پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب کلیات دستورالعمل مرحله دوم پرداخت ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان بخش فرهنگ و هنر و رسانه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا خبر داد.
شعار سال: لادن حیدری با تشریح جزئیات مصوبه دستورالعمل مرحله دوم پرداخت ۱،۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان بخش فرهنگ و هنر و رسانه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا، گفت: تداوم بحران کرونا، آسیب‏‌های جدی را در بخش فرهنگ و هنر و صنایع فرهنگی به بار آورده است؛ بنابراین اکنون چالش اصلی، طراحی حمایت‏‌های مؤثر عمومی است که در کوتاه‌‏مدت از تأثیرات منفی بحران بکاهد و به شناسایی فرصت‌‏های جدید در میان‌‏مدت برای بازیگران مختلف دولتی، خصوصی و عمومی فعال در تولید فرهنگی و خلاق منجر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با پایان مرحله اول اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی کارا که طی آن ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ هزار متقاضی پرداخت شد، رایزنی‌های لازم برای حمایت از کسب و کار‌ها در مرحله دوم آغاز شد.
 
با تعطیلی رویداد‌های فرهنگی و هنری کسب وکار‌ها همچنان متضرر می‌شوند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این‌که با تعطیلی رویداد‌های فرهنگی و هنری و استمرار محدودیت‌ها، کسب وکار‌ها همچنان متضرر می‌شوند، اظهار داشت: تلاش شد تا مرحله دوم اعطای تسهیلات حمایتی با لحاظ ویژگی کسب و کار‌ها و بنگاه‌های بخش فرهنگ و هنر با سهولت و شتاب بیشتری همراه باشد، چنانکه مشاغل غیررسمی فرهنگی و هنری نیز، چون مشاغل رسمی از این تسهیلات صرفاً با ارائه مجوز‌های صادره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

طبق برآورد‌های انجام شده در این مرحله، امکان اعطای تسهیلات کارا برای بیش از ۲۶ هزار و ۱۲۸ نفر متقاضی (اعم از صاحبان کسب و کارها، هنرمندان و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای) فراهم خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر در اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد.

بر این اساس با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، این اقدام با هماهنگی این وزارتخانه و با حمایت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
 
بیش از ۹۰ هزار درخواست دریافت حمایت‌های دولتی برای جبران خسارت کرونا

با فراخوان منتشر شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۹۰ هزار درخواست دریافت حمایت‌های دولتی برای جبران خسارت کرونا از سوی شاغلین و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به ثبت رسید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای شیوع کرونا در کشور و به دنبال آن تعطیلی کسب و کار‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تلاش کرد از ظرفیت‌های مختلف در نهاد‌ها و یا از محل منابع دیگر، غیر از تسهیلات کرونایی برای رسته‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ازجمله ناشران استفاده کند و همچنان تلاش‌ها ادامه دارد. بنا بر تاکید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به طور یقین این وزارتخانه از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه در ایام خاص کرونایی دریغ نخواهد کرد و همچنان در کنار این اقشار با بصیرت و تلاشگر خواهد ماند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۳آذر ۱۳۹۹، کد خبر ۸۴۱۴۴۱۲۵، irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
1900 میلیارد تومن تسهیلات معلوم نیست قراره به دست کدوم هنرمندان برسه دست مارو که هیچی نگرفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین