پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۷۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
تجارت خارجی ایران ومجموعه کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو طی ۸ ماه سال ۹۹ به بیش از ۵ میلیارد و ۷۶۲ میلیون و ۹۳۵ هزار دلار رسیده است.
شعار سال: تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشور‌های عضو اکو در ۸ ماه اول سال ۹۹ بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۶۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار برابر با ۱۰ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۲۷ تن کالا بوده است.
سخنگوی گمرک در این رابطه گفت: سهم صادرات کشورمان به کشور‌های عضو اکو بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۹ دلار و برابر با ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۲۳ تن کالاست.

گاز مایع، مشتقات نفتی، ماهی، میگو، رب گوجه فرنگی، انواع سبزیجات، میوه تازه و خشک، انواع گل و گیاه، زعفران، خشکبار و... محصولات صادراتی ایران به کشور‌های عضو این اتحادیه بوده است.

میزان واردات کشورمان از کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اکو نیز بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۴۵۱ دلار معادل ۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۰۴ تن کالا بوده است.

مواد اولیه تولید، نخ، پنبه، جو، دانه کتان، عدس، لوبیا، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه صنعتی، انواع اسید، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و... کالا‌های وارداتی کشورمان از کشور‌های عضو اکو است.

اعضای اکو مشتمل بر ۱۰ کشور ایران، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان وافغانستان هستند که کشورمان با تمام این کشور‌ها دارای تجارت است.

بیشترین حجم صادرات کشور مان در بین کشور‌های اکو با افغانستان با یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۴۹۸ هزارو ۲۱۷ دلار و پس از آن با ترکیه و آذر بایجان بوده است.

در بین اعضای این اتحادیه اقتصادی، بیشترین واردات را از کشور ترکیه با ۲ میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۸۲ دلار داشتیم که پس از آن کشور‌های پاکستان و ازبکستان قرار دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 آذر ۱۳۹۹، کد خبر: 2412393، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
ايران حتي در شرايط سخت تحريم هم باز صادرات و واردات خودش رو حفظ كرده و اين نشون ميده ايران با بقيه كشور ها فرق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
چرا نبايد در زمينه واردات و صادرات كمي مستقلانه تر عمل كنيم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین