پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
وزیر آموزش و پرورش: با تأکید بر اینکه در کشورمان سند تحول بنیادین را داریم، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر نیاز‌ها و متکی بر فرهنگ ما است همچنین ملهم از تجربیات ۴۰ ساله است.

شعار سال: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در خصوص گلایه مردم از نفوذ سند 2030 در بعضی مدارس، اظهار کرد: مبتنی بر تجربیات داخلی خودمان سند داریم و برگرفته از 40 سال تجربه نظام تعلیم و تربیت کشور با حضور اندیشمندان تعلیم و تربیت، تدوین شده است.

وی با تأکید بر اینکه در کشورمان سند تحول بنیادین را داریم، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر نیازها و متکی بر فرهنگ ما است همچنین ملهم از تجربیات 40 ساله است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه سند 2030 هیچ راهی در نظام تعلیم و تربیت ندارد، افزود: همه دِین و تعهد ما به سند تحول بنیادین است که برآیند دانش داخلی، تجربیات بین المللی، و دانش علمای دینی در زمینه تعلیم و تربیت است. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع کار ما است و در این زمینه قدم بر می‌داریم. 

آذر سال 95 بود که سندی با عنوان سند ملی آموزش 2030 ایران با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم رونمایی شد.

می‌گفتند این سند وضعیت حوزه آموزش در ایران بین سال‌های 2016 تا 2030 را ترسیم می‌کند که شرایط و چگونگی تحصیل و سطح سواد در ایران و دیگر کشورهای عضو این پیمان کجا و چطور باشد.

چند روز پس از رونمایی این سند، پیش نویسی از محتویات آن نیز منتشر شد که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس به آن اعتراض کردند و معتقد بودند که این سند مغایرت‌هایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد؛ اجرای این سند هم اکنون بعد از فراز و نشیب‌هایی متوقف شده است اما خبرهایی از اجرای موردی آن به گوش می‌رسد.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
سند 2030اگر به طور درست مطالعه میشد می‌فهمیدید که بسیار خوب و اساسی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
به نظر من در برابر چیزی که یه روزی بالاخره باید در برابرش زانو بزنیم این همه مقاومت بی معناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
عین رییس جمهورش دروغ میگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین