پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
سردار جلالی در رابطه با اظهارات اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای جاسوسی در عرصه فعلی کشور تلقی می شود، گفت: از نظر ما هر گوشی هوشمندی دوازده مورد از اطلاعات طبقه بندی شده افراد را می تواند منتقل کند لذا این دسته از اطلاعات برای مسئولین قابل اهمیت است و می تواند تهدیدزا باشد.

شعارسال:

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در حاشیه کنفرانس پدافند غیر عامل و توسعه پایدار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری رزمایش غیر عامل در کاشان اظهار کرد: پنجمین رزمایش پدافند پرتویی در شهرستان کاشان با هدف صیانت و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات پرتویی با سناریوی نشت صنعتی و امنیتی برگزار شد و ما به مدت یک سال از مرحله طرح ریزی تا آموزش در یک بازه نه ماهه اقشار مختلف مردم را آموزش دادیم ودر این رزمایش از این موضوع استفاده بردیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت تاکتیک رادیویی در این رزمایش استفاده کردیم، افزود: مابه مدت یک هفته آموزش های لازم را از طریق تاکتیک های رادیویی به مردم ارائه دادیم و توانستیم هماهنگی خوبی را بین سایت شهید احمدی روشن و مجموعه فرمانداری کاشان بوجود آوریم که اگر حادثه رخ دهد بتوانیم در این رزمایش با آن مقابله کنیم که خوشبختانه حادثه ای در این رزمایش بوجود نیامد و ما توانستیم به خوبی این رزمایش را برگزار کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: نظارت ما در حوزه نظارتی و هسته ای بسیار دقیق است و امیدوار هستیم که هیچ گاه حادثه ای در این زمینه رخ ندهد و ما در حوزه آیین نامه های امنیتی نظارت جدی را اتخاذ کرده ایم که این موضوع در رزمایش کاشان مد نظر قرار گرفت.

جلالی در رزمایش کاشان پیرامون آخرین اقدامات سازمان پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات فضای سایبری گفت: در ارتباط با تهدیدات فضای سایبری ما معمولا در سه سطح کم اهمیت، امنیتی که منشا آن گروه های هکری وجاسوسی هستند و سطح تهدیدات کشور بحث سایبری را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: در شش ماه گذشته شاهد بودیم که آمریکایی ها تهدیداتی را در حوزه سایبری در قالب عملیات میترازئوس طرح حمله به زیرساختهای سایبری ما را طراحی کردند که خوشبختانه ما در این زمینه یادداشت اعتراض آمیزی را به وزرات امورخارجه نوشتیم و به نماینده کشور سوئیس داده شد تا اعتراض رسمی ایران را نسبت به این طرح به آمریکایی ها ابلاغ کند.

وی افزود: ما آمادگی های  خوبی را در حوزه زیرساختهای سایبری بخصص در حوزه بانکی در دستور کار قرار داده ایم  ودستور داده ایم که آموزش جدی در حوزه بانکی دردستور کار قرار گیرد. و یک رزمایش کوتاهی را نیز به صورت آماده باش در این حوزه اجرایی کردیم.

جلالی با بیان اینکه ما آمادگی مان را در حوزه پدافند غیرعامل به صورت مداوم کنترل می کنیم گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی در این مسیر مارا یاری کردند و ما توانستیم با استقبال دستگاه هایی در این زمینه موفق عمل کنیم وامیدواریم با ادامه این رویه بتوانیم به درجه مطلوب مد نظر خود دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل درباره تهدیدات سایبری یکی از کشورهای همسایه و اینکه آیا این کشور تا به امروز اقدام عملی را علیه ایران انجام داده است تاکید کرد: یکی از مشکلات تهدیدات سایبری این است که مجهول است و نه تنها ایران بلکه همه کشورهای جهان قادر نیستند که به سرعت عامل تهدید سایبری را درلحظه شناسایی کنند و منشا آن را مشخص کنند.

وی افزود: مجموعه ای از حوادث و تهدیدات در حوزه سایبری داشتیم که آنها را جمع بندی کردیم که منشا یکی از آنها کشورهای همسایه بود که با آنها مقابله کردیم.

وی پیرامون مقابله با بحث بیوتروریسم گفت: این حوزه جزو ماموریت های وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه باید در راستای مقابله با تهدیدات در  حوزه بیوتروریسم وارد عمل شود و ماموریت ما بیشتر در حوزه پدافند زیستی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون دستور العمل این سازمان درباره عدم استفاده از گوشی از سوی مسئولین اظهار کرد: در باب این موضوع دستورالعملی پیرامون نحوه استفاده از گوشی همراه تدوین شده است و اشاره ای به اینکه مسئولین از گوشی همراه استفاده کنند یا نکنند مدنظر قرار نگرفته است بلکه نحوه استفاده از آن موضوع بحث است.

وی تاکید کرد: در این دستورالعمل تاکید شده است در جاهایی که اطلاعات جابه جا می شود از گوشی همراه استفاده نشود و ما در این راستا برنامه ای را به دستگاه ها ابلاغ کرده ایم و این موضوع در حال در دستور کار دولت قرار دارد و قرار است دولت آیین نامه ای را در راستا تدوین و ابلاغ کند.

جلالی در رابطه با اظهارات اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای جاسوسی در عرصه فعلی کشور تلقی می شود، گفت: از نظر ما هر گوشی هوشمندی دوازده مورد از اطلاعات طبقه بندی شده افراد را می تواند منتقل کند لذا این دسته از اطلاعات برای مسئولین قابل اهمیت است و می تواند تهدیدزا باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل  گفت: ما آیین نامه ای را تصویب کرده ایم که در کمیته نهایی به تصویب رسیده است و در آن نحوه استفاده از گوشی همراه برای مسئولین را مشخص کرده ایم و تاکید داشته ایم که مسئولین در چه محیط هایی می توانند از گوشی های همراه استفاده کنند و اینکه حتی این موضوع را مد نظر قرار داده ایم که چه افرادی نباید از گوشی های همراه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ما در باب موضوع آموزش مسئولین در حوزه استفاده از گوشی های همراه نیز تعیین تکلیف های اولیه را انجام داده ایم و همچنین درصدد هستیم تا گوشی های جایگزینی را تولید کنیم تا مسئولین از آنها استفاده کنند از این رو ماموریتی را در این راستا به وزارت صنعت و دفاع ابلاغ کرده ایم تا در این راستا وارد عمل شوند.

جلالی تصریح کرد: در وزارت دفاع هم اکنون فاز یک امنیت امن سازی گوشی های هوشمند آغاز شده است و انشا الله در یک بازه زمانی مشخص آن را اجرایی خواهیم کرد. اما در زمینه تولید گوشی های هوشمند ما هنوز نتوانسته ایم به نتایج نهایی دست پیدا کنیم ولی اقداماتی را در این راستا انجام داده ایم.

وی در پایان درخصوص استفاده از فضای مجازی تلگرام در اداره ها گفت:  با توجه به اینکه ما شبکه اجتماعی را که در کشور جایگزین این گونه فضاها شود نداریم لذا وزیر ارتباطات در این راستا وعده های را داده است که امیدواریم محقق شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 12مهر1395، کدخبر: 228080: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین