید نظر من اینطور است که با زمانه خودمان کشتی را مقایسه می کنم یا تیم هایی که مربیان شان بودم، من از نظر تکنیکی خیلی های شان را نپسندیدم. ان شاءالله که این اشکالات در تمرینات رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه کاملا موافق برگزاری مسابقه انتخابی است، تصریح کرد: شاید خیلی از فدراسیون ها در این دوره کرونا فعالیت نداشتند و مسابقه و اردویی نبود اما در این مدت شاهد برگزاری لیگ،  تشکیل اردوی تیم ملی و برگزاری انتخابی تیم ملی با وجود اینهمه مشکل از سوی فدراسیون کشتی بودیم. اینها کار ساده ای نبود اما برای پویایی کشتی، نیاز بود. مخصوصا اگر جهانی برگزار شود که گفته می شود می خواهند حتما این رقابت ها را برگزار کنند.
 
فرح وشی در مورد اینکه برخی کشتی گیران بعد از ناکامی در انتخابی تیم ملی اردو را ترک کرده اند، خاطرنشان کرد: صبح روز مسابقه کادرفنی و کمیته فنی اعلام کردند که نباید این اتفاق رخ دهد. خود محسن کاوه هم خواست که از طریق میکروفن حاضر در سالن هم اعلام شود که هیچ کشتی گیری حق ترک سالن را ندارد چون ممکن است مبارزه ای نیاز به تکرار داشته باشد. طبیعتا تصمیم گیری در این خصوص با کادرفنی هست ولی من تصورم این است این کار در درجه اول به خود کشتی گیر لطمه می زند و در درجه های بعدی به کادرفنی و فدراسیون. دیدید که در برخی اوزان تصمیم به کشتی مجدد گرفته شد و آنها می توانستند شانس خود را بار دیگر امتحان کرده و برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنند.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در جهانی 2003 نیویورک در مورد اینکه آیا سرمربی و کادرفنی تیم ملی در مورد تکرار کشتی های در سه وزن با کمیته فنی مشورت کرده بود؟ گفت: کادرفنی و سرمربی تیم مسئولیت مستقیم دارند، هر اتفاقی بیافتد بد یا خوب، به سرمربی و کمک هایش برمی گردد. در این بین کمیته فنی به کادرفنی کمک می کند و در مسائل فنی نظر و مشورت می دهد. وقتی نظر فنی باشد کادرفنی هم می پذیرد. این تصمیم را کادرفنی گرفت و اعلام کردند به کمیته فنی و کمیته فنی هم به نظر آنها احترام گذاشت. خداراشکر که حال غلامرضا محمدی هم رو به بهبودی است، تصمیم غایی را او و کمک هایش می گیرند. من اعتقاد دارم که انتخابی باید باشد اما اگر بعضی جاها دیدیم اشکالی هست و کسی که انتخاب شده، اتفاقی و در لحظات خاص و یا با اشتباه داوری باخته، کادرفنی به مسئله ورود کند. این می شود انتخاب منصفانه.
 
وی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، ادامه داد: انتخابی، اجرای عدالت است. کشتی باید روی تشک مشخص شود. علی شعبانی در لیگ به محمدیان باخته، تمرین کرده و ایراداتش را از بین برده، انتخابی باید باشد که خودش را محک بزند. عبدالله موحد قهرمان جهان و المپیک بود، با یک حریف معمولی کشتی انتخابی گرفت. همه قهرمانان ما با نفرات چهارم و پنجم شان هم کشتی می گرفتند. ما سالی 4-5 مسابقه داخلی داشتیم که دوتایش انتخابی بود. با دستان ترک خورده و استخوان شکسته هم کشتی می گرفتیم. بانداژ دست مان را باز می کردیم و بعد از کشتی گچ می گرفتیم.
 
وی بعد از نمایش کشتی های دوران قهرمانی اش، گفت: اگر کسی در خیابان با من برخورد داشته و از کشتی هایم گفته، این برایم خیلی لذتبخش است که لحظات کوچکی از زندگی مردم را در کنار خانواده شان با خاطره خوب پر کردم. این برای من بهترین پاداش است. ما که پزشک نبودیم که خدمت کنیم ولی خاطره خوش کوچکی برای آنها به جا گذاشتیم.

فرح وشی در مورد انصراف از مبارزه از سوی کشتی گیرانی که در انتخابی اول شکست خورده بودند، تاکید کرد: انصراف از کشتی بد است، این یک نوع تبانی است. در طول 30 و اندی سال که از رده نوجوانان تا بزرگسالان
 
سرمربی و مربی بودم، هیچ وقت از این مقوله نگذشتم و برخورد قاطع کردم. اخلاق در ورزش حرف اول را می زند. این بداخلاقی است که اگر باختم بگذارم بروم، من باشم برخورد می کنم بدون اینکه به توصیه احدی گوش کنم. یک جایی باید جلویش گرفته شود، ما ضرب میخوردیم پزشک می گفت نمی شود باید گچ بگیری، می گفتیم فردا کشتی تمام شد گچ می‌گیریم. امامعلی حبیبی با 41 درجه تب، درحالیکه احتمال سکته اش بود، کشتی گرفت. چه شده که بعد از گذشت چند نسل در حالیکه باید همه چیز مترقی تر شود، این کارها را می بینیم؟ باید یک جایی قاطع ایستاد.

محسن فرح وشی در خاتمه گفت: سرمربی تیم ملی و کادرفنی خروجی کارشان در جهانی و المپیک است، پس هیچ کدام دل شان نمی خواهد جایی نقصانی وجود داشته باشد. همه ما باید فقط به آنها کمک کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار:  17 آبان  1399  ، کدخبر: 1664884 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
فکر نمیکردم فساد حتی در زمینه کشتی هم این همه پیش رفته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
خيلي خوبه در زمينه ورزشي بتونيم از ديدگاه هاي قديمي هاي اون رشته استفاده و كسب اجازه كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین