پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۰۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران: براساس آمار‌های موجود گفته می‌شود که حدود سه میلیون موتورسیکلت در تهران در حال تردد است و از این میان در هفت ماه نخست امسال تنها ۳۴ دستگاه موتور سیکلت برای انجام تست‌های معاینه فنی به مراکز ما مراجعه کردند.

شعار سال: حسین مقدم در خصوص تدبیر  پلیس برای تعیین تکلیف و  ترخیص موتورسیکلت های توقیفی گفت: بدون تردید ورود این موتورسیکلت ها که بالغ بر 95 درصد آن کاربراتوری است می تواند در افزایش آلودگی هوا با وضعیت موجود تاثیر گذار باشد به گونه ای که تحقیقات نشان می دهد یک موتورسیکلت کاربراتوری حداقل معادل پنج خودرو با استاندارد یورو 2  آلایندگی تولید می کند .

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات سیاهه انتشار شهر تهران سهم موتورسیکلت ها در تولید آلایندگی گازی در حدود 21 درصد و در تولید ذرات معلق 10 درصد است، گفت: این آمار گویای این مسئله است که کم توجهی در کنترل این وسایل نقلیه می تواند آلودگی هوا را به صورت چشمگیری تشدید کند.

مقدم در مورد لزوم انجام معاینه فنی برای این موتورها گفت: البته ما معتقدیم انجام معاینه فنی موتورسیکلتهای کابراتوری نمی تواند به عنوان راهکار موثر در کاهش آلایندگی تولیدی از این وسایل نقلیه باشد . در موتورسیکلت های کاربراتوری تنظیم سوخت به صورت دستی توسط خود راکب امکان پذیر بوده و سطح انتشار آلایندگی قابل تغییر است .تنها راهکار و ساماندهی در این ارتباط خروج موتورسیکلت های کابراتوری از چرخه تردد و جایگزینی و نوسازی آن با موتورسیکلت های انژکتوری و برقی می باشد. 

وی ادامه داد: به رغم همه این مسائل انجام معاینه فنی و  پایش وضعیت آلایندگی این وسایل نقلیه به صورت سالیانه و یا مقطعی میتواند در ساماندهی این وسایل نقلیه به رعایت قانون انجام دوره ای معاینه فنی و کنترل میزان آلایندگی آنها تاثیر گذار باشد. خارج از این 830 هزار دستگاه موتورسیکلت که در حال ترخیص می باشند پیشنهاد می شود داشتن معاینه فنی برای رفع توقیف موتورسیکلت ها الزامی شود و وضعیت موتورسیکلت ها از لحاظ ایمنی و آلایندگی کنترل شوند. بدون تردید با تشدید الزامات قانونی در این ارتباط و استقبال راکبین موتورسیکلت راهکارهایی اجرایی جهت تسهیل در ارائه خدمات در این حوزه مانند استقرار واحد سیار معاینه فنی موتورسیکلت توسط مدیریت شهری پیش بینی خواهد شد.

مقدم با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی تهران ۱۰ خط مکانیزه تست موتورسیکلت وجود دارد اما تقاضا وجود ندارد، ادامه داد: براساس آمارهای موجود گفته می شود که حدود سه میلیون موتورسیکلت در تهران در حال تردد است و از این میان در هفت ماه نخست امسال تنها ۳۴ دستگاه موتور سیکلت برای انجام تست های معاینه فنی به مراکز ما مراجعه کردند.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
موتور سیکلت ها در ایران هیچ نظارتی روشون نیست و در قوانین ساده راهنمایی رانندگی هم ضعف دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
اکثر این موتور دارها گرفتار زندگی و اقتصاد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
طرف نون نداره بعد میخوای بره معاینه فنی؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین