پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز چهارشنبه به ایراد سخنرانی ویدئویی در کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» که در دمشق برگزار می‌شود، پرداخت.
شعار سال: رئیس جمهور سوریه در جریان سخنرانی ویدئویی در کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» اعلام کرد که غرب از آوارگان سوری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند.
 
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز چهارشنبه به ایراد سخنرانی ویدئویی در کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» که در دمشق برگزار می‌شود، پرداخت.

بر اساس این گزارش، اسد در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اقدامات خصمانه غربی‌ها در قبال آوارگان سوری گفت: غرب از آوارگان سوری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه تأکید کرد: واقعیت آن است که کشور‌های غربی مانع از بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود می‌شوند. آن‌ها با بکارگیری سیاست «ترغیب و تهدید» از بازگشت آوارگان به مناطق محل سکونت خود ممانعت به عمل می‌آورند.

بشار اسد همچنین گفت: ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آوارگان سوری به کار بسته ایم و معتقدیم که آخرین نفر از آوارگان نیز باید به منطقه محل سکونت خود بازگردد. اما با این‌حال، در برابر این تلاش‌ها موانع بسیاری می‌بینیم.

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از سوری‌های مقیم کشور‌های دیگر خواستار بازگشت به کشور خود هستند و نمی‌توان این مسأله را کتمان کرد. آوارگان سوری سیاست‌های کشور‌های غربی در حمایت از تروریسم در سوریه را به شدت محکوم می‌کنند.

بشار اسد با اشاره به نقش آمریکا و کشور‌های غربی در آواره ساختن مردم سوریه، تأکید کرد: این یک واقعیت است که آمریکا و غرب از طریق حمایت از تروریسم موجب آوارگی شمار زیادی از مردم سوریه شدند. این آمریکا و غرب بودند که در سال ۲۰۱۴ میلادی از داعش حمایت به عمل آوردند و مانع از برقراری ثبات و آرامش در سوریه شدند.

رئیس جمهور سوریه در پایان این سخنان نیز اظهار داشت: نهاد‌ها و مؤسسات دولتی سوریه تاکنون در زمینه فراهم آوردن مقدمات لازم جهت بازگشت ده‌ها هزار نفر از آوارگان به کشور خود، پیشرفت چشمگیری داشته اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 آبان 1399، کدخبر: 5069023، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین