پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از ساختار ناعادلانه سازمان ملل، خواستار اصلاحات اساسی در این نهاد بین‌ المللی شد.

شعارسال: رجب طیب اردوغان روز دوشنبه طی سخنانی با انتقاد شدید از ساختار ناعادلانه و سازوکار تصمیم‌گیری در سازمان ملل آن را باری بر دوش انسانیت توصیف کرد و خواستار اصلاحات اساسی در این سازمان بین‌ المللی شد.

اردوغان که در کنفرانس بین‌ المللی علم و فن آوری در آنکارا صحبت می کرد گفت که درسازمان ملل تنها پنج کشور قدرت تصمیم گیری دارند در حالی که مجمع عمومی آن متشکل از 193 کشور است.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه ساختار کنونی سازمان ملل نمایانگر منافع واقعی و عادلانه کشورهای مختلف نیست به طوریکه نه تنها در اجرای عدالت در سطح بین‌المللی ناتوان است بلکه همچون باری بردوش انسانیت سنگینی می کند اضافه کرد: درست است که اعضای شورای امنیت انتخابی هستند اما عملا هیچ نقشی در روند تصمیم گیری ندارند.

اردوغان در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه در کشورهای عضو شورای امینت سازمان ملل هیچ کشور مسلمانی عضویت ندارد برای ایجاد ساختاری عادلانه در سازمان ملل پیشنهاد داد: اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل باید حذف شوند و همچنین اعضای دائم به 20 کشور افزایش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 12مهر1395، کدخبر: 228217: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین