پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو گفت: خلاء تکنولوژی جدید مانعی برای رقابت‌پذیری ایران در بازارهای جهانی است.

شعارسال: رضا اسدی‌فرد در مراسم رونمایی از تولید مقره سرامیکی با فناوری نانو در شرکت مقره‌سازی ایران واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افزود: نبود تکنولوژی جدید موجب شده است تا فناوری نانو در کشور ما به شرایط ایده‌آل نرسد.

وی با اشاره به رضایت‌بخش بودن بازار رقابتی در سال‌های اخیر در سایه سیاست‌های دولت یازدهم، اظهار کرد: این سیاست‌گذاری موجب تقویت رقابت‌پذیری ایران شده و با تقویت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو موج جدیدی به بدنه صنعت تزریق شده و توانسته است کشور ما را در عرصه رقابت‌پذیری استحکام بخشد.

اسدی‌فرد با اشاره به فعالیت 30 هزار متخصص ایرانی در حوزه فناوری نانو اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار هیات علمی در کشورمان در حوزه فناوری نانو فعال هستند و بیش از 80 پژوهشگاه و آزمایشگاه خصوصی به کمک این متخصصین آمده‌اند.

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر فروش فناوری با تولید نانو در کشور ما دو برابر شده است و این در حالی است که این میزان در 10 سال اخیر افزایش 20 برابری داشته است.

اسدی‌فرد از رشد 35 درصدی صادرات ایران از طریق فناوری نانو خبر داد و افزود: تولید مقره با فناوری نانو در این واحد تولیدی نیز از افتخارات کشورمان است و مقره‌ای که در این شرکت با همکاری شرکت رامو و در ارتباط با ستاد فناوری نانو تولید می‌شود، گامی در جهت تقویت این حوزه است.

همچنین کوهرنگی، مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: شرکت مقره سازی ایران در سال 1362 در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه با مساحت 20 هکتار و با برخورداری از تکنولوژی و ماشین‌آلات مجهز آغاز به کار کرد که محصولات خود را مطابق با استاندارد تولید و عرضه می‌کند.

وی، ظرفیت تولید خالص سالیانه این شرکت را 11 هزار تن مقره سرامیکی اعلام کرد و افزود: این شرکت به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و عملیاتی شیمی، فیزیک، سرامیک و همچنین آزمایشگاه‌های فشار قوی برای تست‌های روتین، سمپل و تایپ مقره و کادری مجرب و با تجربه مجهز است و نیاز کشور به این عایق الکتریسیته را برطرف می‌کند.

کوهرنگی در ادامه با اشاره به اینکه این واحد تولیدی توانسته است مقره‌هایی با پوشش نانو را برای اولین بار در جهان تولید و روانه بازار کند، گفت: بیش از 700 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در خطوط انتقال نیرو لازم است هادی‌های تحت ولتاژ به نحوی ایزوله شوند و برای این کار از مقره‌ها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت مقره سازی ایران قابلیت تولید تمام مقره‌های مورد استفاده در خطوط انتقال (انواع مقره‌های بشقابی)، خطوط توزیع نیروی برق (انواع مقره‌های سوزنی، مقره‌های چرخی و دو شیاره) و پست‌ها (انواع مقره‌های اتکایی) و انواع مقره‌های ترانس را دارد.

در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان ساوه که چندی پیش انجام شد نیز از خط تولید مقره اتکایی 400 kv در این شرکت رونمایی شد. این مقره برای اولین بار در کشور در این شرکت تولید شده است و در فاز اول برای رفع نیاز کل کشور تولید خواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11مهر1395، کدخبر: 95071106808: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین