پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
درحالی که بیش از دو سال از آغاز مرمت موزه هنر‌های معاصر تهران می‌گذرد، مسئولان عرصه تجسمی بالاخره از پایان مرمت این موزه خبر دادند.
شعار سال: بیش از دو سال از آغاز پروژه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، مکانی که از آن  به عنوان یکی از مهمترین گنجینه‌های هنر مدرن یاد می‌شود، می‌گذرد. نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران بعد از گذشت ۴ دهه از افتتاح آن، نیاز به بازسازی دارد و به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان همان سال تعطیل است که البته وعده بازسازی شش ماهه این موزه بیش از دو سال به طول انجامید. شرایط خاص این موزه و ارزش تاریخی که دارد از دلایل طولانی شدن فرآیند مرمت و بازسازی عنوان شد همچنین نوسانات زیاد قیمت‌ها در بازار و همچنین نداشتن سرعت لازم از سوی پیمان کار اول، دلایل دیگر این امر عنوان شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از سوی دیگر مرمت گالری‌های موزه هنرهای معاصر برای نگهداری آثار گنجینه در مدت بازسازی موزه را از اصلی‌ترین دلایل طولانی شدن پروژه بازسازی این موزه عنوان کرد.
 
 گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد. البته در آخرین بازدیدی که خبرنگاران از این مجموعه داشتند، عنوان شده بود که ۹۱ درصد از کار انجام شده و مراحل پایانی فرآیند بازسازی این موزه در حال انجام است تا در اوایل پاییز بازگشایی شود. با این وجود اکنون اواخر پاییز هستیم و همچنان در انتظار روزی که خبر بازگشایی منتشر شود.
 
هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از پایان مرمت موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد و گفت: کار مرمت موزه به پایان رسیده است و درحال آماده سازی نمایشگاه بازگشایی است. به محض آنکه ستاد ملی کرونا به ما اجازه برگزاری نمایشگاه و بازگشایی موزه را بدهد، موزه هنرهای معاصر بازگشایی خواهد شد.
 
او ادامه داد: باتوجه به آنکه از تعطیلی موزه هنرهای معاصر تهران بیش از دو سال می‌گذرد، مایل هستیم نمایشگاهی که برای بازگشایی این موزه تدارک دیده شده است به خوبی دیده شود و درهای موزه با توان بیشتر و امکانات بهتری به روی مخاطبان باز شود. از این جهت با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا بوجود آورده، با وجود آنکه آمادگی افتتاح موزه را داریم اما در انتظار تصمیمات نهایی ستاد ملی کرونا هستیم.
 
مظفری در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه با توجه به شرایط موجود آیا این امکان وجود دارد که بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران به سال آینده موکول شود، گفت: خیر. ما آمادگی افتتاح موزه را داریم و حتا این امکان وجود دارد که تا پایان آذرماه شاهد بازگشایی باشیم اما در انتظار تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم. ضمن آنکه تصمیم داریم تا پایان سال ۹۹ این بازگشایی محقق شود.
 
مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص جزییات هزینه‌کرد برای مرمت و نمایشگاهی که برای بازگشایی در نظر گرفته شده، گفت: تمام این اطلاعات در یک نشست خبری عنوان خواهد شد.
 
البته چندی پیش سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره بودجه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، عنوان کرد: بودجه‌ای که در آغاز پروژه برای بازسازی موزه در نظر گرفته شده بود، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که صرف بازسازی گالری‌ها شد. پس از انتقال آثار گنجینه به گالری‌ها، فرآیند بازسازی گنجینه آغاز شد که هزینه آن ۱۰ میلیارد تومان برآورد شد. در نتیجه مجموع بودجه‌ای که صرف بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران شد، ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. بنابراین با توجه به اینکه فرآیند بازسازی گنجینه به پایان رسیده است، انشاءالله در آذر امسال موزه هنرهای معاصر تهران بازگشایی می‌شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  16 آذر  1399  ، کدخبر: 1006178، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
بحث موزه در ایران به هیچ عنوان نمیتونه تمومی داشته باشه و در این زمینه باید همت والایی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین