پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۱۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت ویژه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان تاکید کرد.
شعار سال: دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای درباره دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و هیات همراه با نخست وزیر پاکستان نوشت: در این دیدار «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در ایران حضور داشتند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: عمران‌خان با خوش‌آمدگویی به ظریف و هیات همراه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط نزدیک و صمیمانه‌ای برخوردار هستند.

نخست وزیر پاکستان تحکیم روابط با ایران و توسعه همکاری‌های دوجانبه را برای دستیابی به منافع متقابل مهم دانست و افزود: مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور باید بیشتر تقویت شود.

وی از دست رفتن جان‌های با ارزش در ایران ناشی از شیوع ویروس کرونا را به ظریف، دولت و ملت کشورمان تسلیت گفت و افزود: دولت پاکستان راهبرد اعمال "محدودیت‌های هوشمند" را در دستور کار قرار داد و باعث شد تا سرعت شیوع کرونا در این کشور کنترل شود.
 
ضرورت همکاری‌های نزدیک تهران و اسلام‌آباد برای ارتقای صلح، امنیت و توسعه در منطقه

عمران‌خان بر ضرورت همکاری‌های نزدیک تهران و اسلام‌آباد برای ارتقای صلح، امنیت و توسعه در منطقه تاکید کرد و افزود: تلاش پاکستان برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان ادامه دارد و ما معتقدیم که افغانستان راه حل نظامی ندارد.

وی اظهار داشت: صلح در افغانستان برای تمام منطقه مفید خواهد بود، زیرا فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، محمدجواد ظریف با ابراز خرسندی از این نشست گفت که رئیس جمهوری ایران مشتاق همکاری نزدیک با دولت عمران‌خان با هدف گسترش روابط دو کشور است.

ظریف همچنین بر حمایت قاطع ایران از مسئله کشمیر تاکید کرد. براساس این گزارش، وزیر خارجه جمهوری ایران در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان روز چهارشنبه با ژنرال باجوا فرمانده ارتش و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.
 
تعداد بازدید : 5


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۲آبان ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۱۰۷۳۶۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
ایران انقدر منزوی شده که به سمت تعامل و دوستی و همکاری با پاکستان پیش می‌ره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین