پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
«یاسین الشریف» کاردار موقت سفارت عراق در دمشق به نمایندگی از دولت عراق خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.
شعار سال:«یاسین الشریف» کاردار موقت سفارت عراق در سوریه همچنین درباره مشارکت هیات کشورش در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان در دمشق گفت: این مشارکت در چارچوب سیاست عراق صورت می گیرد که حول محور "عدم دخالت در امور داخلی کشورها و پاسداری از حاکمیت سرزمینی و مردمی سوریه است".
 
وی همچنین خواهان "حل سیاسی بحران سوریه و دخالت نکردن کشورها در امور داخلی آن و همکاری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد".
 
الشریف گفت که کشورش در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان طرحی را برای ساختارسازی دوباره زیربنای ویران شده سوریه و بازگشت آوارگان ارایه خواهد کرد.
 
وی که امروز با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت وگو می کرد، افزود: عراق همواره از بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری در راستای خدمت به منافع ملت برادر سوریه و نیز راه حل سیاسی حمایت می کند.
 
الشریف درباره شمار آوارگان سوری در عراق گفت: براساس آمار سازمان ملل، حدود 250 هزار آواره سوری در عراق هستند که همانند شهروندان عراقی به آنها خدمات دهی می شود و عراق آماده هرگونه خدمات رسانی انسانی به شهروندان سوری است و اینکه بخشی اساسی در راه حل بحران باشد.
 
کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان از دیروز (چهارشنبه) فعالیت خود را در دمشق آغاز کرد و این کنفرانس امروز ادامه یافت. روسیه نیز در برگزاری آن مشارکت دارد.
 
بررسی اوضاع کنونی سوریه،‌ شرایط بازگشت آوارگان و موانع پیش روی آن‌ها و نیز ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت آن‌ها به وطن از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.
 
در این کنفرانس موانع و مشکلاتی که به دلیل محاصره اقتصادی غرب و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بر سر راه فرآیند تسهیل بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
 
«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی مجازی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که برگزاری این کنفرانس، نخستین اولویت دولت سوریه و آغازی برای حل این مشکل است.
 
موضوع آوارگان سوری یک بحران انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:   22 آبان  1399  ، کدخبر: 84107926،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین