پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: چندین ماهواره بومی مانند "ظفر" و "امیرکبیر" در دست‌ ساخت است که قابلیت تصویربرداری با کیفیت بالا را دارند.

شعار سال: محسن بهرامی ظهر امروز در همایش نگرش قرآن به فضا که در سالن همایش‌های کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به رویکرد توسعه‌ای در سازمان فضایی ایران اظهار داشت: این سازمان با رویکرد توسعه داخلی و خارجی همواره در تلاش است و به این منظور در حال خرید یک ماهواره سنجشی از خارج با وزن 500 تا 700 کیلوگرم و با دقت یک تا 1.5 متر هستیم.

وی با بیان اینکه یک ماهواره جوی هم با وزن 3 تا 7 تن خریداری‌ شده است، تصریح کرد: در داخل هم چندین ماهواره بومی مانند "ظفر" و "امیرکبیر" در دست‌ ساخت است که آن‌ها قابلیت تصویربرداری باکیفیت بالا را دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: مرکز سنجش از راه دور فضایی در کشور وجود دارد که این مرکز جزء 5 پایگاه برخوردار از فناوری آمریکایی است و به علت اینکه قبل از انقلاب تأسیس‌ شده است با قدمتی که دارد بسیار غنی از اطلاعات و عکس‌ها است و مکان مناسبی برای بازدید علاقه‌مندان به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ماهواره "پارس1" با وزنی حدود 500 کیلوگرم که قابلیت تصویربرداری ندارد تا چند سال آینده ساخته و رونمایی می‌شود.

بهرامی به کاربرد ماهواره در جوامع امروزی اشاره کرد و افزود: این کاربردها در مواردی چون تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، ارسال همزمان تصویر و فیلم، پخش زنده فیلم‌ها و خدمات بانکی است که ایران توانسته در چند سال گذشته در این زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجه و چشمگیری داشته باشد.

وی اختصاص 4 نقطه در مدار به ایران را مدنظر قرارداد و گفت: در گذشته این نقاط به ایران اختصاص داده‌ شده بود که به علت اینکه نتوانسته بودیم یکسری ماهواره را بسازیم و پرتاب کنیم 2 نقطه را از ایران گرفتند که امیدواریم نه‌تنها آن دو نقطه بلکه نقاط دیگری را در فضا دریافت کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد: در حال حاضر دو ماهواره مخابراتی مدار پایین "ناهید 1" و" ناهید 2" داریم که امیدواریم بتوانیم پروانه تأسیس ماهواره‌های مخابراتی را در سال‌های آینده کسب کنیم.

وی بابیان اینکه در چند سال آینده مفهوم زمان و مکان به علت پیشرفت‌های فضایی عوض می‌شود، اظهار داشت: در چندین مورد از غرب در علوم فضایی عقب‌افتاده‌ایم ولی سازمان فضایی ایران در تلاش است در سال‌های آینده دیگر عقب‌افتادگی در این زمینه نداشته باشد و حتی همطراز آن‌ها در حرکت باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 مهر95 ، کد مطلب: 1206138: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
آیا امکان استفاده در صدا و سیما ، اطلاعات جغرافیایی ، ... داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین