پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۱۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید با کمک خیرین ۲۶۲ مدرسه با هزار و ۶۳ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده استان احداث کرد.
شعار سال: مجید یزدان‌پناه روز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله ۲۱ آبان ۹۶ غرب کرمانشاه افزود: این در حالی است که در اثر زلزله ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در شهرستان‌های زلزله زده استان تخریب شده بود.

وی اظهارداشت: با تلاش‌های مجموعه همکاران و نیز مساعدت‌های وزارت آموزش و پرورش و خیرین توانستیم سه برابر تعداد مدارس تخریبی ساخت و ساز آموزشی در مناطق زلزله زده استان انجام دهیم که مرهون تلاش همه گروه‌ها به ویژه استاندار کرمانشاه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: زلزله غرب کرمانشاه که از لحاظ وسعت و شدت در طول تاریخ منطقه بی‌سابقه بود، باعث مختل شدن روند عادی زندگی و به بار آمدن خسارات جانی و مالی فراوان شد.

وی افزود: با وجود تمامی این مشکلات و وسعت فاجعه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در همان ساعات اولیه فعالیت خود را در راستای کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده آغاز کرد و شعبه موقت اداره کل آموزش و پرورش در سرپل‌ذهاب دایر شد و در سایر ادارات و نواحی استان کمک‌های همکاران و دانش‌آموزان جمع‌آوری و توسط این نمایندگی در سطح مناطق مذکور توزیع گردید.

یزدان‌پناه، برگزاری کلاس‌های آنلاین برای تمام دانش آموزان شهرستان‌های زلزله زده، توزیع کتب درسی و بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی و لوازم التحریر با کمک خیرین به میزان بالغ بر ۵۰ هزار بسته، توزیع هزار و ۳۵۷ دستگاه تبلت برای دانش آموزان پیش دانشگاهی و توزیع ۲۰۰ عدد لپ تاپ بین مدارس برای راه اندازی کلاس‌های آنلاین را بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت بنیه آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان زلزله زده عنوان کرد.

برگزاری ۶ مرحله اردو‌های جهادی علمی با همکاری آموزش و پرورش تهران و سازمان مشارکت‌های مردمی و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های مشاوره حضوری و غیرحضوری مشاوره تحصیلی و روحی روانی برای کاهش آسیب‌های روانی زلزله و برگزاری دوره یک ماهه شبانه روزی در اردوگاه شهید باهنر تهران در ۲ دوره دختران و پسران برای ایجاد آمادگی در کنکور سراسری برای بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز از دیگر اقداماتی بود که یزدانپناه به آن‌ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله به ما آموخت که با همدلی و همراهی می‌توان از بحران‌ها عبور کرد و امید است با عنایات الهی و همراهی مردم و مسوولین هرچه زودتر از بحران خطرناک کرونا هم فارغ شویم.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به بار آورد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:994505، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
بازم خداروشکر که ایران همیشه خیرینی داره که میتونن جبران کم کاری های مسئولین رو بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
فكر نميكرديم دولت بتونه در اين زمينه دستي از مردم بگيره من خودم فكر ميكردم هركاري كمردن خيرين كردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین