پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حالی به احتمال زیاد آیت الله رئیسی کاندیدای انتخابات نمی‌شود که می‌تواند عمود خیمه اصولگرایان باشد.
شعار سال: اخیرا سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به صورت تلویحی گفت که در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ نامزد نمی‌شود. او با اشاره به سند تحول ارائه شده به مقام معظم رهبری گفت: «همه هم‌وغم من اجرایی‌شدن این سند تا پایان دوره پنج‌ساله مسئولیتم در دستگاه قضائی است تا انشاالله تحول مد نظر رهبر انقلاب در بستر گام دوم در قوه قضائیه محقق شود». با این سخن معلوم می‌شود رئیسی بنا دارد تا پایان دوره‌اش در قوه قضائیه خدمت کند و بعد از این دیگر نمی‌توان از او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی ریاست‌جمهوری یاد کرد. حال پرسش این است که غیاب او در انتخابات۱۴۰۰ چه تأثیری بر روند انتخاباتی جبهه اصولگرایی خواهد گذاشت؟
امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع گفت: «سخن تلویحی آقای رئیسی نشان داد که او علاقه‌مند هستند که قوه قضائیه را به سرانجامی درست برسانند و بر اساس چشم‌اندازی که تعیین شده است، این قوه را در مسیری قرار دهند که هم بیش از پیش طعم عدالت را بچشند. او می‌خواهد قوه قضائیه تلطیف شود و از پاکیزگی برخوردار باشد و نیرو‌های جوان به کار گرفته شوند. باید این تصمیم به فال نیک گرفته شود، زیرا گامی برای تحقق حقوق مردم در حوزه قوه قضائیه است».

او درباره وضعیت اصولگرایان در غیاب رئیسی در انتخابات۱۴۰۰ هم اظهار کرد: «اصوگلرایان هیچگاه تصورشان این نبوده است که روند انتخابات لزوما باید نامزدی آقای رئیسی یا حتی آقای قالیباف طی شود. اصولگرایان در خانواده سیاسی خود با شاخص‌های معینی کار می‌کنند، اما به نظر من حالا که به احتمال زیاد آقای رئیسی نامزد انتخابات نمی‌شود، می‌تواند عمود خیمه اصولگرایان شود و نقش وحدت‌بخش و انسجام‌دهنده را ایفا کند. آقای رئیسی می‌تواند باعث به جمع‌بندی رسیدن اصولگرایان و اجماع ایشان شود».

او در پاسخ به این پرسش که سرنوشت تشکل اجماع‌ساز اصولگرایان مانند شورای وحدت که در انتخابات مجلس یازدهم یا جمنا که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ شاهد بودیم، چه می‌شود، خاطرنشان کرد: «اصولگرا‌ها در هر دوره انتخابات سعی می‌کنند با سازوکاری وحدت‌بخش وارد انتخابات شوند و در دور از ذهن نیست که برای انتخابات۱۴۰۰ هم چنین سازوکاری ایجاد شود. آنچه مسلم است این است که تا زمانی که وحدت، انسجام و یکپارچگی وجود نداشته باشد، موفقیتی ایجاد نمی‌شود. اصولگرایان هر زمانی که برای این مهم تلاش بیشتری کرده‌اند، موفقیت بزرگ‌تری به دست آورده‌اند؛ بنابراین ایمان دارم که اصولگرایان اشتباه نخواهند کرد و در انتخابات۱۴۰۰ به بهترین شکل وارد می‌شوند؛ به خصوص آنکه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو بسیار مهم است و همه دنیا به نتیجه این انتخابات چشم دوخته‌اند؛ البته نباشد فراموش کنیم که انتخابات در ایران غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ جناحی نباید خود را از پیش برنده بداند».

این فعال سیاسی درباره احتمال حضور قالیباف در انتخابات۱۴۰۰ هم گفت: «من همیشه باور دارم که هر آنچیزی که فکر می‌کنیم، می‌شود، نمی‌شود و آنچیزی که فکر می‌کنیم نمی‌شود، می‌شود؛ بنابراین از حالا نمی‌شود گفت که آقای قالیباف نامزد می‌شود یا نه. اگر شرایط اقتضا کند که برای ایجاد وحدت در بین اصولگرا آقای قالیباف به عرصه انتخابات وارد شود، نامزد می‌شود. به هر حال او قابلیت‌های بالایی دارد و با آنکه تجربه قانونگذاری نداشت، اما در همین مدتی که در مجلس خدمت می‌کند، به شایستگی از پس مسئولیتش برآمده است».

واعظ آشتیانی در پایان درخصوص ورود نامزد یا نامزد‌های نظامی و انتقادات اصلاح‌طلبان به این موضوع گفت: «متأسفانه اصلاح‌طلبان وقتی سوژه گیرشان نمی‌آید، به موضوعاتی انتقاد می‌کنند که در آن‌ها هیچ جای انتقادی وجود ندارد. آن‌ها که به ورود نامزد‌هایی که سابقه نظامی در کارنامه خود دارند، انتقاد می‌کنند، بگویند کجای قانون منعی برای ورود نظامیان به انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته شده است؟ آن‌ها به سخن امام استناد می‌کنند که فرموده بودند نظامی‌ها وارد کارزار‌های سیاسی نشوند، اما نمی‌گویند که مقصود امام ورود نظامی‌ها به احزاب سیاسی بود و کار حزبی‌کردن چه ارتباطی به ریاست‌جمهوری دارد؟ از سوی دیگر اصلاح‌طلبان با این رویکرد خود توهین به رأی مردم می‌کنند. اصلاح‌طلبان قدری از این عوام‌فریبی‌ها فاصله بگیرند، قوانین موجود را مطالعه کنند و سخن امام را وجه‌المصالحه خود قرار ندهند».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ: ۱۸ آذر ۹۹، کد خبر: ۴۵۰۶۰۶، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
بعید میدونم رئیسی خودشو قاطی این بازی های جناح بازی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
این همه صحبت های ضد و نقیض در باره انتخابات 1400 ااصلا به مردم برای انتخاب اصلح کمک نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
این همه حرف های متنقاض در مورد انخابات پیشرو فقط مردم رو گیج تر میکنه اصولگراها هنوز نمیدونن که باید راه رو تبیین کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
به نظر من که اقای رییسی به هیچ عنوان حاضر نمیشن که منصب خودشون رو که با جدیت دارن پیگیری میکنن رو رها کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین