پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۰۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط از تصمیم جدید این سازمان و وزارت کشور برای سنجش آلودگی صوتی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی خبر داد.

شعار سال: مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از معضلات محیط زیستی را، آلودگی‌های صوتی دانست و اظهار کرد: آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ، به واسطه فعالیت‌های کارخانه‌ها و خودروها ایجاد می‌شود که سالانه، پس از آلودگی هوا، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به انسان‌ها از حیث شنوایی وارد می‌کند.

وی همچنین یکی از آسیب‌های وارد شده به انسان‌‌ها به واسطه آلودگی‌های صوتی را اختلال در سیستم عصبی دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما با وجود آسیب‌های فراوان ناشی از آلودگی‌های صوتی، اقدامات موثری برای رفع وحداقل کم‌اثر کردن این عارضه آلودگی زیست‌محیطی انجام نشده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین یکی از منابع اصلی آلودگی‌های صوتی، به‌ویژه در کلانشهرها را خودروها و حمل و نقل عمومی دانست و تصریح کرد: طبق قانون هوای پاک، به تکالیف و وظایف دستگاه‌ها برای مهار آلودگی‌‌های صوتی اشاره شده که باید این دستگاه‌ها به وظایف‌شان در این زمینه عمل کنند.
تجریشی به اقدام جدید سازمان محیط زیست برای کاهش اثرات زیست‌محیطی آلودگی‌های صوتی اشاره کرد و گفت: در جلسه مشترکی که با وزارت کشور داشتیم، مقرر شد میزان آلایندگی صوتی خودروها مشخص شود که طی 4 ماه این اطلاعات جمع‌آوری شده است که در نهایت از طریق مراکز معاینه فنی ارزیابی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق توافقی که به تازگی با وزارت کشور انجام داده‌ایم، مقرر شده که شاخص آلایندگی صوتی خودروها در بررسی وضعیت معاینه فنی خودروها مدنظر قرار گیرد که از آذرماه این کار آغاز خواهد شد، البته فعلا قرار است ظرف مدت یک سال در ارزیابی‌ها برای اعطای معاینه فنی مدنظر قرار نگیرد و اجباری نیست تا پایشی در این حوزه از وضعیت آلایندگی‌های صوتی کسب کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قرار شده اطلاعات آلایندگی‌های صوتی خودروها از طریق مراکز معاینه فنی در بانک اطلاعاتی جامعی نگهداری شود و پس از یک سال و براساس ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد، درباره شاخص آلودگی صوتی خودروها، برای ارائه معاینه فنی تصمیم‌گیری شود.

تجریشی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین بازه زمانی یک ساله برای بررسی وضعیت آلایندگی خودروها از حیث آلودگی‌های صوتی به پیشنهاد وزارت کشور انجام شده، زیرا دوستان معتقد بودند که اجرای یک باره طرح ممکن است نارضایتی‌هایی را ایجاد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:2386984، tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
اميدوارم محيط زيست بيشتر از هميشه كار كنه و بتونه ثمره مثبتي از خودش به جا بذاره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
الودگي هوا و صوتي در ايران خيلي وقته كه جان مردم رو به سخره گرفته باز خداروشكر دارن پيگيري ميكنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
يعني تا الان اين سنجش از خودرو هامون در معاينه فني انجام نميشده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین