پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
باشگاه فوتبال تراکتور تبریز در فصل جدید لیگ برتر همچون فعالیت در بازار نقل و انتقالات تابستانی عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشته و برخی زمزمه‌ها دلیل آن را خالی شدن جیب‌های مالک متمول این تیم دانشته و در جایی دیگر حرف و حدیث‌هایی مبنی بر غوطه ور شدن زنوزی در رویای فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود.
شعار سال: تراکتور در فصل نقل و انتقالات در حد انتظار ظاهر نشد و نتوانست ستاره‌ها را مانند فصول قبل به خدمت بگیرد. اتفاقی که موجب تعجب اهالی فوتبال شد، زیرا آن‌ها معتقد بودند این تیم می‌تواند با جذب چند بازیکن، دوباره کهکشانی شود. سرخ‌پوشان تبریزی، اما با از دست دادن چند بازیکن عملا ضعیف‌تر شدند و در هفته نخست نیز نتوانستند آنچنان که باید و شاید نتیجه بگیرند و به تساوی رضایت دادند. علیمنصور که این فصل به تبریز رفته تلاش بسیاری کرد تا حسین حسینی را جذب کند، اما این اتفاق نیز مثل بسیاری از شایعات نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور انجام نشد تا تیمی که مالک آن متمول است، با همان ترکیب فصل قبل و اندکی تغییر به لیگ بیستم پا بگذارد. ریشه این مشکل، اما یک اتفاق شگفت‌انگیز است. می‌گویند زنوزی، مالک تراکتور بی‌پول شده و حتی در پرداخت مطالبات بازیکنان نیز ناتوان است.

آن روی سکه؛ منصوریان خطاب به بازیکنان: باورم نمی‌شود که از فصل قبل طلبکارید

یکی از بازیکنان جدا شده تراکتور درباره اینکه ظاهرا اوضاع ریخت‌وپاش در تراکتور تغییر کرده می‌گوید: «بازیکنان از فصل قبل طلبکار هستند و پیش‌پرداخت نیز انجام نشده، اما هیچ‌کس جرأت اعتراض ندارد.» او در ادامه گفت: «منصوریان در ابتدای فصل به بازیکنان گفته بود من شنیده بودم در تراکتور پول خوبی خرج می‌شود، اما حالا می‌بینم که از این خبر‌ها هم نیست. باورم نمی‌شود که در تراکتور هم بازیکنان طلبکار هستند.» گفته می‌شود زنوزی به‌واسطه فعالیت اقتصادی در تاتارستان با مشکل مالی مواجه شده و نمی‌تواند برای فوتبال خرج کند. مشکل مالی البته موضوعی است که مدت‌ها با باشگاه تراکتور همراه بوده، اما در سالیان اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به‌عنوان مثال شنیده‌ایم الیاسی و صادقیان، مدیران پیشین تراکتور به‌واسطه عدم‌پرداخت مالیات این تیم، ممنوع‌الخروج هستند و از آنجا که نام‌شان در سازمان ثبت شرکت‌ها وجود دارد، نمی‌توانند از کشور خارج شوند. اتفاقی که برای علیپور، مدیرعامل سابق تراکتور رخ نداد، زیرا نام او وارد سازمان ثبت شرکت‌ها نشد.

نقطه اشتراک اعضای هیات مدیره

به‌تازگی اعضای جدید هیات مدیره باشگاه تراکتور معرفی شدند، اما در کمال تعجب در بین آن‌ها نام هوشنگ نصیرزاده نیز به چشم می‌خورد. نصیرزاده که به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه تراکتور معرفی شده است چندی پیش از مدیریت باشگاه ماشین‌سازی برکنار شده بود. معرفی سجاد سیاح (مدیرعامل)، عبدالله رحیم لوی‌بنیس، فایق مجرد و حسین امین‌دخت به‌عنوان اعضای جدید هیات مدیره نیز مورد توجه بسیاری از فوتبالدوستان تبریزی قرار گرفته است. سیاح که از او به‌عنوان دکترای مدیریت مالی و کارشناس رسمی قوه قضائیه در امور بورس یاد می‌شود ۱۴ شرکت را در سازمان ثبت شرکت‌ها، به نام خود دارد که هیچ یک از آن‌ها در زمینه ورزشی نیست و اغلب اعضای هیات مدیره نیز در شرکت‌های مختلف، مشترک هستند. عبدالله رحیم لوی‌بنیس دیگر عضو هیات مدیره است که در سایت این باشگاه از او به‌عنوان فوق‌لیسانس مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات نام برده شده و تجربه کار در راه‌آهن، وزارت جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و مدیرعاملی پیشین بیمه بهمن را دارد. فایق مجرد دیگر عضو هیات مدیره تراکتور اهل ارومیه است و پیش‌تر دو شرکت مربوط به امور کشت و صنعت را به ثبت رسانده است. او همچنین یک کتاب با عنوان مدیریت ارتباط با مشتری را منتشر کرده که در سال ۹۳ به بازار آمده است. حسین امین‌دخت، عضو دیگر هیات مدیره باشگاه تراکتور، اما یکی از فعالان نام آشنا در عرصه اقتصاد است. او در دانشگاه علوم و تحقیقات تبریز، امور مالی خوانده و سابقه عضویت در هیات مدیره معادن منگنز را هم برعهده دارد. اشتراک اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتور، اما یک چیز است؛ آن‌ها در بورس فعال هستند و کارگزاری‌های مختلف را مدیریت می‌کنند. رویکرد جدید زنوزی نشان می‌دهد او تصمیم دارد تراکتور را وارد بازار بورس کند و سهام آن را به هواداران عرضه کند تا از این طریق، تراکتور هزینه‌های خود را تامین کند. اتفاقی که پیش‌تر درباره باشگاه استقلال و پرسپولیس هم رخ داد و ورود کارگزاری‌های بورسی به این دو باشگاه و تلاش‌های ناکام در زمینه عرضه سهام این دو باشگاه به بورس باعث شد سرخابی‌ها کماکان در مشکلات مالی خود غوطه‌ور باشند. هرچه که باشد فعلا تراکتور یک راه‌حل برای مشکلات مالی خود پیدا کرده و به‌نظر می‌رسد زنوزی قصد ندارد از جیب برای این باشگاه هزینه کند. گفته می‌شود او سودای ریاست بر فوتبال ایران را زیر سر دارد و با توجه به اینکه رای خوبی هم در مجمع می‌تواند بگیرد، شاید این آرزو دور از دسترس نباشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 4 آذر ۱۳۹۹، کد خبر: farhikhtegandaily.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
تراکتوری ها باید خودشون یه فکری برای تیم خودشون بکنن و به کسی وابسته نباشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین