پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان اظهار داشت: به طور قطع در بودجه ۱۴۰۰ تمام نهاد‌های معاف از مالیات باید حسابرسی شوند، اما نمایندگان این دوره از مجلس از جنس نفت هستند و در برابر این خواسته دولت موضع هم می‌گیرند بنابراین این مجلس به نظر نمی‌رسد که حامی و همکاری با دولت برای پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی اتفاقی بیفتد.
شعار سال:مرتضی سامتی درباره ویژگی بودجه سال ۱۴۰۰ با وجود تحریم‌ها و عدم فروش نفت و همچنین کاهش درآمد‌های مالیاتی و صادراتی به دلیل شرایط کرونا اظهار داشت: مهمترین ویژگی بودجه ۱۴۰۰ نبود نفت است که بهترین ویژگی بودجه هم همین موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود نفت افراد ناکارآمد در راس مدیریت قرار گرفتند، اظهار داشت: منشا مشکلات حضور افراد ناکارآمد در راس مدیریت است که وقتی پول نفت نباشد این افراد حذف خواهند شد و حتی در ترکیب مجلس و انتخابات و انتصاب افراد از سوی ریاست جمهوری هم شاهد تغییراتی خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: بیشتر از آنچه با مشکل کمبود بودجه مواجه باشیم از وجود افراد ناکارآمد و مشکلات مدیریتی رنج می‌بریم. افرادی امروز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند که مصرف کننده بودجه هستند و نقشی در تولید بودجه ندارند، بنابراین بهتر است که امکاناتی هم در اختیار این افراد قرار نگیرد.
 
دولت اجازه فعالیت به سایر صنایع را بدهد

سامتی با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده که دولت اجازه فعالیت به سایر صنایع بدهد، گفت: در سایر صنایع مانند صنعت گردشگری، کشاورزی پتانسیل‌های قوی وجود دارد که می‌تواند جای پول نفت را بگیرد، اما همواره پول نفت اجازه رونق این صنایع را نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه حذف پول نفت در بودجه لطف خداوند بوده است، گفت: خوشبختانه با ادامه این روند به تدریج افرادی که به خاطر پول نفت وارد مدیریت شدند حذف می‌شوند تا مدیران کارآمد در شرایط نبود نفت وارد کار شوند.

سامتی افزود: نکته قابل این است که همین پول فرصت‌های مالیاتی را از بین برد و همین پول نفت باعث شد تا از سایر صنایع غافل باشیم. وقت آن رسیده که دولت از سر راه سایر صنایع کنار برود تا آن‌ها بتوانند نبود نفت را جبران کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت‌هایی که با پول نفت امور کشور را اداره می‌کردند مزاحم زندگی مردم می‌شدند و ۴۰ سال است که دولت آ‌مادگی حذف بودجه نفتی را ندارد و اگر این محدودیت‌ها به اجرا نرسد این آمادگی را پید نمی‌کند و زمان آن رسیده که به تورم‌های دورقمی خاتمه دهند چراکه یکی از دلایل ایجاد تورم‌های دورقمی و این شرایط اقتصادی سوء مدیریت‌ها با پول نفت بود.
 
بودجه ۱۴۰۰ بدون پول نفت به مجلس می‌رود

وی با تاکید بر اینکه نگران این نباشید که بودجه ۱۴۰۰ بدون پول نفت به مجلس می‌رود گفت: وقت آن رسیده که به سراغ پرونده‌های مالیاتی نهاد‌های حاکمیتی برویم.

وی ادامه داد: تاکنون کسی پرونده‌های سازمان‌ها و نهاد‌های حاکمیتی را برای پرداخت مالیات بررسی نکرده و باید بدانیم که اثربخشی دریافت مالیات از این نهاد‌ها و سازمان‌ها به مراتب بیشتر از فروش نفت است.

سامتی با تاکید بر اینکه وقت آ‌ن فرارسیده که معافیت‌های مالیاتی بدون توجیه اقتصادی به صفر برسد گفت: وقتی که کارمند و کارگر ساده هر ماه مالیات می‌پردازد اینکه این سازمان‌ها خود را معاف از مالیات می‌دانند پایمال شدن حقوق افراد ضعیف است.

سامتی با اشاره به همکاری مجلس با دولت برای پایان معافیت‌های مالیاتی نهاد‌های حاکمیتی گفت: به طور قطع در بودجه ۱۴۰۰ تمام نهاد‌های معاف از مالیات باید حسابرسی شوند، اما نمایندگان این دوره از مجلس از جنس نفت هستند و در برابر این خواسته دولت موضع هم می‌گیرند بنابراین این مجلس به نظر نمی‌رسد که حامی و همکاری با دولت برای پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی اتفاقی بیفتد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۰۴۳۱۸، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
دولت کی میخواد دست از این رفتارهای خودش برداره؟ مردم جز انتظار برای رفتن روحانی هیچ کار دیگه ای نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
اشکال دولت این هست که بودجه رو رو نفت می‌بنده به جای این که به ذخایر دیگه توجه کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین