پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۳۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
گروهی از داوطلبان دکترای تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی که در کنکور دکترای سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شرکت کرده اند با امضای توماری دیجیتال، اعتراض و درخواست خود را اعلام کردند.

شعار سال:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حق‌دوست
معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام
اینجانبان، گروهی از داوطلبان دکترای تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی که در کنکور دکترای سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شرکت کرده و موفق به کسب رتبه‌های کل بالا شده‌ایم، به عرض می‌رسانیم با توجه به ظرفیت کم پذیرش در این رشته‌ها و اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت کل هر رشته به سهمیه‌های غیرآزاد (با توجه به شرایط قیدشده در دفترچه)، هر ساله شاهد بوده‌ایم که عملاً میزان بالاتری (گاهی ۵۰-۴۰ درصد) را به سهمیه‌ها اختصاص می‌دهند و پذیرش داوطلبان سهمیه‌های آزاد کم و کم‌تر می‌شود.
این در حالی است که این موضوع در سال گذشته مورد توجه وزیر محترم قرار گرفته و ایشان متأثر از سرخوردگی داوطلبان مستعد، طی نامه‌ای به محضر جنابعالی خواستار افزایش و معادل‌سازی سهمیه‌ها شده و چنین مکاتبه نمودند:
«... ضروری است به نحو مقتضی و در اسرع وقت به گونه‌ای عمل شود که معادل سهمیه منظور شده و با نظارت دقیق و رعایت اولویت رتبه‌های برتر از میان نخبگانی که در بین شرکت‌‌کنندگان آزاد وجود دارند، به ظرفیت‌‌های موجود دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شود. این اقدام اگر چه سخت و مقداری زمان‌ بر است اما پاسخی منصفانه به جوانان رشید، نخبه و پرتلاش کشور است که صدایشان را شنیدیم و برای رشد، ماندگاری و خدمتشان در این سرزمین از هرگونه کوششی دریغ نخواهیم کرد. از سوی دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران که همواره مدیون رشادت‌های آن‌ها هستیم پاسداری می‌کنیم تا دیگران بدانند که این عزیزان جای کسی را تنگ نکردند...»
با گذشت بیش از یک سال از تصمیم عدالت‌محور جنابعالی و وزیر محترم، تلاش بسیاری از داوطلبان در پی آن تصمیم مضاعف شده بود اما متأسفانه شاهد تکرار پذیرش‌های غیرمنصفانه و کاهش ظرفیت داوطلبین آزاد هستیم. از پیامدهای این تصمیم می‌توان به انصراف از تحصیل داوطلبین کوشا با رتبه‌های بالا و یا پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین جهت ثبت نام در دوره‌های بین الملل درشرایط فشار اقتصادی موجود اشاره کرد.
امید است پیرو تصمیمات شایسته سال گذشته و در نظر گرفتن تکمیل ظرفیت، این مشکل را به صورت مدبرانه و برای همیشه حل نموده و امید را دل این گروه از تلاشگران مقطع تحصیلات تکمیلی رونق بخشید.

با تشکر

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه کارزار، تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، karzar.net

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
0
به نظر من اعتراض ها هیچ وقت در این زمینه به گوش کسی نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
من هم مثل دوستمون فکر میکنم کهاین اعتراض های اموزشی هیچ وقت به نتیجه نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
امیدوارم ظرفیت هارو بالاتر ببرن و با این رویکردی هم که به این نقد داشتن این بالاتر بردن ظرفیت ها بعید نیست
مصطفی رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
یعنی خداوکیلی خیلی ظلمه سه ساله دارم آزمون دکترا روانشناسی شرکت‌ میکنم هم وزارت علوم هم بهداشت عین 6بار و قبول شدم تو علمیش امسال وزارت بهداشت رتبه م شد 6اما هرکار تو مصاحبه به دلیل اینکه هر مدیری یکی و داره که باید بذاره دانشگاه منو رد کردن اما من ازاونانیستم که راحت بکشم کناراگرم‌بایدببازم نمیذارم اونام برنده بشن خوشبختانه تونستم مشخصات چندتا از کثافت های مصاحبه گر‌ودربیارم‌ همین روزا خبرمیپیچه فلان استاد دانشگاه باخانوادش به درک واصل شدن چجوری به خاطرماشین های بی کیفیت ترمز ماشین ایرانی همینه نگرفت یه لحظه بیمه هم که کامل دارم فقط امیدوارم اون لحظه بتونم به مرتیکه بفهمونم این عاقبت کارت بو حداقل همچی اشغال های کم بشن حق جوون مردمو‌کمتربخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین