پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
سرخ‌ها حدود ۳۸ میلیارد بابت دو فقره قرضی که کرده‌اند، بدهکار می‌شوند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که پاداش نایب قهرمانی دردی را از درد‌های مالی باشگاه کم نمی‌کند. خصوصا اینکه در پرونده شکایت کالدرون هم قرمز‌ها روی همین پاداش حساب کرده‌اند!
شعار سال: پرسپولیسی‌ها هرچه به روز برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌تر می‌شوند، سعی بر این دارند که شرایط تیم و باشگاه را نرمال‌تر از همیشه نگه داشته و با دور کردن استرس‌ها و حاشیه‌ها از بازیکنان و اعضای کادر فنی اجازه بدهند که آرامش در تیم حاکم شده و آن‌ها با خیالی راحت به رقابت حساس مقابل نماینده شرق آسیا فکر کنند تا بالاخره سرخ‌ها بتوانند پس از سال‌ها این جام را به تهران آورده و جای خالی این افتخار را در ویترین افتخارات خود پر کنند. در این بین یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران باشگاه پیش از اعزام تیم به دوحه قطر، موضوع بدهی‌های مالی این باشگاه به بازیکنان و اعضای کادرفنی بود و آن‌ها از ابتدای حضورشان در پرسپولیس جلسات و رایزنی‌هایی را آغاز کردند تا بتوانند منابع مالی را به باشگاه تزریق کرده و با پر کردن حساب بازیکنان روحیه آن‌ها را برای حضوری موفق در فینال بالا ببرند. حالا ظاهرا آن‌ها توانسته‌اند در روز‌های گذشته بابت فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر با بازیکنان و اعضای کادرفنی خود تسویه‌حساب کنند و البته به هیچ‌عنوان اعلام رسمی نشده که این پول از کدام منبع به باشگاه رسیده و در قبال آن قرار است چه خدماتی به فرد واریز‌کننده این پول داده شود.

سمیعی هم مثل رسول‌پناه قرض کرد

در زمان حضور مهدی رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس، این باشگاه مبالغ زیادی را از طرق مختلف قرض کرد و حتی پولی که باید در این ماه توسط کارگزار به حساب سرخ‌ها واریز می‌شد نیز زودتر از موعد دریافت شد تا با این پول‌ها بتوانند پرونده برانکو را در فیفا مختومه و خطر کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر را از سر باشگاه کم کنند، اما در همین دوران رسول‌پناه علاوه‌بر پول آتیه داده‌پرداز مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد نیز از جای دیگری قرض شد و او به طلبکار هم این وعده را داد که به‌زودی این پول را به حساب‌شان باز می‌گرداند، اما درنهایت او در باشگاه ماندنی نشد و این بدهی هم به سایر بدهی‌های پرسپولیس اضافه شد. حالا هم که گفته می‌شود پرسپولیس با بازیکنان و اعضای کادرفنی بابت فصل گذشته تسویه‌حساب کرده است، شنیده می‌شود که جعفر سمیعی نیز بعد از کلی چک و چانه با اسپانسر‌های مختلف و البته کارگزار باشگاه متوجه این موضوع شد که نمی‌تواند به این زودی‌ها پولی را به حساب باشگاه تزریق کند، به همین دلیل ناگزیر به همان شیوه مهدی رسول‌پناه روی آورد و برای حل مشکل مالی بازیکنان از یک اسپانسر قدیمی مبلغی را قرض گرفت.

یک وزیر، کار پرسپولیسی‌ها را راه انداخت!

پرسپولیسی‌ها که امیدوار بودند بتوانند پولی را خارج از قرض به حساب باشگاه تزریق کنند بعد از اینکه متوجه شدند نمی‌توانند در این زمینه به توفیقی دست پیدا کنند. درنهایت پرونده اسپانسر‌های قدیمی را باز کردند تا شاید بتوانند از این طریق مطالباتی را که دارند وصول کرده و بخشی از مشکلات مالی را برطرف کنند. در این بین آن‌ها به نام یک اسپانسر که چند سال قبل با سرخ‌ها همکاری می‌کرد برخورد کردند که از قضا مبلغی هم به باشگاه بدهکار بود، اما این اسپانسر که در دوران مدیریت انصاری‌فرد و رسول‌پناه در باشگاه هم مبالغ اندکی را به حساب باشگاه واریز کرده بود، زیر بار بدهی خود نرفت و اعتقادش بر این بود که با پرداختی‌های اخیر مبلغی به باشگاه بدهکار نیست. پرسپولیسی‌ها که این اسپانسر را تیر آخر خود می‌دانستند درنهایت برای اینکه بتوانند این مبلغ را دریافت کنند، دست به دامن یکی از وزرای کابینه دولت شدند تا با توجه به نفوذ این وزیر در میان مدیران آن اسپانسر، او سفارش پرسپولیسی‌ها را بکند تا آن‌ها بتوانند فعلا با تزریق این پول پیش از رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا مشکل خود را برطرف کرده و بعد از این جدال حساس پای میز حساب‌وکتاب بنشینند و تسویه‌حساب نهایی صورت بگیرد. شنیده می‌شود که این وزیر نیز برای اینکه پرسپولیس نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است و این بازی را یک دیدار ملی قلمداد می‌کند، از اسپانسر قدیمی سرخ‌ها خواسته که این پول را در قالب قرض به حساب باشگاه واریز کند و بعد از جدال آسیایی با آن‌ها پای میز مذاکره بنشیند.

پول آسیایی هم پیش‌خور شد

یکی از بزرگ‌ترین درآمد‌هایی که مدیران باشگاه روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و در مواجهه با هر مشکلی وعده زمانی را می‌دهند که این پول به حساب‌شان واریز می‌شود، پاداش آسیاست و همین موضوع باعث شده که باشگاه به‌شدت امیدوار باشد که با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا مبلغ پاداش آن‌ها بالاتر برود وگرنه با توجه به بدهی‌هایی که این روز‌ها برای باشگاه ایجادشده از پول نایب‌قهرمانی در آسیا چیزی در جیب باشگاه باقی نمی‌ماند. آن‌ها باید در ابتدا ۱۸ میلیارد بدهی را بپردازند که رسول‌پناه روی دست باشگاه گذاشته و با آن پول برانکو را پرداخت کرده و در ادامه نیز به این اسپانسر قدیمی که حاضر شده پول به سرخ‌ها قرض بدهد، وعده داده‌اند هر مبلغی را که بدهی‌شان باشد بعد از دریافت پاداش آسیایی به حساب‌شان باز می‌گردانند. با این حساب سرخ‌ها حدود ۳۸ میلیارد بابت همین دو فقره قرضی که کرده‌اند، بدهکار می‌شوند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که پاداش نایب قهرمانی دردی را از درد‌های مالی باشگاه کم نمی‌کند. خصوصا اینکه در پرونده شکایت کالدرون هم قرمز‌ها روی همین پاداش حساب کرده‌اند!

بازیکنان ۱۰ درصد تخفیف دادند

با وجود اینکه حدود ۲۰ میلیارد به حساب پرسپولیسی‌ها پول واریز شده، اما این پول حتی برای تسویه فصل قبل بازیکنان هم کافی نبود. در این بین جعفر سمیعی با دعوت تک‌تک بازیکنان به محل باشگاه از آن‌ها خواست که در این برهه زمانی حساس که پرسپولیس از لحاظ مالی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند، بخشی از طلب فصل قبل خود را به باشگاه ببخشند تا او بتواند مابقی طلب‌شان را پرداخت کند. در این خصوص شنیده می‌شود که بازیکنان حاضر شده‌اند ۱۰ درصد از پول فصل قبل را به باشگاه ببخشند و درنهایت با این تخفیف سمیعی توانسته که مطالبات فصل گذشته بازیکنان را به‌طور کامل تسویه کرده و با خیالی راحت امور مربوط به فینال لیگ قهرمانان آسیا را در دستور کار قرار دهد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان،تاریخ انتشار:21آذر1399،farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
اين نشون ميده كه اوضاع باشگاه هاي ما چقد ميتونه خراب باشه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین