پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
تابستان که می‌شود هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه ورزش شنا خستگی و گرمای طاقت فرسای این فصل را به ویژه در شهرستان‌های کویری خراسان جنوبی مانند بشرویه که دمای هوای آن به ۵۰ درجه هم می‌رسد، از تن بزداید.
شعارسال: احداث و تکمیل "استخر شنا"، مطالبه‌ای که سال‌ها است جوانان شهر کویری بشرویه فریاد زدند و تاکنون نتیجه‌ای به جز شنا در استخر وعده‌ها به همراه نداشته است.

کمبودی که جوانان و نوجوانان این شهرستان را برای رفع عطش سوزان گرمای 50 درجه، به استخرهای غیر بهداشتی کشاورزی و جوی‌های آب روانه کرده است.

شهر کویری بشرویه، حتی یک استخر سرپوشیده ندارد و دو پروژه نیمه تمام استخر شنای آموزش و پرورش و استخر اداره ورزش و جوانان که مقدمات شروع احداث آن از سال 1386 زده شده است تاکنون دو دولت، 2 وزیر و 2 مسئول را به خود دیده ولی هنوز به سرانجام نرسیده است!

* جوانان بشرویه برای فرار از گرما به استخرهای غیر بهداشتی پناه می‌برند

یکی از جوانان بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بشرویه با انتقاد از روند کند اجرای پروژه‌ها بیان کرد: با وجود اینکه دمای هوا در بشرویه بسیار بالا است ولی متاسفانه حتی یک استخر شنا نداریم و بسیاری از جوانان برای رفع گرما به استخرهای غیر بهداشتی کشاورزی پناه می‌برند.

وی افزود: چرا باید پروژه‌های مهمی مثل استخر شنا در بشرویه اینقدر با تاخیر انجام شود و تلاش جدی به پاسخگویی به مطالبه جوانان و نیاز مردم این شهر در این زمینه متاسفانه انجام نمی‌شود.

* حذف پروژه استخر شنای بشرویه از لیست پروژه‌های ملی

یک شهروند دیگر بشرویه با اشاره به اینکه برای استفاده از استخر به شهرستان‌های مجاور می‌رود نیز گفت: از ارتقای بشرویه به شهرستان بیش از 8 سال می‌گذرد ولی هنوز باید مطالبات معمولی از جمله استخر شنا، سالن آمفی تئاتر و مراکز تفریحی برای جوانان بشرویه آرزو باشد.

وی افزود: این در حالی است که شهرستان‌های مجاور از امکانات بسیار خوبی به نسبت بشرویه برخوردار هستند و روزانه شمار قابل توجهی برای استفاده از امکانات ورزشی از جمله استخر شنا به شهرستان‌های مجاور مسافرت می‌کنند که این گونه نواقص در شأن مردم بشرویه نیست.

استخر شنای بشرویه همچنان تشنه اعتبار است، استخری که جزو پروژه‌های ملی محسوب شده و آغاز پروژه آن در سال 1386 کلید خورد و به گفته یک مقام مسئول قرار بوده این پروژه از لیست پروژه‌های ملی حذف شود که با این وضعیت باید افتتاح این استخر شنا که تاکنون 2 رئیس جمهور، 2 وزیر و 2 مسئول به خود دیده را در لیست آرزوهای دست نیافتنی قرار داد.

* پروژه‌ای که بعد از 8 سال فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

سرپرست اداره ورزش و جوانان بشرویه نیز در این باره گفت: تاکنون مبلغی بالغ بر 494 میلیون تومان برای نصب اسکلت و اجرای کاسه استخر هزینه شده و فقط حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حمید رضا پناهی، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دیگر را برای تکمیل استخر شنا ضروری دانست و در این خصوص افزود: آخرین مبلغ اعتباری برای استخر شنای بشرویه 500 میلیون تومان بوده که فقط 16 میلیون تومان تخصیص یافته است و برای تکمیل این پروژه 8 ساله هنوز یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز است.

* وعده 10 ساله که هنوز گود اعتبارش پر نشده است

و اما استخر آموزش و پرورش، استخر پر ماجرای دیگری که هر چه اعتبار در گود آن ریخته می‌شود هنوز به سرانجام نمی‌رسد و همچنان وعده‌ها برای افتتاحش از این ماه به ماه بعد و از این سال به سال بعد داده می‌شود و با گذر این تابستان، وعده‌ها برای افتتاحش 10 ساله می‌شود.

هر چند پیشرفت کاری این استخر در تخصیص اعتبارات به مراتب از استخر اداره ورزش بیشتر بوده و اعتبارات قابل توجهی جذب شده است ولی تابستان امسال نیز جوانان بشرویه همچنان در استخرهای غیر بهداشتی، شنا می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بشرویه در خصوص تکمیل پروژه استخر شنای آموزش و پرورش بیان کرد: بالغ بر 350 میلیون تومان اعتبار از محل ماده 180 در سال تحصیلی گذشته اعتبار در نظر گرفته شد.

علیرضا رضوانیان افزود: با تخصیص کامل این اعتبار امکان تکمیل استخر شنا وجود داشت ولی از این مبلغ فقط 150 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی در خصوص تخصیص پایین اعتبارات ماده 180 هم گفت: به طور معمول، اعتبارات ماده 180 همیشه به طور کامل تخصیص می‌یافته است که قرارداد تکمیل استخر شنا با پیمانکار نیز بر اساس مبلغ 350 میلیون تومان بسته شده است ولی متاسفانه 45 درصد تخصیص یافت.

رضوانیان بیان کرد: با توجه به این تخصیص پایین از فرمانداری و استانداری درخواست می‌شود از بخش اعتبارات تملک و دارایی مبلغی را برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرند.

* فقط چندماه دیگر تا افتتاح استخر شنا به شرط تخصیص اعتبار

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با شرط تخصیص اعتبار، وعده افتتاح پروژه چندین ساله استخر آموزش و پرورش را در ایام عید و سال آینده داد و گفت: به شرط در نظر گرفتن اعتبار از سوی فرمانداری می‌توانیم این پروژه را که بالغ بر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا عید سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر پیمانکار این پروژه در حال کار است و علی رغم اینکه مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان دیگر نیز با همت نماینده مردم بشرویه در مجلس شورای اسلامی به صورت کامل جذب شده ولی نیازمند نگاه ویژه فرمانداری برای تکمیل این استخر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 تیر 1394، کدخبر: 805369 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین